עולם הכדורגל התעורר אתמול (שישי) למציאות חדשה: לראשונה מאז 2005, לאו מסי לא נכלל בין 30 המועמדים הסופיים לתואר כדור הזהב של המגזין "פראנס פוטבול" - פרס אותו הניף רק לפני שנה (ובפעם השביעית בקריירה, יותר מכל שחקן אחר).
ההפתעה הגדולה נובעת גם מהעובדה שברשימה שפרסם המגזין הצרפתי נמצאים שמות הרבה פחות "נוצצים" ממסי כמו לואיס דיאס ודרווין נונייס מליברפול או כריסטופר אנקונקו מר.ב. לייפציג.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
החלטה מוצדקת? מסי
(צילום: gettyimages)
מי שנדרש לענות על השאלה הזו הוא העיתונאי הצרפתי עמנואל בוז'אן, שלקח חלק בפרויקט מטעם המגזין וענה לשאלות הגולשים באתר הרשמי שלו. "כמובן שלמסי, עם 15 הופעות רצופות ושבע זכיות - יותר מכל שחקן אחר - יש משקל גדול כשמנסים להגיע להחלטה סופית", סיפר וטען כי "שקלנו לכלול אותו ב-30 המועמדים הסופיים, אבל הקריטריון החדש לא החמיא לו".
אז מה הוא אותו קריטריון חדש? "כבר לא מתייחסים לקריירה המלאה של שחקן. המודל החדש סובב סביב עונה אחת ולא שנה קלנדרית, מה שאומר שאי אפשר לכלול את קופה אמריקה של יולי 2021. ואז, חובה להודות שהעונה הראשונה של לאו בפריז הייתה מאכזבת מאוד, הן מבחינת הרושם החזותי והן מבחינת הסטטיסטיקה".
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
התמונה הזו לא תיראה השנה. מסי
(צילום: AFP)
ואכן, מסי כבש אשתקד 11 שערים במדי פ.ס.ז' - הנתון החלש ביותר שלו מאז עונת 2005/06. מה עוד שלא הצליח לזכות עם הצרפתים בליגת האלופות והודח על-ידי ריאל מדריד כבר בשמינית הגמר.
יש לציין כי מסי לא קיבל קול גם לרשימת 15 המועמדים הסופיים לתואר שחקן השנה של אופ"א, בדומה לכריסטיאנו רונאלדו. רק שלתואר כדור הזהב, הפורטוגלי כן נכלל ברשימת המועמדים הסופית. "הוא הפך למלך השערים בכדורגל הנבחרות. הוא היה מאוד מכריע בשלב הבתים של ליגת האלופות, עם שערים שנתנו ליונייטד שבע נקודות", הבהיר בוז'אן. "בפרמייר-ליג, היו לו 18 שערים, כולל שני שלושערים. בסך הכל, 32 שערים ב-49 משחקים, לא אחת העונות הגדולות ביותר שלו, אבל מספיק כדי להיכלל ב-30 השחקנים הטובים בעולם".
מי שהתייחס בהרחבה לאי הכללתו של מסי ברשימת 30 המועמדים הסופיים לכדור הזהב הוא יומון הספורט הצקפתי "ל'אקיפ". במאמר מערכת, נשאל שם: "למה רונאלדו כן ומסי לא? מדובר בחילול הקודש". גם שם הוסבר כי המספרים שלו לא היו מספיק טובים לאנשי "פראנס פוטבול" - ונטען גם כי היחסים המורכבים שלו עם מאוריסיו פוצ'טינו גם היוו חלק בהחלטה.
"למה מסי לא ברשימה?": שער הל'אקיפ, הבוקר

  • השערים, החגיגות, הדרמות - כל תקצירי הליגה הספרדית פה אצלנו ב-ynet.