סוגרים חשבון בתוך המסגד עם אדם שזוהה כמשתף פעולה עם ישראל: על רקע ההתפרעויות הבוקר (ראשון) בהר הבית לנוכח אירועי יום ירושלים ובכללם עליית יהודים להר ומצעד הדגלים, תפסו פלסטינים בתוך מסגד אל-אקצא גבר שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. הם הכו אותו בכל חלקי גופו, ובתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) ניתן לראות חתכים בפניו.
לטענת הפלסטינים ששהו במסגד, משתף הפעולה העביר מידע על הנעשה במתחם לידי גורמים ישראליים שלא ברור אם הם רשמיים או לא. ב"חקירה" שנעשתה לו אחרי שהוכה, הודה הפלסטיני - אחמד שוויקי משכונת ואדי ג'וז בירושלים - כי אכן הופעל על ידי אדם בשם "איציק" ואדם נוסף שהזדהה כ"אבו חאלד".
עוד התברר כי ההתכתבויות עם השניים נעשו באמצעות המסנג'ר של פייסבוק, וששוויקי העביר להם תמונות וצילומים של המסגד ומידע על מה קורה בתוכו וכמה מתבצרים בו בכל זמן נתון. לראיה הוצגו השיחות במסנג'ר בין שוויקי לבין מפעילו "אבו חאלד", שבהן העביר לו פרטים.
5 צפייה בגלריה
תיעוד לאחר התקיפה
תיעוד לאחר התקיפה
שוויקי אחרי התקיפה במסגד אל-אקצא
5 צפייה בגלריה
תיעוד לאחר התקיפה
תיעוד לאחר התקיפה
תיעוד לאחר התקיפה
כבר בשעות הבוקר המוקדמות נכנסו כוחות משטרה להר הבית בירושלים ונעלו עם שלשלאות ברזל את שעריו של אחד המסגדים במתחם, שבו ניסתה להתבצר קבוצה קטנה של צעירים. כמה מהפלסטינים רגמו את הכוחות באבנים, מבלי לגרום לנפגעים. בהמשך נכנסו למסגד רעולי פנים וירו זיקוקים, אולם גם מקרה זה נשלט על ידי הכוחות. בתיעוד יוצא דופן נראה רעול פנים פלסטיני מיידה אבנים ובהמשך מטיל את מימיו על גג מסגד בהר הבית.
מהעבר השני אפשרה המשטרה עליית יהודים להר הבית ללא כל קשר למצעד הדגלים שצפוי לצאת לדרכו בשעות אחר הצהריים. מאות יהודים החלו להיכנס למתחם כבר בשעה 07:00 בבוקר. יהודים שקראו "שמע ישראל" והשתחוו בהר הבית בניגוד לכללים הורחקו מהמתחם. אחרים הניפו דגלי ישראל במתחם ושרו את ההמנון הלאומי התקווה. במקביל הגיעו אלפים לכותל המערבי לציון יום ירושלים.
5 צפייה בגלריה
פלסטינים מתבצרים במסגד אל אקצא
פלסטינים מתבצרים במסגד אל אקצא
מתבצרים פלסטינים באל-אקצא
5 צפייה בגלריה
אבנים בהר הבית
אבנים בהר הבית
אבנים שהושלכו לעבר הכוחות בהר הבית
( צילום: דוברות משטרה)
בתגובה לאירועי הבוקר בהר הבית, אמרו בחמאס: "ישראל שואפת לכפות עובדה מוגמרת במסגד אל-אקצא כדי לחלק אותו בזמן ובמרחב. אנשינו נלחמים היום מלחמת קודש באל-אקצא, שכן ישראל ומתנחליה לא יוכלו לחדור לעומקו. ההתנגדות לא יכולה לעמוד בחיבוק ידיים מול הפרות ישראל, שנראה כי לא הבינה היטב את מסרי ההתנגדות. אנו קוראים להמונים הערבים להתאחד עם העם הפלסטיני ולהשתתף איתו במערכה לשחרור פלסטין".
נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר: "ישראל משחקת באש בחוסר אחריות ופזיזות בכך שהיא מאפשרת למתנחלים לטמא את המקומות הקדושים בירושלים ולהסלים את מעשי הרציחות".