בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (א') לתת לראפר ופעיל הימין יואב אליאסי, המכונה גם "הצל", הזדמנות נוספת לשלם חובותיו. זאת, כחלק מהליך פשיטת הרגל בו הוא מצוי כבר 10 שנים, במסגרתו הוצא לו צו כינוס נכסים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המנהל המיוחד של אליאסי, עו"ד גיורא רובננקו, הסכים לתת לאליאסי הזדמנות אחרונה וגם בנק דיסקונט, שהינו נושה של "הצל", נתן את הסכמתו למתווה שהוצע, באמצעות עו"ד אסף סלע.
1 צפייה בגלריה
"הצל". קיבל הזדמנות נוספת לשלם את החוב
"הצל". קיבל הזדמנות נוספת לשלם את החוב
"הצל". קיבל הזדמנות נוספת לשלם את החוב
(צילום: אסף מגל)
השופטת רחל עורקבי קבעה כי היא מקבלת את ההסכמות בין הצדדים והורתה כי החייב אליאסי ישלים את חוב הפיגורים בסך 20 אלף שקל בתוך כחודשיים ו-29 אלף שקל נוספים בתוך 16 חודשים נוספים. כמו כן, אליאסי ישלם צו תשלומים בסך של 800 שקל בחודש, שייבחן בעוד 8 חודשים על ידי המנהל המיוחד.
בהחלטתה קבעה השופטת כי "מדובר בחייב שבמשך 10 שנים לא שילם את צו התשלומים החודשי, תוך שהוא נהנה מהגנת ההליך, ולמעשה הצליח להישאר מתחת לרדאר תוך ניצול הפקודה (פקודת פשיטת הרגל - ל.ד) לטובתו. רק לאחר שמונה המנהל המיוחד הנוכחי החל החייב לשלם את צו התשלומים, אולם על פי הצהרתו הוא פעיל פוליטי שאיננו עובד ונעדר הכנסה, כלומר החייב למרות שהוא בהליך במשך 10 שנים לא הפנים שעליו למצות את פוטנציאל ההשתכרות שלו, מה גם שבית המשפט אינו מאמין לו שאיננו עובד", נקבע בהחלטה.
בעבר טען אליאסי כי נקלע לחובות לאחר שנעשה לו עוקץ.
עו"ד רז רוזנברג, בא כוחו של אליאסי, מסר בתגובה: "ליואב אליאסי לא ניתנה שום הזדמנות נוספת. המנהל המיוחד הגיע עם תוכנית פירעון לסיים את ההליך, וגם לאחר שהצדדים שוחחו מחוץ לכותלי ביהמ"ש והגיעו להסכמות, ביהמ"ש הוא זה שלא הסכים להסכמות הצדדים, כפי שהוצגו בדו"ח מנהל מיוחד וכפי שהוצגו מחוץ לכותלי ביהמ"ש. לדעתי, עסקינן בצעד יוצא דופן. כמו כן, כאשר ביקש יואב להביע דעתו בעניין, ביהמ"ש לא איפשר לו. ההחלטה של ביהמ"ש ניתנה על דעת עצמו, וזאת למרות שהצדדים הסכימו אחרת. רק לאור זאת, ההליך מתקיים עוד 18 חודשים עד הדיון הבא ולא הסתיים היום. יש לציין כי מרשי עומד בהתחייבויותיו ומתעתד לעמוד בהן בעתיד. המצג שהוצג כאילו ליואב ניתנה הזדמנות נוספת הינו מצג שגוי".