צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי

הרכבת הקלה בפתח תקווה הושקה: תיעוד מנסיעת מבחן

לאחר נסיעת הרצה ראשונה וכמה נסיעות מבחן, הרכבת הקלה הושקה רשמית. נוסעים יוכלו לעלות לקו האדום של הרכבת הקלה רק בסוף שנת 2022, לאחר עיכוב של 13 חודשים. צפו בתמונות ובסרטון מתוך הנסיעה

תמונה כללית
אסף זגריזק | עודכן: 10/06/2021
חיים גליק ומירי רגב באירוע השקת נסיעות המבחן של קו הרכבת הקלה בפתח תקווה (צילום: נדב אבס)
אחרי חודשים של עבודות, תוכניות, הרצות וגם כמה נסיעות מבחן - נערכה היום (ה') השקה רשמית לנסיעות המבחן ברכבת הקלה בפתח תקווה. לפני כעשרה ימים סיימה הרכבת את נסיעת ההרצה הראשונה שלה מחוץ למרכז התחזוקה בעיר, והיום תיעדו לראשונה צלמי עיתונות את הנסיעה, מתוך הרכבת הקלה. ynet העביר בשידור חי את הנסיעה.
צילום: נתהרכבת הקלה השלימה נסיעה ראשונה בגוש דן (צילום: נת"ע)
תמונה כללית
מסלול הנסיעה החל בתחנת שחם של הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי, ומשם המשיכה הרכבת דרך רחוב אורלוב ועד לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
בשבוע שעבר החלה נת"ע בהרצת נסיעות המבחן בגוש דן. הנסיעות יתרחשו במהירות איטית וילוו על ידי יחידה חדשה במשטרה שתעסוק ברכבת הקלה, כדי להרגיל את ציבור הנוסעים והולכי הרגל בתנועתה בערים. במסגרת הבדיקות ייבדקו כלל מערכות הבטיחות, לרבות איתות (השליטה בתנועת הרכבת), התקשורת והחשמל.
בימים אלה ניתן כבר לראות את עמודי החשמול נפרסים בבת ים, שבה נסיעות המבחן יחלו בתחילת שנת 2022, עד שלבסוף הן יתקיימו על המסילה כולה בתוואי הקו האדום מבת ים לפתח תקווה, דרך תל אביב ורמת גן. הקו האדום צפוי להיפתח לתנועת נוסעים בסוף שנת 2022 - לאחר שהתעכב ב-13 חודשים מתאריך היעד המקורי באוקטובר השנה.
תמונה כלליתקווי הרכבת הקלה והמטרו בתל אביב
שרת התחבורה בממשלה הנוכחית מירי רגב אמרה באירוע ההשקה: "אנחנו נמצאים ביום חשוב נוסף לקראת היכולת שלנו לחנוך בנובמבר 2022 את קו 'דנקל', הקו האדום מפתח תקווה לבת ים. זה לא סוד שעם כניסתי לתפקיד שאלתי שאלות קשות ולא הייתי מוכנה לקבל שום פערים וחריגות בתקציב ובתפעול, אך אני מזכירה לכם שעברה עלינו שנת קורונה שנה לא פשוטה. היינו צריכים לעשות מאמצים גדולים מאוד כדי להביא לכאן עובדים מסין, והיה קשה - עם כל מגבלות הקורונה - לעמוד בלוח הזמנים שהצבנו לעצמנו".
יש לציין כי כשרגב נכנסה לתפקידה, תאריך היעד המקורי לפתיחה היה אוקטובר 2021 כאשר בתקופתה ובאישורה ניתנה הדחייה ב-13 חודשים נוספים - שתוקצבה בכמיליארד שקלים.
"אין ספק שרשת הרכבות תשנה את כל יכולות הנסיעה בתחבורה ציבורית במטרופולין דן - אחד הפקוקים ביותר במדינת ישראל", המשיכה רגב, "על מנת לאפשר נסיעה זמינה, נגישה, בטוחה ומהירה אין ספק שזו בשורה. אנחנו צריכים לשכנע את האזרח לוותר על כלי הרכב הפרטי שלו ולעלות לתחבורה הציבורית, ואנחנו כמדינה צריכים להציע תחבורה נגישה וידידותית. זאת תפיסת הקישוריות שהובלתי במשרד".
צילום: מוטי קמחי"נסיעה זמינה, נגישה, בטוחה ומהירה". הרכבת הקלה (צילום: מוטי קמחי)
צילום: מוטי קמחי34 תחנות, בהן 10 תת-קרקעיות (צילום: מוטי קמחי)
רגב התייחס בדבריה גם להשבעת הממשלה החדשה, הצפויה ביום ראשון הקרוב: "ביום שני נעביר את השלטון בצורה הכי מסודרת שיכולה להיות, ואעביר את המשרד בצורה עניינית ומקצועית עם חוברת חפיפה לבא אחריי. זאת משום שבסופו של דבר מדינת ישראל, החברה הישראלית ואזרחיה, הם מעל אדם כזה או אחר. יש לנו מחויבות ושליחות, ונעשה זאת בצורה טובה ואיכותית. נבטיח אופוזיציה לוחמת שהולכת עם האמת".
צילום: מוטי קמחימנכ"ל נת"ע חיים גליק, הבוקר בהשקה (צילום: מוטי קמחי)
צילום: מוטי קמחימירי רגב, על הרכבת הקלה - ופוליטיקה (צילום: מוטי קמחי)
צילום: מוטי קמחיגם ראש העיר כרמל שאמה באירוע (צילום: מוטי קמחי)
מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר הבוקר: "הקו האדום יביא למהפכה של ממש בהסעת המונים בגוש דן, שאליו יתווספו קווי הירוק והסגול שיפרשו רשת תחבורתית לרווחת תושבי גוש דן ולמעשה לכל תושבי המדינה. אורכו של הקו הוא 24 ק"מ, בהם 12 ק"מ במנהרה שנחפרה בעומק של 35 מטרים מתחת לפני האדמה. בנוסף, נבנו 10 תחנות תת-קרקעיות שבהן יושמו מיטב הטכנולוגיות המתקדמות בעולם".
גליק ציין כי עשרות חברות בארץ ובעולם לקחו חלק במהלך, וגם: "נדרשה כמות של למעלה ממיליון וחצי קוב בטון לבנייה. הוכנסה אבן דרך מרכזית לקידום הרכבת שתחילת נסיעות המבחן יתקיימו החודש, ואכן עמדנו בזמנים. צפויה נסיעה חלקה ושקטה של רכבת מודרנית ומתקדמת".
צילום: נתהרכבת הקלה בנסיעות ההרצה (צילום: נת"ע)
הקו הכולל 34 תחנות יעבור מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון ולאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, ימשיך סמוך לתחנת סבידור, דרך בגין ומרכז עזריאלי לדרום הקריה, מנשיה ושדרות ירושלים ביפו - ויסתיים בדרומה של העיר בת ים.
נזכיר כי בשנת 2014 אישרה המדינה את הקמת הקו, שפתיחתו תוכננה לנובמבר השנה בעלות של יותר מ-16 מיליארד שקלים. בשנה שעברה ניתנה ההודעה על דחייה של 13 חודשים בפרויקט, שכאמור צפוי להסתיים בנובמבר 2022.
פורסם לראשונה: 11:05, 10.06.21
86

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
54.

ובסוף אנשים יסעו לעבודה על אופניים חשמליים, נגד כיוון התנועה.. על המדרכות... על הכבישים... חותכים מעברי חציה... נוסעים בלי קסדה... בלי פנסי תאורה בערב... והמשטרה למרות החוקים החדשים יושבים במזגן בניידת ולא נוקפים אצבע. וואלה יופי אחלה תל-אביב.

53.

52.

הקכבת עדיין לא הושקה. ויקח עוד לפחות שנה וחצי עד שתושק באמת

51.

אוי אוי מירי מספיק כבר עם ההפחדה של הציבור מי שמכר את המדינה זה ביבי עשה הכל כדי שהליכוד לא יגיע לשלטון רק כדי שהןא ישרוד ואת היתי הרוטוילר שלו אבל עם עוד קצת את תרימי את הראש הוא יקצץ גם אותך אף אחד לא גדל לצידו

50.

comment-2-comment

חוץ מלהיות מגאפון של הקיסר לא עשתה שום דבר מועיל. גם פה היא רק גזרה סרט. אין לה שום קשר לפרויקט הזה

comment-2-comment

comment-2-comment

חבורה של לקקנים אוכלי חינם. גזעניים

comment-2-comment

49.

הפרוייקט עם הכי עיכוב וסטיה בתקציב מאז קום המדינה

48.

47.

שרה במדינת ישראל:" אני מקווה שזה לא יקרה, אבל אם תושבע ממשלה בראשון הקרוב.." שרה במדינת ישראל מייחלת לחוסר הצלחה של ממשלה אחרת במקומה. איזה חוסר כבוד וגועל נפש. באמת

comment-2-comment

comment-2-comment

46.

comment-2-comment

את התפקיד.

comment-2-comment

45.

44.

43.

לא אתפלא על חלמאות השרה רקב.

comment-2-comment

מה שאתה רואה בתמונה זה לא רציף אלא מדרכה רגילה. בתחנות אין מרחק בין הרציף לרכבת.

42.

41.

comment-2-comment

40.

comment-2-comment

comment-2-comment

39.

38.

איזה רמה נמוכה, הכל כל כך מעוות שהיא חושבת שהיא עושה טובה שהיא עושה את תפקידה ותעשה חפיפה, כאילו זו לא חובתה, קלקול כל כך עמוק שבעזרת השם נרפא ממנו

37.

אני פעם הייתי גר בפתח תקווה וזאת עיר מכוערת ומגעילה. טוב שאני לא גר שם יותר

comment-2-comment

בגלל שעזבת, נהיה פחות מכוער ומגעיל בפתח תקווה

comment-2-comment

במקום להרחיב את איילון, סגרו עליו עם בניינים ובסוף הפכו אותו לשוקת. תראה את ר"ג, אין כבר שטחים פתוחים, רק בניינים שנושקים אחד לשני.

36.

בלי יכולת להעביר? איזה מן אתר תוכן אתם? מביכים.

comment-2-comment

אני כבר מזמן הפסקתי לנסות להכנס לסרטונים בוויינט... הם לא מבינים שמרוב הלהיטות לעשות כסף הם יוצאים מפסידים... כמו שאמרת, מביכים

35.

יאללה עופו כבר.

34.

ן

comment-2-comment

33.

32.

31.

הגיעה השעה שכל השמאלנים באשר הם ימין בונה שמאל מחרב מר גנץ במלא המרץ אתה שב בשקט אל תגיד ליהודים איפוא לבנות זה לא תפקיד שר הבטחון. אתה והחברים שלך בסוף תעשו כאן מלחמת אחים

30.

29.

שום דבר עוד לא מוכן, שום דבר עוד לא עובד ויש איחור משמעותי בהשקה, אבל הגברת פייק רוצה שמשהו יירשם על שמה אז עושים טכס פייק שבו לא חונכים כלום.

28.

27.

מירי ממהרת לגזור קופון לפני שהיא יוצאת מהמשרד

comment-2-comment

26.

דברי פרידה ממנה אני תקווה

25.

comment-2-comment

24.

טקס מגוחך. הקו רחוק מלהיות פעיל. הגברת רגב עוזבת את המשרד אז רצתה ליצר עוד קצת יחסי ציבור. בדיחה.

comment-2-comment

23.

אלק הודקה...איך טם תתחיל לנבסוע רק דנה הבאה...יאללה יומיים אחרונים בתפקיד ..הביתה

22.

21.

comment-2-comment

20.

יש לזכור, ולהזכיר לכולם שאת הקרדיט לפרויקט הרכבת/מטרו יש לתת אך ורק לשר ישראל כץ הביצועיסט. לאף אחד לפניו לא היה האומץ להיכנס לפרויקט ענק זה. כאשר יתייחסו בעתיד לרכבת ישראל (כץ) יש לזכור זאת. השרה לשעבר מירי רגב היא נקודה זמנית על פרויקט זה

19.

כדי שהרכבת תהיה מהירה,היא חייבת להיות מתחת לאדמה.

18.

ננסיעה הראשונה וגם האחרונה שרגב ניסעת ברכבת.

17.

16.

15.

זאת אמורה להיות הכותרת. כי וידאו של נסיעה אין פה.

14.

הקו הזה "מוכן" כמו שהקו לערושלים היה מוכן בזמנו, בשביל ההצגה של ישראל כץ, ערב הבחירות, ואח"כ ראינו את התקלות!

13.

לא למדו כלום מירושלים. או שיש הרבה כסף מתחת לשולחן.

12.

פיצוץ אוכלוסיה בעזרת משרד השיכון בלי שום תכנון לתחבורה?? למה חתכת את ראש העין מהתוכנית?!?;!

comment-2-comment

11.

שרה פלגנית לקקנית תנותה אחרונה לכי

comment-2-comment

comment-2-comment

בוא נחכה ונראה מה שרת התחבורה הבאה מרב מיכאלי תעשה ואז נשפוט את מעשיה. חבלה על הקללה שהוספת בפתיחת דבריך.

10.

comment-2-comment

9.

נמצאת בתפקיד יומיים, לוקחת קרדיט על עבודה של אחרים. פח אשפה.

comment-2-comment

8.

כל פעם כותבים וכותבים על הרכבת בת"א וגוש דן.אף פעם לא מזכירים את ההצלחה הגדולה בירושלים של הרכבת הקלה והקוים החדשים שנימצאים בהליך בניה מיתקדם מאד...למה..

comment-2-comment

7.

לא עשתה כלום ביחס אליו וגם אם הייתה מנסה לעשות מהלך כזה של הרכבת הקלה לא הייתה מצליחה בחיים

6.

5.

4.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

3.

2.

1.

ברכות מדינת ישראל

comment-2-comment

ברוך שפטרנו מירי כמה זמן חיכינו לזה

לכל התגובות
0