11 צפייה בגלריה
מתחם הלייזר טאג באונייה החדשה
מתחם הלייזר טאג באונייה החדשה
ויש גם פארק מים משוכלל
(צילום: NCL)
עד לפני כמה ימים, אם הייתם שואלים אותי מה דעתי על שייט בקרוז - סיכוי סביר שהייתי עונה לכם שהקשר ביני לבין ספינות הענק הללו - הוא מקרי בהחלט. המחשבה על שהייה במקום אחד במשך כמה ימים טובים, ללא יכולת מילוט – מעוררת בי תחושת קלסטרופוביה קלה, ומעלה בי את התהייה כיצד אפשר לכנות את החוויה הזו בהגדרה "חופשה".
אז חשבתי, או כמו שתיארו זאת רבים וטובים לפניי - חופש אמיתי לא נמדד במיקום שלו, אלא באפשרויות שהוא טומן בתוכו. את זה הבנתי אחרי בילוי של כמה ימים על האונייה החדשה "אנקור", מבית חברת "נורוויג'ן קרוז ליין".
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
לפנק, לפנק, לפנק: הקרוז של חברת "נורוויג'ן קרוז ליין"
(צילום: גלעד ילון)
כעבור נסיעה של כמה שעות טובות מאמסטרדם, הגענו לנמל "ברמרהאפן" (Bremerhaven), הנמצא בעיר ברמרהאפן שבגרמניה, שם חיכתה לנו ה"אנקור" - אותה אוניית הענק המתנשאת לגובה של 20 מפלסים, וערכה נאמד בשווי של יותר ממיליארד דולרים. באונייה, כ-1998 חדרים והיא יכולה להכיל לא פחות מ-4,000 נוסעים במקביל.

מסלול קרטינג עצום והופעת מיוזקל מברודווי

אחרי "צ'ק אין" שלא היה מבייש אף שדה תעופה בינלאומי, קיבלתי את הכרטיס האישי שלי, שהחליף את תעודת הזהות ואת כרטיס האשראי במשך כל שהותי על האונייה. אגב, מי מכם שמעולם לא שהו בקרוז בעבר - כדאי שיכינו את עצמו היטב לתחושת ההלם שתתפוס אותם ברגע שייכנסו לתוך אוניית הענק הזו, העמוסה במסדרונות אין סופיים ובאין ספור קומות.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
קומפקטי ונוח: חדר השינה בקרוז
(צילום: גלעד ילון)
לאחר ניווט לא קצר בין המסדרונות הארוכים, הצלחתי סוף-סוף להגיע לחדרי, שהיה קומפקטי ונוח למדי. הנחתי את חפציי וחזרתי לסיפון, ושם - מהנקודה הגבוהה ביותר של האונייה, הצלחתי להבחין בבריכת הענק ובמגלשות המים העצומות הסמוכות אליה, ובמסלול הקרטינג בן שני הקומות שהשתרך מאחוריה.
"לפני חמש שנים אף אחד לא היה מעלה בדעתו שבאונייה יהיה מסלול קרטינג עצום כמו שיש לנו כאן, זהו חד משמעית המסלול הכי גדול שקיים באוניות שלנו כיום", אמר ניק ווילקינסון, סגן נשיא חברת נורוויג'ן בישראל, אפריקה והמזרח התיכון.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
מסלול הקרטינג העצום
(צילום: גלעד ילון)
מאחורי מסלול הקרטינג ישנו מתחם "לייזר טאג" - משחק לחימה ואסטרטגיה המדמה לוחמה עם נשקים, תוך שימוש בקרני לייזר.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
להרגיש כמו ברכבת הרים: מתחם המציאות הרבודה
(צילום: גלעד ילון)
כל השפע הזה עלול מעט לבלבל, וישנם רגעים בהם אפשר כמעט לשכוח שנמצאים על אונייה. מתי? למשל במהלך הצפייה במיוזיקל "קינקי בוטס" מברודווי שהוצג באולם מפואר וגדול במיוחד. אגב, אותו "קינקי בוטס" הוצג על הבמות הגדולות ביותר בעולם, וצוות הספינה הוא שמציג אותו במהלך השייט.
"אם תלך לראות הופעה כזאת בתל אביב, כמה זה יעלה לך?" שאל אותי ווילקינסון, וענה מיד: "כאן זה כלול במחיר הכרטיס". מלבד המיוזקל ישנן אופציות בידור נוספות על האונייה דוגמת מחזמר משעשע במיוחד על טהרת שירי הברים הבריטים, וגם פאב בו מדי יום נערכת הופעה חיה בחסות להקת כיסוי מליברפול, המבצעת קאברים לשירי הביטלס.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
ויש גם תרבות
(צילום: גלעד ילון)
אטרקציות נוספות שלא כדאי לפספס: מתחם המציאות הרבודה של גלאקסי, שם קורה כל האקשן - מירי בזומבים ושלדים, דרך נהיגה במכוניות מירוץ ועד בריחה מדינוזאורים עם מצנח רחיפה (זהירות, האטרקציה הזו עלולה לגרום לכם לתחושת סחרחורת קלה).
ילדים קטנים ובני נוער, יכולים ליהנות מפעילויות שונות המתקיימות במועדונים שבמקום, המחולקים לשלוש קבוצות גיל – מתחם תינוקות, מועדון ילדים ואזור שלם לבני נוער, בסמוך אליו ישנן גם מכונות ארקייד (מכונות משחק המופעלות על ידי מטבעות או אסימונים מיוחדים). ולמי מכם שמחפשים אחר ערב רומנטי למרות הבילוי המשפחתי, ישנה אפשרות להשאיר את הילדים בהשגחתו של אחד מעובדי מועדון הילדים - וליהנות מערב רומנטי במתחם האונייה.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
(צילום: גלעד ילון)
וכמו כל ספינת ענק שמכבדת את עצמה, גם כאן פועל קזינו לחובבי הז'אנר וספא מפנק הכולל ג'קוזי ושאר מתקנים וחדר כושר, בו תוכלו לשרוף חלק מהקלוריות שצברתם במהלך השייט.

בופה, מסעדות קונספט ו...סטארבקס

כל מי שיצאו אי פעם לחופשה בקרוז, מכירים ודאי את כמויות האוכל הבלתי נדלות המוגשות שם. האוכל, למעשה, הוא חלק מהחוויה הכוללת של השייט, ואין הרבה סיכוי להתחמק ממנו. סביר גם, שלאורך כל השהות שלכם על האונייה, לא תספיקו לטעום וליהנות מכל הטוב שמגישים בה.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
גם הפודיס ייהנו שם
(צילום: גלעד ילון)
אז מה היה לנו? חמישה אזורי מזון המציעים בופה חופשי לאורך כל היום, ותשע מסעדות קונספט בהגשה לשולחן, חלקן ידרשו מכם תשלום נפרד. המלצה שלנו: נסו לגוון מהמזנונים, ולבקר גם במסעדות. כך, תוכלו ליהנות קצת יותר מחווית השירות המצוין שבמקום, ולא פחות חשוב - מארוחה ברמה טובה ובכמויות סבירות (לעומת הבופה, שם הרבה פעמים העיניים הן אלה ששולטות בכמויות).
ואם כל זה לא מספיק, אז פועלים על הקרוז גם כמה בתי מאפה, גלידריות ואפילו ואפילו סניף של סטארבקס.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
(צילום: גלעד ילון)
גם את חובבי האלכוהול לא מקפחים כאן, ועל ה"טיילת" - המחברת בין מתחמי האונייה - פועלים לא פחות מ-12 ברים, חלקם פתוחים וכוללים גם מרפסת מרווחת - והאחרים אינטימיים יותר. בברים, לצד תפריטי אלכוהול מגוונים (אחד מהברים מציע 23 סוגי בירות מהחבית, ויש כאלה המחזיקים בעשרות סוגי וויסקי ויינות משובחים), מתקיימות הופעות חיות ומפעם לפעם מקרינים שם גם משחקי ספורט.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
לא מקפחים את חובבי האלכוהול
(צילום: גלעד ילון)
ומה בנוגע לאלה שאינם מעוניינים באטרקציות הרועשות שמציעה האונייה? עבורם מומלץ לשהות במחלקה הראשונה, שזכתה לכינוי Haven, וכוללת בריכה וחדר אוכל פרטיים.

לאן מפליגים וכמה תשלמו?

האונייה, יצאה בשבוע שעבר מסאות'המפטון לכיוון ניו יורק, ומשם היא צפויה להגיע לנמל הבית של החברה במיאמי. את עונת החורף היא פתחה לפני כשבוע, וצפויה להפליג בין מיאמי לפורטו ריקו, איי הבתולה ואיים נוספים באזור.
בעונת הקיץ הקרובה, צפויה האונייה להגיע לניו יורק כשבעתיד מתוכננים לה מסעות שייט גם לתעלת פנמה ולאלסקה. ומה בנוגע למחירים? המחיר עבור שייט בן שבוע ימים לקאריביים, מתחיל מ-779 דולרים לאדם בקבינה הזוגית, ווכמובן שהמחיר עולה בהתאם לחדרים והתוספות.
11 צפייה בגלריה
קרוז
קרוז
הרבה יותר מסתם שיט
(צילום: יח"צ)
בדיוק כמו כמות האוכל, כך גם האטרקציות ושלל הפעילויות השונות שאפשר לעשות באונייה. ברגע שיורד האסימון שפשוט אי אפשר להספיק הכל – שם מתחילים להינות באמת. בזמן הקצר מאוד שהיה לי על האונייה הספקתי לסקור ולהכיר את רובה תוך פחות מיומיים, וזה גם לא מעט זמן. לאדם שמגיע לנפוש ברוגע ותוך כדי גם לבקר באיים סביר שזה ייקח קצת יותר. לכן, כשהכל נגיש ומגיע אלייך צריך לדעת להנות מזה בצורה שמתאימה לכל אחד, אולי זה בעצם החופש האמיתי. אז שווה יותר ממלון? תחליטו בעצמכם.
חופשה בקרוז נחשבת בעיניי רבים ליקרה למדי, אך אם משווים אותה לחופשה במלון ברמה גבוהה, ולוקחים בחשבון את כל האטרקציות וההוצאות הנלוות שהמלון אינו מאפשר לכם - והקרוז דווקא כן, מסתמן כי מדובר בחופשה משתלמת למדי, במיוחד עבור משפחות עם ילדים קטנים.
באונייה, כאמור, אפשר לצפות את רוב ההוצאות מראש, ופרט לתשלום על משקאות האלכוהול ועל ארוחות במסעדות - לא תצטרכו לפתוח את הארנק פעם נוספת. בנוסף, מפעם לפעם ישנם מבצעים והנחות על ארוחות ושדרוגים שונים, ושווה לברר זאת במועד הזמנת החופשה.
הכותב היה אורח של חברת "נורוויג'ן קרוז ליין"