1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
זה רק אני והגלשן שלי. ודגל ארה"ב. והחץ וקשת. והכידון
(מתוך הפייסבוק של מארק צוקרברג)
מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, שבר את הרשת השבוע כאשר פרסם סרטון שלו גולש על גלשן הידרופויל חשמלי לכבוד יום העצמאות של ארה"ב כשהוא אוחז בידיו בדגל ארה"ב, וברקע מתנגן שירו של ג'ון דנבר "Take Me Home, Country Roads". הסרטון אומנם זכה במיליוני צפיות, אך התגובות היו לועגות למדי: חלק מהצופים הצביעו על שפת הגוף הרובוטית של צוקרברג (אחד מהם התלונן, למשל, שהבינה המלאכותית של ימינו נראית אנושית מדי) והיה מי שהציע לו ללכת בעקבות מיליארדרים אחרים ולקחת את הגלשן שלו לחלל וזהו. בכל מקרה, לא מדובר בפעם הראשונה שבה צוקרברג מעלה סרטונים תמוהים במקצת לרשתות החברתיות. נזכרנו בכמה מהם:
צוקרברג, הגלשן והדגל - הסרטון שעורר סערה
בחודש שעבר העלה צוקרברג תיעוד של עצמו משליך כידון - בהילוך איטי, אלא מה - לעבר לוח עץ. "יש לי סט מאוד ספציפי של כישורים", כתב צוקרברג. תודה מארק, שמנו לב.
זה כנראה היה יום ספורט או משהו באחוזת צוקרברג, כי באותו יום ממש פרסם מנכ"ל פייסבוק סרטון שבו הוא יורה בחץ וקשת ומפיל בזה אחר זה שבעה פינים - כל אחד ואחד מהם על הניסיון הראשון. האמת, הפעם באמת התרשמנו.
וגם זה קרה בחודש שעבר: צוקרברג פרסם בפייסבוק תמונה של גלשן שנושא את דיוקנו ונבנה במיוחד עבורו. לא מדובר בפורטרט ייצוגי, אלא בהומאז' לתמונת פפראצי מפורסמת שבה הוא תועד כשהוא גולש בים עם הרבה - ואנחנו מתכוונים להרבה - יותר מדי קרם הגנה. צוקרברג, אגב, טען בזמנו שהוא קיווה שהשכבה העבה של קרם ההגנה תסייע לו לחמוק מעיניהם של צלמי הפפראצי. זה לא ממש עבד לו כמובן, אבל היי, האינטרנט הרוויח כמה ממים חדשים.
מי שעוקב אחרי צוקרברג ברשתות החברתיות מכיר כבר את חיבתו לגלישה. במאי האחרון הוא פרסם עוד סרטון מוזר שלו גולש באוקיינוס כשעל רגלו צמיד שנועד להרחיק כרישים.
ולא נשכח את הסרטון המביך למדי מ-2016 שבו צוקרברג תיעד את עצמו במשך חצי שעה בחצר האחורית שלו, עושה ברביקיו ומשיב על שאלות של משתמשים בפייסבוק.
מה הופך את הסרטונים של צוקרברג למוזרים כל כך? קודם כל הניתוק: צוקרברג מנסה אולי להיראות כאחד האדם, ולהיפטר מתדמית המיליארדר המרושע שהורס את האינטרנט, אבל הוא בוחר להחצין דווקא את התחביבים האקסלוסיביים שלו. רוב האנשים לא יורים בחץ וקשת או מטילים כידון ואין להם חוף פרטי בהוואי שבו הם יכולים ללמוד גלישה עם המורה הכי טוב בעולם. הסיבה השנייה היא פני הפוקר ושפת הגוף הגמלונית קמעה של צוקרברג. בניגוד למיליארדרים אחרים כמו אילון מאסק או ג'ף בזוס, הוא לא באמת יודע ליהנות מאור הזרקורים. כשהוא גולש במשך דקה שלמה עם דגל ארה"ב בידיו, בלי לומר מילה אחת ובלי להיישיר מבט למצלמה, הוא נראה כמו דג מחוץ לאוקיינוס. ונקנח עם כמה מהממים היותר מוצלחים על הסרטון האחרון של צוקרברג, הגלשן והדגל. תיהנו: