נפתח עם סאנה הירמת', רק בת 11 מפלורידה, ומי שכבר קיבלה את התואר מחשבון אנושי. מסתבר שהיא שברה שיא גינס כשפתרה תרגיל כפל של שש ספרות בשש ספרות ללא מחשבון, עיפרון או נייר.
סאנה אובחנה כבר בגיל שנתיים עם אוטיזם, וההורים שלה זיהו במהירות שלבת שלהם יש לה כישרון יוצא דופן למתמטיקה.
3 צפייה בגלריה
רק בת 11 וכבר פותרת תרגילים מסובכים
רק בת 11 וכבר פותרת תרגילים מסובכים
רק בת 11 וכבר פותרת תרגילים מסובכים
(צילום: גינס)

אגב, בגלל הבעיות המוטוריות שלה, צנעא אפילו לא יכולה להחזיק עיפרון – כדי להתגבר על הקושי הזה, היא משתמשת בטאבלט, ובעזרתו פותרת כל בעיה מתמטית, בעיקר בעיות סופר מורכבות, נגיד כאלה שסטודנט להנדסה ב-MIT בקושי פותר. כדי לזכות בתואר הפותרת המהירה ביותר לבעיה המורכבת ביותר, היא הכפילה 12 ספרות ב-12 ספרות בפחות מ-10 דקות. אל תנסו את זה בבית. ועכשיו, כלבים חכמים שמסוגלים לזהות קורונה כבר הכרנו לכם, אבל מה עם כלבים שצדים עם האף וויסקי מקולקל? ועוד בסקוטלנד!
הכירו את רוקו, כלב קוקר ספניאל חכם במיוחד, רק בן שנה, עם טעם משובח בוויסקי.
3 צפייה בגלריה
הכלב וחבית וויסקי
הכלב וחבית וויסקי
הכלב וחבית וויסקי
(צילום: Grant’s Whisky)
הוא הוכשר במשך חצי שנה לרחרח זיהומים בחביות במזקקה בסקוטלנד, כדי שחס וחלילה אף טיפה של המשקה לא תתבזבז.
שלא תחשבו, מדובר בעובד מסור שלא נח לרגע וגם יש הנחיות ברורות – לא להפריע לו בזמן ההרחות, וחס וחלילה לא להטריד אותו כשהוא לוקח הפסקות בין משמרת למשמרת.
ועכשיו לסין, שם הרשויות עוקבות בימים אלה אחר קבוצה נודדת מיוחדת במינה - עדר פילים. מדובר ב-15 פילים אסיאתיים פראיים שמשוטטים כבר חודשים ברחבי המדינה, כשהכיוון הכללי שלהם הוא צפונה.
3 צפייה בגלריה
עדר הפילים הנודד
עדר הפילים הנודד
עדר הפילים הנודד
(צילום: רויטרס)
"קבוצת התיירים" הזאת נצפתה לראשונה בדצמבר האחרון, ומאז הופעת הבכורה שלהם, הם דיי נעלמו מן העין, עד שנצפו שוב בימים האחרונים. מדובר בקבוצה די מיוחדת, כיוון שהפילים בה נודדים כבר חודשים ובעצם מתנתקים מבית הגידול המסורתי שלהם.
זו תופעה כל כך נדירה, שמומחים טוענים שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה של האזור שדבר כזה קורה, אבל אף אחד לא ממש בטוח למה. נמשיך לעקוב.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי