הילדים נשארו בחוץ: מה תעשה אישה שרוצה לעלות למונית בערב עם שני ילדים בני 4.5 ופעוט בן 2.5 ונהג המונית מסרב להעלותה ונוסע? הנהג טען שהוא לא יכול להעלות ארבעה אנשים למונית. "זה החוק", טען. האם תקנות הקורונה אכן לא מאפשרות נסיעה כזאת?
מדובר בנסיעה קבועה של בני משפחה אחת. בשבתות הילדים מתגוררים אצל הסבים. בנסיעת המונית, הפעוט יושב על ברכי האם. כולם חגורים. במשך שבועות, מדי מוצ"ש, אף נהג מונית לא סירב לאסוף אותם, גם לא בתקופת הקורונה, אבל הנהג הזה סירב וברח.
התקשרנו לשירות הלקוחות של גט. הנציג צידד בנהג וטען שזה אכן החוק. הוא גם סירב לפצות על הנסיעה. לטענתו, מספר הנוסעים במונית הוא כמספר חגורות הבטיחות בה, ובמושב האחרוני יש שלוש חגורות בלבד. הוא אף טען שלא ניתן להעלות את המשפחה למונית כי בימי טרום קורונה האם הייתה יושבת במושב הקדמי עם הפעוט (דבר שלא יעלה על הדעת, אך הנציג התעקש).
1 צפייה בגלריה
מוניות מונית
מוניות מונית
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

הזמינה מונית נוספת

כיוון שמדובר בלקוחה ותיקה של החברה, אחרי ויכוחים הוא הציע להזמין לה שתי מוניות ולחלק את הילדים ביניהן, אבל מי ייתן לילדים לנסוע לבד במונית נפרדת? אחרי ויכוחים נוספים שהעלו חרס, החליטה להזמין מונית נוספת (בחשש רב, שמא שוב הנהג ימלט לה). זה עבד כמו קסם. הנהג החדש לא היסס בכלל להעלות את הרביעייה למונית והנסיעה הסתכמה ביותר מ-100 שקל.
במקביל, גט החליטו לזכות על הנסיעה - אך נותרו איתנים בטענתם: אי אפשר להעלות ארבעה אנשים למושב האחורי, אך התברר שהם טעו. מבדיקת הנחיות הקורונה עולה כי הפעלת מונית תהיה עם נוסע אחד, פרט לעובדים חיוניים מאותה קפסולה – משמרת עבודה, או בני אותו בית המורשים לנסוע יחד במושב האחורי. כלומר בני משפחה אחת יכולים לנסוע יחד.
בנוסף, לפי תקנות התעבורה אין קשר בין הנוסעים במונית לחגורות, שכן בנסיעה עירונית כל הנוסעים פטורים מחגורה, למעט נוסע שיושב במושב לצד הנהג. כך שגם הטענה שלפיה מספר הנוסעים היה גדול ממספר החגורות במושב האחורי ולכן אי אפשר היה להסיע אותם אינה נכונה. בכל מקרה כולם היו חגורים.
לפ סעיף 502 לתקנות, "... רשאי נהג המונית להסיע שני ילדים, שטרם מלאו להם חמש שנים, בנוסף על הנוסעים שמותר להסיע במונית לפי רישיונה ובלבד שלא יסיע יותר מנוסע אחד במושב שליד הנהג".
כלומר, מותר לנהג מונית שבמכוניתו ארבעה מקומות פנויים להסיע שש נפשות אם שתיים מהן הן ילדים בני מתחת לחמש, כשמן הסתם הם ישובים על ברכי הוריהם, שכן אין כיסאות בטיחות במוניות. במקרה הזה היו במונית ארבעה נוסעים בלבד ומותר היה לכולם לשבת במושב האחורי, למרות שהוא מיועד לשלושה נוסעים, שכן מדובר בילדים בני פחות מחמש.
מגט נמסר בתגובה: "אנו מצרים מעומק הלב על הטעות. מדובר במקרה בודד, הנובע מאי הבנה של המקרה הייחודי בתקופה מורכבת זו. המקרה טופל".
פורסם לראשונה: 10:27, 07.08.20