רני צים, שעד לפני שמונה שנים הוא ואחיו עדי היו בעלי רשת המזון "כמעט חינם" ורבו על תנאי סחר עם ספקים, "קופץ כיתה" בדרכו להיות טייקון. צים, באמצעות חברת האשראי החוץ בנקאי שבשליטתו, ווליו קפיטל, רכש יחד עם שותפים (רני מחזיק ב-75% מקבוצת הרכישה) את פעילות קרנות ניהול תיקי ניירות ערך וניהול קרנות גידור של חברת פסגות, בית ההשקעות הגדול במדינה שהיה בבעלות קרן אייפקס, תמורת 309 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
צים, אשר כעת יהיה לראשונה חבר בורסה, ינהל כספי ציבור בשווי מעל 90 מיליארד שקל המושקעים בקרנות הנאמנות של פסגות ותיקי ניהול השקעות שלה. שאר פעילות פסגות, כולל קרנות הפנסיה, תהיה בבעלות בית ההשקעות אלטושלר שחם. "אני מרתוניסט, אוהב אתגרים ולא נבהל מדברים קשים. האחריות שלי לכספי ציבור יותר גדולה מאשר לכסף שלי האישי", אמר צים ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
רני צים
רני צים
רני צים
(צילום: מאיר אדרי)
צים סיפר כי "גם כשהייתי בסופר והתחלתי בעסקי הקניונים, אמרו 'מה הוא מבין בקניונים? זה לא לנהל סופר'. כשהצלחנו בקניונים ועברנו לאנרגיה גם אמרו לי: 'מה אתה מבין?'. בסוף, הצלחה זה התמדה ופרטים - ואנחנו שם".
לדבריו, "פסגות היה עסק בדיכוי שניסו למכור אותו ולא הצליחו. זה השפיע על העובדים ועל הצמיחה והטיב עם המתחרים. אני בא עם האנרגיה שלי ושל הקבוצה ממקום של לשפר. קנינו את פסגות כפלטפורמה לבית השקעות וכדי לפתח אותו, לא לשם סיבוב מהיר. אנחנו אנשים אינטליגנטים שמבינים חדשנות והליכים בשוק ולכן אני מאמין שנצליח".
צים הוא גם בעלי רשת "אופיס דיפו" וחברת צים מרכזים מסחריים, ובשנה האחרונה הוא התרחב במספר תחומים נוספים. את הכניסה הראשונה לתחום הפיננסים עשה השנה, כשרכש את השליטה בחברת אשראי חוץ בנקאי בשם "ווליו קפיטל", שנסחרת בבורסה ושוויה עומד על 250 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מימין: גילעד אלטשולר ורני צים בחתימת העסקה
מימין: גילעד אלטשולר ורני צים בחתימת העסקה
מימין: גילעד אלטשולר ורני צים בחתימת העסקה
(צילום: באדיבות החברה)
לאחרונה רכש תמורת 130 מיליון שקל את השליטה במתחם מסחרי חדש בהקמה, בשטח של 20 אלף מ"ר בשכונה החדשה בקעת אונו ליד סביון. זאת באמצעות חברת צים סנטר מרכזים מסחרים שבשליטתו.
בנוסף, הוא גם בעליה של חברה של רשת "אופיס דיפו", המפעילה 40 סניפים, ושותף (50%) בחנות הדיוטי-פרי "שקם אלקטריק" בנתב"ג למוצרי חשמל ואלקטרוניקה. צים מחזיק גם ב-17% מחברת "ברנמילר אנרג'י" שפיתחה טכנולוגיה לאגירת חום ושווייה עומד על 290 מיליון שקל.
אגב, לאחר מכירת רשת "כמעט חינם", שלאחריה התפצלו דרכי האחים, האח עדי פנה ישר לתחום הפיננסים והקים את חברת אקורד לאשראי חוץ בנקאי, שכעת ווליו של רני צים מתחרה בה. אולם, עסקת פסגות, שבוצעה באמצעות ווליו קפיטל, עקפה אותה בגדול.