בסדרה "איך פגשתי את אימא", לברני (הדמות המשוחקת על-ידי ניל פטריק האריס), יש המון חוקים שלפיהם הוא חי את חייו – אחד מהם הוא "חדש זה תמיד טוב יותר". ב-NBA2K21 החליטו לאתגר את השחקנים ולבחון את "החוק" הזה על הפרקט (הווירטואלי כמובן). אחרי לא מעט שנים שבהן הייתה דרך מסוימת לזרוק ולקלוע לסל, הפעם היוצרים החליטו על כיוון אחר לחלוטין ויצרו מערכת זריקה חדשה ושונה באופן קיצוני.
גיימי gamey
אם תהיתם, אז הפעם צריך לכוון את הזריקה כשהשחקן באוויר בהתאם לצורה שבה קפץ, לשמירה שיש עליו, למרחק מהסל ולמשתנים נוספים שעשויים להקשות. האתגר בהתחלה הוא בכלל לפגוע בטבעת.
בימים שאחרי עליית המשחק לאוויר, מאות אלפי שחקנים זועמים לא חסכו בביקורת נגד אנשי 2K על השינוי הדרמטי, כשרובם פשוט צייצו ש"הזריקה ב-NBA2K מקולקלת". גיימר מאוכזב כתב: "אני לא יכול להשתמש במשחק כמשקולת נייר בשווי 100 דולר כי קניתי גרסה דיגיטלית". אבל התגובה הכי משעשעת הייתה הציוץ של דמיאן לילארד, כוכב פורטלנד שמופיע על הקאבר של המשחק: "האם אני היחיד שנאבק עם המנגנון החדש? לא הצלחתי לקלוע אפילו זריקת עונשין אחת עד עכשיו".
5 צפייה בגלריה
NBA2K21
NBA2K21
דמיאן לילארד. אפילו הוא התקשה לקלוע
5 צפייה בגלריה
NBA2K21
NBA2K21
כמה ימים של סבל ואתם מתרגלים לזה
זה באמת קרה? סימולציית הכדורסל הכי טובה לקונסולות, זו שכל שנה מקבלת ים של שבחים על ההשקעה, פתאום איבדה את זה? אז התשובה היא שלא. למי שרגיל לשיטת הזריקה הישנה (אני למשל) מחכים כמה ימים של סבל אין סופי והמון (המון) החטאות מכל טווח, גם עם הכוכבים הכי גדולים, וגם כשאתם פנויים לחלוטין ברחבה. מהרגע שמבינים את העניין, פתאום הטבעות נראות גדולות יותר, הכדורים מתחילים לצלול פנימה, ותאמינו או לא, אפשר אפילו ליהנות מכל הסיפור.
ועדיין, לאור הביקורת הרחבה של השחקנים, מייק וונג, מנהל הגיים-פליי של 2K, התפנה להסביר על השינויים, כשבשבוע האחרון אף יצא עדכון למשחק שנותן אפשרות לחזור לאחור, לשיטה המוכרת מהגרסאות הקודמות.

שמעו סיפור

אז אחרי מספר ימים מתסכלים, ועם היכולת סוף סוף לקלוע את הכדור (בכל זאת, זו המטרה של המשחק), לבשתי את הגופייה, נעלתי נעלי ה"אייר ג'ורדן" וצללתי פנימה. כמובן שכל המצבי המשחק המוכרים נמצאים גם כאן – MyTeam, MyGM וכו' מעל כולם MyCareer – שבו ניתן ליצור דמות, לשדרג לה את היכולות ולעבור את מצב הסיפור.
5 צפייה בגלריה
NBA2K21
NBA2K21
NBA2K21
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
NBA2K21
NBA2K21
מנחשים את העתיד
כמו בכל שנה, גם הפעם יש לא מעט שחקנים בכירים שמשתתפים וקיבלו גרסה דיגיטלית שלהם כמו מייקל קיי וויליאמס (עומאר מ"הסמויה"), דג'ימון הונסו, שזכור כחברו של מקסימוס ב"גלדיאטור" וכיכב בשורה של סרטי מארוול ודי.סי, וג'סי וויליאמס, דוקטור ג'קסון אייברי מ"האנטומיה של גריי" בשבילכם.
כדי לא לעשות יותר מדי ספוילרים, הנה תקציר על רגל אחת: הפעם אתם משחקים את ג'וניור, בנו של אגדת מכללות, שהלך לכיוון אחר ושב לשחק כדורסל רק לאחר שאביו הלך לעולמו. בדרך תשחקו בליגת התיכונים, תעברו לקולג', תיבחרו בדראפט ולאט לאט תהפכו לכוכב NBA לגיטימי. הסיפור עצמו לא רע, אבל אין שום דבר שאנחנו לא מכירים מאותה מסגרת קבועה של "הכישרון שעושה את הדרך הארוכה לטופ".

מחכים לקונסולות החדשות

למרות העובדה שהקורונה גרמה לכך שעונת ה-NBA נדחתה בארבעה חודשים, ולמעשה אנחנו עדיין בעיצומו של הפלייאוף, היוצרים סירבו לדחות את תאריך היציאה של המשחק מאחר שהם חשבו קדימה, על הדור החמישי של הקונסולות – פלייסטיישן 5 ו-Xbox Series X - שייצאו בחודשים הקרובים. זה יצר מצב קצת מוזר שבו השדרים "מנחשים" לפעמים את העתיד ומדברים על דברים שטרם קרו העונה (כמו מי זכתה באליפות למשל) או שמחזור הדראפט (היי דני אבדיה) עדיין לא ידוע, מה שיוצר שחקנים לא אמיתיים כבר בשנה הראשונה.
5 צפייה בגלריה
NBA2K21
NBA2K21
צייר לך שפם
ועדיין, נראה שהכל שם מתוכנן מאחר שגרסת הדור הבא (עם זאיון וויליאמסון על הקאבר) הולכת לספק את כל מה שמחכים לו השחקנים ועוד. ראוי לציין גם את המחווה היפה שנעשתה לזכרו של קובי בראיינט, שהלך לעולמו בחודש ינואר האחרון בהתרסקות מסוק – כוכב העבר זכה לשני קאברים מיוחדים לאלו שרוצים את גרסאות ה"ממבה לנצח", שעולים אמנם קצת יותר, אבל מספקים לא מעט כסף וירטואלי כדי לבזבז על כל מה שתרצו.
בשורה התחתונה נראה שב-2K בחרו ללכת עם מה שמוכר והצליח כל כך טוב לצד תוספות קטנות שישדרגו את החוויה (אם תצליחו להתרגל לזריקה החדשה), הכל כדי להכין אותנו לדור הבא.