שוהם ביטון, נער בן 12 מעפולה, מתמודד עם סרטן מסוג לימפומה. ילדים מבית ספרו נרתמו לסייע למשפחתו בתקופה קשה זו.
רועי ביטון (42), אביו של שוהם וארבעה ילדים נוספים, הסביר: "המחלה התגלתה לפני כחצי שנה. זה התחיל מזה ששוהם חלה בקורונה ואז זיהינו גוש על הצוואר והיו לו תסמינים של שיעול כבד מאוד. הופנינו מיד למיון, ושם אחרי בדיקות מקיפות, אובחן שהוא חולה בסרטן מסוג לימפומה בשלב 4, שזה שלב מתקדם. הבנו שאנו נכנסים לתקופה מאוד קשה ומורכבת בטיפול בו, בנוסף יש לנו ארבעה ילדים".
צפו בסרטון המציג את הדוכן שהוקם למען שוהם:
שוהם התחיל במיידית טיפולי כימותרפיה בביה"ח שניידר, ונמצא באישפוז בשניידר לצד טיפולים בביתו בעפולה. לצד ההתמודדות עם המחלה הקשה, נאלצת משפחת ביטון להתמודד עם אתגרים כלכליים. לפני מספר שבועות נודע לאמן ישראל קטורזה על מצבה של המשפחה, והוא קיים הופעה גדולה בעפולה, כשכל כספי הפדיון הועברו כתרומה לסיוע למשפחה.
לפני מספר ימים נודע למספר תלמידים שעולים לכתה ה', מביה"ס תדהר, בו לומד גם שוהם ביטון, על מצבה של משפחתו. "חסכתי 50 שקלים ובמקום לקנות ממתקים לעצמי הלכנו יחד לקנות ממתקים, חטיפים וטרופיות כדי למכור עבור שוהם", הסביר ירין דהן (10) אחד המארגנים.
2 צפייה בגלריה
דוכן עבור שוהם ביטון
דוכן עבור שוהם ביטון
"החלטנו לא לומר כמה כל דבר עולה, הסברנו שהכסף בשביל שוהם, ושכל אחד ייתן כמה שהוא רוצה"
(צילום: גיל נחושתן)
"שוהם לומד איתנו בביה"ס ואני מכיר את אחיו", הוסיף דהן. "התארגנו ארבעה ילדים, אספנו יחד כמה מאות שקלים וקנינו המון חטיפים וממתקים. עזרו לנו להקים דוכן בפארק העירוני, ושם מכרנו את הכול לילדים. החלטנו לא לומר כמה כל דבר עולה, הסברנו שהכסף בשביל שוהם, ושכל אחד ייתן כמה שהוא רוצה, וזה מה שהיה".

"שוהם רואה ומתחזק מאוד מהמחוות האלה"

בת-אל פילו (37), אימו של ניתאי קוטלז אחד מהמארגנים, הוסיפה: "ניתאי סיפר על הילד שחלה בסרטן בביה"ס שלהם, וסיפר שיש להם תוכנית למכור ממתקים ולאסוף כסף עבור משפחתו. הוספתי מיד 100 שקלים לחסכון שלו. יש בפארק חוג לילדים עם הרבה מאוד דוכני הפעלה, ושם הם פתחו דוכן, זו הדרך הכי ערכית שיכולה להיות, אני מאוד גאה בהם".
2 צפייה בגלריה
דוכן עבור שוהם ביטון
דוכן עבור שוהם ביטון
"הם מחממים לנו את הלב ומרגשים אותנו"
(צילום: גיל נחושתן)
גם ראש העיר עפולה, אבי אלקבץ, התייחס ליוזמה ואמר: "המעשה של הנערות והנערים, חשוב לא פחות מכל ציון ומכל מבחן, זה החינוך האמיתי לערכים לצד מצוינות, שאנחנו מעניקים לילדי עפולה. בריאות איתנה לשוהם היקר, וכל סכום שהתלמידים ישיגו, אני אדאג להתרים באותו הסכום ואף יותר מכך, מגורמים נוספים שנגייס".
"הילדים מאוד מחזקים את שוהם במעשה הזה", סיכם רועי ביטון בשם משפחתו, "הם מחממים לנו את הלב ומרגשים אותנו. הכסף פחות חשוב, המטרה חשובה ושוהם רואה ומתחזק מאוד מהמחוות האלה".
  • תרומות נוספות למשפחת ביטון ניתן להעביר לבנק דיסקונט, סניף עפולה 002, מס חשבון: 155803605 על שם דקלה ביטון חלצ׳י.