בית משפט השלום בבאר שבע גזר בשבוע שעבר ארבעה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקל, על צעיר מבאר שבע שהתעלל בכלבתו והטיח את ראשה בקרקע.
בנוסף לכך, הטיל בית המשפט על הנאשם צו האוסר עליו להחזיק בבעל חיים למשך שנה וחצי.
במסגרת כתב האישום שהגיש משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הואשם הצעיר בשורה של עבירות התעללות, התאכזרות והזנחה של שתי כלבות שהיו ברשותו.
2 צפייה בגלריה
תושב באר שבע מתעלל בכלבה בחצר הבית
תושב באר שבע מתעלל בכלבה בחצר הבית
תושב באר שבע מתעלל בכלבה בחצר הבית
(צילום: משרד החקלאות)
על פי כתב האישום, בתאריך 09.03.18 חבט הנאשם את ראשה של הכלבה לוסי בקרקע בעוצמה מספר רב של פעמים, חבט בה בידיו וברגלו, דרך עליה וחבט בפניה זאת תוך כדי ובעודה מייללת. מעשיו בוצעו בשל כך שסבר ש"כך מחנכים כלבים". עוד נמצא, כי הצעיר החזיק את הכלבות כאשר מחסום על פיהן, באופן המונע מהן לשתות או לאכול. כמו כן, הנאשם החזיק את הכלבות במתחם מבלי לדאוג לניקויו באופן שגרם להצטברות של הפרשות.
בתאריך 11.03.18, מפקחי משרד החקלאות, יחד עם השירות הווטרינרי העירוני ומשטרת באר שבע, פשטו על הבית בו תועד הנאשם. הכלבות הועברו למתקן מוגן.
בגזר הדין, ציין השופט ג'ורג אמוראי כי "מדובר בעינוי ובהתאכזרות כלפי שתי כלבות, שהתבטא באלימות קשה כלפי אחת הכלבות, אלימות מתמשכת שתועדה בסרטון ובהחזקת שתי הכלבות בתנאי גידול והחזקה אכזריים, במתחם בחצר בית פרטי, במקום מלוכלך, כאשר הן עם זמם על פיהן מבלי לספק להם את צורכי מחייתן (מזון ומי שתייה זמינים) ומבלי לדאוג לבריאותן.
2 צפייה בגלריה
תושב באר שבע מתעלל בכלבה בחצר הבית
תושב באר שבע מתעלל בכלבה בחצר הבית
תושב באר שבע מתעלל בכלבה בחצר הבית
(באדיבות משרד החקלאות)
עוד אמר השופט: "טענת הנאשם לפיה פעל מתוך מניע חינוכי אינה מתיישבת עם עוצמת הפגיעה בכלבה ואין בה כדי להפחית מחומרת העבירות. נסיבות אלו ממקמות את המעשים ברף חומרה גבוה שבביצוע עבירות מתחום צער בעלי חיים ומחייבות נקיטת ענישה מחמירה ומרתיעה".
משרד החקלאות ביקש מבית המשפט לגזור על הנאשם מאסר בפועל של שישה חודשי מאסר בעבודות שירות לפחות, מאסר מותנה, קנס שלא יפחת מ-20,000 שקלים, ולהטיל עליו צו הגבלה מלהחזיק בבעל חיים לפרק זמן של לפחות חמש שנים. זאת כאמור לא צלח, והצעיר קיבל עונש מקל יותר.
משרד החקלאות חוזר וקורא לציבור הרחב להמשיך ולהציף כל חשד להתעללות בבעלי חיים, למוקד משרד החקלאות, 6016*.
שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "אלימות כלפי בעלי החיים, היא אלימות לכל דבר, ומדובר במעשה שאסור שייעשה. מאז כניסתי לתפקיד, אני פועל לקידום מדיניות של אפס סובלנות נגד עבירות צער בעלי חיים, בדגש על החמרת הענישה, כך שתרתיע ותמגר את התופעה שאין מקום לה בחברה מתוקנת".