צפו בריאיון עם טוראי אביתר זקורסקי מתוכנית "תתקדמו":
עוד כתבות על תוכנית "תתקדמו":
אביתר, איך השירות בצה"ל? זקורסקי: "עובר בכיף. מבחינתי זה שירות משמעותי. אני באמת שמח שנתנו לאוטיסטים את ההזדמנות להתגייס לצבא כמו כל אזרח במדינת ישראל. זו באמת זכות אדירה. אני חושב גם שמבחינתי זו זכות שלי להתגייס לצבא דרך הפרויקט המדהים הזה, התוכנית 'תתקדמו' שבעצם מאפשרת לאוטיסטים להתגייס לצבא כמו כל אזרח במדינת ישראל".
מתי התגייסת? כמה זמן אתה כבר בצה"ל? זקורסקי: "התגייסתי בסוף יולי, אז יולי-אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר-נובמבר-דצמבר, שישה חודשים".
מה מיוחד בתוכנית הזאת "תתקדמו"? זקורסקי: "מה שמיוחד בתוכנית הזאת זה שהיא מבטלת את הפטור שנתנו לנו האוטיסטים, ובמקום לעשות התנדבות בצבא, נותנת לנו את האופציה להתגייס לצבא, שירות רגיל, שירות חובה כמו כל חייל במדינת ישראל. היא גם נותנת את הכלים במהלך השירות שאולי אחרי הצבא נוכל גם אולי לעבוד בתחומים עם האוטיסטים גם אחרי השירות. שאני מאמין שמבחינתי זה יקרה. אסור לוותר על שום דבר בגלל האוטיזם. אני בא מבית שההורים עובדים בתחום כבר הרבה מאוד שנים וגם מהם אני לומד המון. ההורים שלי תומכים בי בכל מה שקשור לצה"ל וזה הכל בזכותם".
2 צפייה בגלריה
טוראי אבייתר זקורסקי
טוראי אבייתר זקורסקי
"התוכנית הזאת מבטלת את הפטור שנתנו לנו האוטיסטים, ובמקום לעשות התנדבות בצבא, נותנת לנו את האופציה להתגייס לצבא, שירות רגיל, שירות חובה כמו כל חייל במדינת ישראל". טוראי אביתר זקורסקי
איזה טיפים אתה יכול לתת למי שמתגייס היום, כדי שהגיוס הזה יעבור בקלות? זקורסקי: "אתמול יצא לדרכו המחזור השני. קודם כל התפקיד של המפקדות-מפקדים בפרויקט הזה זה להיות בשביל החייל, בשביל לעזור לו להצליח בשירות שלו, גם אם הם לא ייפגשו במהלך השירות שלהם והם ייפגשו רק בטירונות, זה התפקיד של המפקד בתוכנית הזאת. שני כלים חשובים מאוד בפרויקט הזה – הם רגש וסבלנות. סבלנות זה הדבר הכי חשוב בשביל לפקד על חיילים כאלה, צריך להיות סובלניים עם החיילים האלה. אי אפשר להפסיק חייל באמצע שהוא מדבר, נגיד שיש חייל אוטיסט שהוא מדבר לאט או מדבר בשקט, לא עוצרים אותו באמצע. נותנים לו להשלים את המילים שלו, ולמנוע בריונות בצבא. זה דבר שחייב להיעשות ואסור לתת לזה לקרות. אסור לתת לאף חייל לפגוע בחייל אוטיסט ושזה לא יגיע אפילו לחרם. אסור לתת לזה לקרות".
2 צפייה בגלריה
טוראי אבייתר זקורסקי
טוראי אבייתר זקורסקי
"נגיד שיש חייל אוטיסט שהוא מדבר לאט או מדבר בשקט, לא עוצרים אותו באמצע". טוראי אביתר זקורסקי
  • לפרטים נוספים על תוכנית "תתקדמו" לחצו כאן.