2 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס הותקף בפסגת זאב
נהג אוטובוס הותקף בפסגת זאב
"הבן אדם נתן לי מכות באמצע נסיעה". דוויק
(צילום: כח לעובדים)
בפעם השנייה בתוך שנתיים ספג אמש (שלישי) אימן דוויק (38) מירושלים, נהג אוטובוס מחברת אלקטרה אפיקים תחבורה, מכות במהלך נסיעה. בראיון ממיטתו בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם הוא מאושפז עם כאבים ביד, בצלעות ובכתף, אמר: "פחדתי, כמעט פגעתי ברכב שבא מולי".
האירוע התרחש לקראת חצות בקו 145 בפסגת זאב בירושלים. במהלך הנסיעה ביקש נוסע לרדת במקום אסור. דוויק הסביר לו כי הדבר בלתי אפשרי, ואז הנוסע תקף אותו באגרופים, קילל אותו ואף שפך עליו את תכולת פח הזבל שהיה באוטובוס. דוויק עצר את האוטובוס בצד כדי למנוע את סיכון הנוסעים, והתוקף נמלט לאחר ששבר את דלת האוטובוס. תלונה הוגשה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס הותקף בפסגת זאב
נהג אוטובוס הותקף בפסגת זאב
הלכלוך מפח האשפה שהתפזר סביב מושב הנהג
(צילום: כח לעובדים)
בשיחה עם ynet אמר דוויק, שעדיין מאושפז, כי "זה היה מפחיד מאוד. הבן אדם נתן לי מכות באמצע נסיעה. כמעט פגעתי ברכב שנסע לידי. האוטובוס היה עמוס וצעקו עליו להפסיק אבל בן אדם שמסוגל לתקוף נהג באמצע נסיעה לא מסוגל להקשיב".
"הוא רצה לרדת היכן שאין תחנת הורדה. אמרתי לו 'בכיף, אבל תרד בתחנה הבאה'. הכלל הוא שאם מישהו עולה, אז מצדי שירד, אבל לא היה שם אף אחד בתחנה אז לפי הפרוטוקול לא עצרתי. עוד אמרתי לו סליחה ושהוא יירד בתחנה הבאה".
דוויק תיאר כי לאחר מכן התוקף "התעצבן והתחיל לקלל, וזה הפך מהר מאוד למכות. הוא בעט בי ביד ופתח את הדלת של האוטובוס באמצע נסיעה. מיד סגרתי אותה והוא נתן לי עוד מכה, הפעם בכתף, וניסה לפתוח את הדלת שוב, ושוב סגרתי ועצרתי את האוטובוס". דוויק הוסיף כי "הוא לקח פח אשפה וזרק אותו עליי והתחיל לתת בעיטות לדלת של האוטובוס. הוא פתח אותה וירד, לא לפני שהוא תפס שוב את פח האשפה וזרק אותו עליי פעם נוספת".
בפעם שעברה שהותקף דוויק, לפני שנה וחצי, הכה אותו נוסע שיכור בעת שביצע נסיעה מירושלים לים המלח. הפעם, הוא טוען, זה היה משפיל יותר. "זו תחושה רעה מאוד, פחדתי על חיי. אני מקווה שמישהו במדינה יתעורר ויפתור כבר את בעיית האלימות כלפי הנהגים".
תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מסרה: "המאבק שלנו חורג ממאבק על תנאי השכר המחפירים כשלעצמם. לא יתכן שתקיפת נהג תתקבל בשוויון נפש. במקרה התקיפה הזו סיכן התוקף לא רק את הנהג אלא גם את הנוסעים. הכרה בנהגים כעובדי ציבור והענשת התוקפים בהתאם היא צו השעה. העידן שבו הנהגים הם שק חבטות נגמר".