אין ספק שהפצת מידע שגוי לגבי הקורונה היא תופעה מדאיגה שכל פלטפורמות התוכן צריכות להיאבק בה. אין ספק גם בכך שספוטיפיי שגתה כאשר איפשרה לג'ו רוגן, האיש שלו שילמה 100 מיליון דולר עבור בלעדיות על הפודקאסט שלו, לעשות ככל העולה על רוחו ולהפיץ מידע שעלול לסכן חיי אדם.
אבל הדרישה להסיר לחלוטין את The Joe Rogan Experience היא מוגזמת: אחרי הכל מדובר בפודקאסט ותיק ופופולרי עם כ-11 מיליון מאזינים לפרק. רוגן, יש לזכור, לא מדבר רק או בעיקר על הקורונה, אלא נוהג לארח בתוכנית שלו שחקנים, מוזיקאים וספורטאים. יש הרבה דברים שאפשר לעשות לפני שמוחקים אותו, למשל להוסיף הסתייגות בכתב מתחת לפרקים הבעייתיים, לשדר אזהרה קולית לפני הפרק ובמהלכו, ובמקרים חריגים אפילו למחוק פרקים שמהווים סכנה לבריאות הציבור (אגב, ספוטיפיי כבר הסירה בעבר יותר מ-40 פרקים של רוגן).
למעשה, מי שחופש הביטוי והפלורליזם באינטרנט חשובים להם, צריכים דווקא לתמוך בחברות כמו ספוטיפיי, שקוראות תיגר על ענקיות הטכנולוגיה - אפל, גוגל, אמזון, מטא ומיקרוסופט - ואף גוברות עליהן בתחומים מסוימים. אנחנו צריכים יותר חברות כאלה בנוף שלנו, או שנקבל אינטרנט שנשלט על ידי מיעוט של ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות שמקבלות החלטות בהתאם לאינטרסים העסקיים שלהן בלבד. ספוטיפיי טעתה, אבל זה לא הזמן לנטוש אותה.