עכשיו גם בניידות: אחרי שהוכנסו מכשירי אולטרסאונד לחדרי מיון, למחלקות ולמרפאות, הם מגיעים גם לניידות הטיפול הנמרץ של מד"א, זאת לצורך אבחון מהיר ומדויק, זיהוי מצבים מסכני חיים וטיפול מתקדם ומהיר שלא היה מתאפשר קודם לכן.
בחודשים האחרונים ערך מגן דוד אדום פיילוט עם מכשירי האולטרסאונד הניידים, ולאחרונה נרכשו מכשירים, שחלקם כבר הוכנסו לחלק מהניידות. הכוונה היא שבכל ניידות הטיפול הנמרץ יהיו מכשירים כאלה. את המכשיר מתפעלים פרמדיקים שעברו הכשרה מתקדמת בנושא, ואיתו הם מזהים מקרים שקודם לכן לא ניתן היה לזהות במבט חיצוני או באמצעות סטטוסקופ.
קראו עוד:
מכשירי האולטרסאונד היו בעבר נחלתם של מומחים לרדיולוגיה בלבד ושימשו לביצוע סריקות מעמיקות בגוף האדם כדי לאתר בעיות ומחלות. בשנים האחרונות תופס תאוצה מכשיר האולטרסאונד ממוקד המטרה. באמצעותו המכשיר, המכונה POCUS, ניתן כיום לזהות במהירות, ללא צורך בצילום רנטגן, דלקות ריאות, דימומים מסכני חיים או חשדות ללחץ על המוח. אפשר גם לזהות גופים זרים ולמצוא ורידים קטנים.
1 צפייה בגלריה
אולטרסאונד מד"א מגן דוד אדום
אולטרסאונד מד"א מגן דוד אדום
אולטרסאונד בניידת של מד"א. "לראות אם הלב פועם"
"מכשיר האולטרסאונד שנכנס לניידות שלנו הוא קטן ונייד, בגודל של טלפון סלולרי, ויכול לעזור לנו לפני ההגעה לבית החולים", אומר חן ורמוס, סגן מנהל בית הספר לפרמדיקים של מד"א. "בשטח אנחנו משתמשים בו עכשיו לשתי מטרות עיקריות. הראשונה: לראות אם הלב פועם. הדבר השני הוא פתיחת וריד. יש מטופלים שמאוד קשה לפתוח להם וריד כדי לתת להם תרופות ונוזלים. האולטרסאונד מאפשר לנו למצוא ורידים קטנים או עמוקים, שבלעדי המכשיר היינו מתקשים לאתר אותם. עם האולטרסאונד אפשר לאתר אותם במהירות ובקלות, מה שעשוי לקדם את הטיפול עוד לפני שהמטופל מגיע לבית החולים.
חן ורמוס ממד"א: "האולטרסאונד מאפשר לנו למצוא ורידים קטנים או עמוקים, שבלעדיו היינו מתקשים לאתר אותם, הדבר עשוי לקדם את הטיפול עוד לפני שהמטופל מגיע לבית החולים"
"מדובר בפריצת דרך. השימושים במכשיר הם נרחבים. אפשר לבדוק אם יש דימום פנימי בחלל הבטן, אם יש פגיעת חזה חמורה. הרבה מצבים ניתנים לפיתוח עם הדרכה וניסיון", מסכם ורמוס.