‎‎אירוע "גיבורות היופי" 2021 למען שורדות השואה התקיים השבוע בפעם הרביעית. "ברור כי מדובר באירוע שלא יוכל להתקיים עוד הרבה שנים ואנו רואים בו שליחות", אמרו המארגנות.
בשיתוף הרשויות המקומיות והשלטון המקומי, נבחרו שורדות שואה מכל רשות ומועצה ליום שכולו חג עבורן. בחציו הראשון של היום הן עברו תחנות טיפוח, כיף ורוגע. בסיומו של היום, בטקס חגיגי, העניקו להן את סרט גיבורת היופי וכתר לראשן.
2 צפייה בגלריה
אירוע גיבורת היופי 2021
אירוע גיבורת היופי 2021
משמאל: השר חילי טרופר
(צילום: וידאו ספורט עמוס )
2 צפייה בגלריה
דבורה ויינשטיין, שורדת שואה, מנחה את אירוע גיבורות היופי
דבורה ויינשטיין, שורדת שואה, מנחה את אירוע גיבורות היופי
מימין: מובילת האירוע רונית לב, תא"ל במיל' רחלי טבת , המנחה דבורה ויינשטיין, ליהיא לפיד, נשיא להב רועי כהן, שגריר מקדוניה דן אוריאן, יהודה דוידוב (יו"ר עמותת פליטי ברית המועצות), מייסדת "נפלאות" מירי שניאורסון
(צילום: וידאו ספורט עמוס )
‎יוזמת האירוע היא אל"מ במיל' רונית לב, מובילת מיזם חברתי "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים". הרעיון למיזם החל לפני שבע שנים על אדמת פולין, כאשר רונית יצאה למסע במסגרת הצבא. המטרה: לשמח ולהגשים חלום לכמות גדולה של נשים גיבורות ולתת להן הזדמנות ליום אחד לקבל את מלוא תשומת הלב, לשמוח ולהתפנק.
‎‎המיזם שם דגש על הקשר הבין דורי ומשתתפות בו לוחמות צה"ל. בשנתיים הראשונות השתתפו וליוו את השורדות לוחמות פיקוד והצלה של פיקוד העורף ובנוסף ילדים מגני ילדים העניקו פרחים.
‎השנה האירוע היה אמור להתקיים בסמוך למבצע "שומר החומות" ולכן נבחרו להשתתף בו לוחמות ההגנה אווירית. הצדעה ללוחמות ההווה עם לוחמות העבר - שורדות השואה.
‎באירוע השתתפו בהתנדבות גם מספר רב של פורשות צה"ל שרובן היו בצבא במסע "עדים במדים" וכולן חיות את הקשר עם שורדות השואה, תורמות ומתנדבות, והשנה הצטרפו למיזם גם נשים ממעגל נשים טנג'ט 5.
‎"אנחנו מלוות אותן, מקשיבות להן, מפנקות אותן במטרה לייצר חוויה שתישאר איתן לעוד שנים. מעגלי הקשר יישמרו והנשים יזכו לחיבוק חם לא רק באירוע אלא לתקופה ארוכה יותר", מסרו המארגנות.
את הסרט לשורדות העניק שר התרבות והספורט חילי טרופר, ובאירוע נכחו גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן, חברות הכנסת קטי שטרית ומיכל וולדיגר, יו"ר הקרן לנפגעי השואה לימור לבנת, מנכ״ל משרד החינוך תא"ל במיל׳ יגאל סלוביק, הסופרת ליהיא לפיד, נשיא ארגון "להב" רועי כהן, המפכ״ל לשעבר משה קראדי, האלופים במיל' יום טוב סמיה, גבי אופיר וחגי טופולנסקי.
הופיעו בהתנדבות כדי לשמח את שורדות השואה וריגשו את הקהל אילנית ויהורם גאון.