אחרי שנה, אפל מתחדשת בקול חדש לסירי: עדכון התוכנה iOS 15.4 למכשירי אייפון יוסיף אפשרות חדשה לבנק הקולות לשימוש עם העוזרת החכמה סירי. באפל סירבו לחשוף את זהותו של המדובב החדש של סירי, אך ענקית הטכנולוגיה אישרה לפרסום שהקול החדש הוקלט על ידי חבר בקהילה הגאה.
1 צפייה בגלריה
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
העוזרת הקולית סירי
(צילום: shutterstocks)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הקול החדש של סירי נקרא "Voice 5", והוא מצטרף לארבעת הקולות הקיימים תחת קטגוריית הקולות של מדובבים אמריקאים בהם ניתן לעשות שימוש כיום עם העוזרת הקולית. הקול החמישי של סירי מגיע כמעט שנה אחרי שהוסיפה החברה שני קולות נוספים הניתנים לשימוש בשפה האנגלית, והפסיקה להשתמש בקול הנשי של סירי כקול ברירת המחדל. אז, החברה הצהירה שהקולות החדשים הוקלט על-ידי שחקנים שחורים, כחלק ממחויבות החברה ל"גיוון והכללה". על פי אתר Axios, הקול החדש של סירי נשמע "ניטרלי יותר" מבחינה מגדרית בהשוואה לקולות האחרים שהוצעו לשימוש עד היום. לפי דיווח של סטיב מוסר, העוסק בפיתוח למערכת iOS, קובץ הקול החדש שנוסף לסירי נקרא "Quinn".
"אנחנו נרגשים להציג קול סירי חדש לדוברי אנגלית, שייתן למשתמשים אפשרויות נוספות לבחור את הקול שמדבר אליהם", מסרה אפל עם הוספת הקול החדש. "מיליוני אנשים ברחבי העולם מסתמכים על סירי בכל יום, ועל כן אנחנו עובדים קשה כדי שחווית השימוש תהיה מותאמת אישית ככל האפשר לכלל המשתמשים".
iOS 15.4 צפויה לספק מספר עדכונים נוספים, כאשר חלקם נוגעים לפרטיות המשתמשים. העדכונים כוללים בין היתר הוספת סוג התראות חדש שימנע מעקב באמצעות תגי ה-AirTags. כמו כן, מדיווחים שונים עולה שאפל תתקן במסגרת עדכון התוכנה באג שאפשר לה להאזין למשתמשי אייפון רבים ללא רשותם. עדכון התוכנה צפוי להגיע למשתמשים במהלך החודש הבא.