בשבועות האחרונים עולה הפופולריות של משחק רשת פשוט אך ממכר - Wordle. לכאורה עוד משחק מילים פשוט וחביב, אך בפועל מדובר בסנסציית רשת חדשה, שבה משחקים בכל יום שני מיליון איש. מה כל כך מיוחד בו ואיך משחקים? בואו נעשה קצת סדר.
1 צפייה בגלריה
Wordle
Wordle
Wordle
(צילום: AFP)

אז מה זה בכלל Wordle?

מבלי להמציא את הגלגל מחדש, Wordle הוא משחק מילים פשוט למדי, בו בכל יום על השחקנים לנחש מילה נסתרת המורכבת מחמש אותיות, אותה הם צריכים לנחש תוך שישה ניסיונות. אחד החוקים המרכזיים של המשחק הוא שניתן לשחק בו רק פעם אחת ביום, ובכל 24 שעות המילה הנסתרת מתחלפת ומלאכת הניחושים מתחילה מחדש.
בכל פעם שתזינו מילה חדשה לניחוש, המשחק יקטלג את האותיות של המילה לפי הצבעים הבאים: במידה ואות נצבעת באפור - האות שבחרתם לא נמצאת במילה כלל; במידה ואות נצבעת בצהוב - האות שבחרתם נמצאת במילה, אך לא במיקום שהגדרתם לה; ובמידה והאות נצבעת בירוק - האות נמצאת במילה ואפילו קלעתם בול למיקום שבו היא אמורה להיות. פשוט, נכון?
חוקי המשחק Wordle
מיותר כמובן לציין שמדובר במשחק מאוד פשוט ומאוד בסיסי, ואפילו שהוא כזה פשוט, הוא הפך תוך שבועות ספורים לסנסציית רשת חובקת עולם. הוא אפילו זכה לקבל גרסה בעברית (שקיבלה את השם הקליט - "וורדעל"), לצד הרבה גרסאות נוספות ומעניינות שאפשר למצוא ברחבי הרשת. כמו הרבה טרנדים אינטרנטיים שפרצו לתודעה, גם כאן ניתן לשתף את החברים שלכם ברשתות החברתיות (בעיקר בטוויטר, שם וורדל הפך לחביב הקהל בין רגע) לאחר שאתם מסיימים לנחש את המילה היומית, דבר שכמובן סייע לפופולריות של המשחק לנסוק. מלבד דיונים על המשחק עצמו ועל הניחושים, יש כמובן לא מעט בדיחות וממים שונים שרצים ברשת.
על פי דיווחים שונים, בחודש נובמבר 2021 שיחקו במשחק רק 90 אנשים ביום, ואילו בתחילת ינואר כבר שיחקו בו 300 אלף איש מידי יום. היום, באמצע החודש, כשני מיליון שחקנים מנסים לנחש את המילה הנסתרת בכל יום.
מאחורי המשחק עומד מפתח תוכנה בשם ג'וש ווארדל (את שם המשפחה שלו הוא מאיית Wardle, למי שתהה), שיצר את המשחק לראשונה בשביל זוגתו החובבת משחקי מילים. לאחר שהמשחק פרץ לתודעה הוא סיפר בראיון ל-BBC שהוא מופתע לטובה מהפופולריות שהמשחק צבר והבטיח לעולם לא לשלב בו פרסומות. לדבריו, הוא שואף ומקווה שהמשחק ימשיך להוות נקודת חיבור בין אנשים שונים בכל רחבי העולם. ווארדל ממשיך לעדכן ולשפר את המשחק והממשק שלו בכל יום, עם יכולות שיתוף בלוח התוצאות ללא ספוילרים, אפשרות לשחק בדרגת קושי מאתגרת במיוחד ועוד.