מסביב לשמש, בצילום אחד: תחנת החלל הבינלאומית צולמה כשהיא "עוברת" על פני השמש לפני כמה ימים (17 ביוני) על ידי ג'יימי קופר, צלם מקצועי ואסטרונום נלהב, בן 52 מנורת'המפטונשייר בבריטניה, לאחר שהבין שיהיה ניתן לתעד את המעבר.
האירוע נמשך פחות משנייה, וקופר הצטייד עבור התיעוד בטלסקופ ומצלמת וידאו במהירות גבוהה. "זו הייתה הזדמנות שאסור לפספס. הייתי במקום הנכון, בזמן הנכון", הוא אמר.
את הנתונים הוא בדק כמה ימים לפני, וגילה שזה אפשרי בהחלט - אז הוא ניצל את התזמון המושלם, שבו תחנת החלל הבינלאומית והשמש נמצאות שתיהן בקו ישר ברוחב של כ-5 ק"מ. תחנת החלל טסה במהירות של עשרות אלפי קמ"ש. המצלמה של קופר, אגב, מצלמת 80 פריימים בשנייה, בהשוואה למצלמה רגילה שקולטת 25 פריימים.
תחנת החלל הבינלאומית נמצאת בגובה של כ-400 ק"מ מעל פני כדור הארץ. התחנה מאויישת ברציפות מאז שנת 2000. כיום שוהים בה שלושה קוסמונאוטים רוסים, שלושה אסטרונאוטים אמריקנים ואסטרונאוטית מאיטליה.
נשארים בחלל, רק רחוק יותר – עם פינתנו – מה זה? ובכן, זה נראה כמו חלת דבש מוזרה למדי, אלא שמדובר על נוף ממאדים - עם מאפיינים מיוחדים.
2 צפייה בגלריה
תמונות מדהימות ממאדים
תמונות מדהימות ממאדים
תמונות מדהימות ממאדים
(צילום: נאס"א)
הצורות האלה נוצרו על ידי תהליך מתמשך של קרח, מים ופחמן דו חמצני. מצלמת ה-HiRISE תיעדה את הפיסול המרהיב הזה, שנוצר במשך שנים על גבי שנים באמצעות שינוי העונות ותנאי מזג האוויר.
מדענים חוקרים את הקרקע הזאת כדי שתעזור להם להבין יותר את הקרח על פני השטח; והאם היא עשויה לספק לנו רמזים לגבי תנאי האקלים בכוכב הלכת השכן.
ובחזרה לכדור הארץ, אבל עדיין נשארים בגובה. שני גברים שהיו בדרכם לדוג בקולומביה הבריטית מצאו את עצמם מצילים גדי קטן, שככל הנראה נפל ונתקע בין שני סלעים גדולים.
2 צפייה בגלריה
חילוץ הגדי
חילוץ הגדי
חילוץ הגדי
(צילום: מתוך טיק טוק)
השניים הבחינו שהוא במצוקה וטיפסו במעלה ההר כדי להגיע אליו. לגדי ולאמו - שצפתה בו חוזר אליה בריא ושלם אחרי החילוץ - שלום.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי