בשיתוף הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה
המדינה וענף הנדל"ן משלבים כוחות ומקימים אקדמיה למקצועות הבנייה. בשבוע שעבר (יום ג') נערך כנס רב משתתפים בו הושק רשמית פיילוט כיתות לימוד תחת השם: "האקדמיה למקצועות הבניין, התשתית והשיפוצים". במסגרת הפיילוט יפעלו שלוש כיתות וסדנאות ייעודיות בדרום, במרכז ובצפון הארץ, ויוכשרו עשרות עובדים בתחום השיפוצים. לאחריו צפויה האקדמיה להפעיל הכשרות במגוון רחב מאוד של מקצועות הבנייה וניהול בנייה. בשלב מתקדם יותר צפויה היוזמה אף להיכנס למוסדות החינוך הקיימים כמו מכללות וליצור מוקד רב תחומי של הכשרת עובדים בענפי הבנייה.
3 צפייה בגלריה
משיקים את פיילוט האקדמיה למקצועות הבנייה
משיקים את פיילוט האקדמיה למקצועות הבנייה
משיקים את פיילוט האקדמיה למקצועות האקדמיה למקצועות הבניין, התשתית והשיפוצים
(צילום: ירון שרון)
בין משתתפי הכנס היו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, מנכ"לים ובכירי משרד הבינוי והשיכון ואנשי זרוע העבודה במשרד.
בין היתרונות של המסלול החדש להכשרה ניתן למצוא סבסוד משמעותי של הלימודים, מאגר ידע עצום של הרגולטור בשיתוף פעולה עם אנשי הענף מהשטח ואף מסלול השמה במסגרתו יקבלו הבוגרים עבודה בסוף הדרך.
הרקע להקמת האקדמיה הוא מחסור קשה בעובדים בענף הבנייה והתשתיות, דבר המהווה חסם משמעותי נכון להיום בשוק. בשלב הראשון יוכלו להירשם, ללא עלות, אוכלוסיות מחוסרות עבודה, כולל שילוב של אוכלוסייה כללית, חרדית ובני מיעוטים.
3 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
יהודה הירשלר מבית שמש הוא בין הרשומים לתכנית והוא אינו פוסל השתלבות של עבודה בבניין. "נרשמתי לקורס של האקדמיה במטרה להשתלב כשוליה של קבלן שיפוצים ואולי אחר כך להיות אפילו בכיר בענף לאורך הדרך", הוא אומר. "נחמד שיש תכנית לאומית שפונה גם לחרדים"
תייסיר סקיק, צעיר מהפזורה הבדואית מכפר אלמשאש כביש 25 ב״ש -דימונה, נרשם גם הוא לפיילוט האקדמיה למקצועות הבנייה שלוחת יוניטק. "במשפחה ובסביבה שלי עבודת הבניין לא זרה לי", הוא מספר. "חלק בעלי הכשרה גבוהה וחלק ישר השתלבו בעבודה מקצועית. זה שיש מסגרת לימוד שמאפשרת לכל אחד ללמוד זה נותן הרבה כוח".
שלב זה הוא חלק ראשון מתוכנית תלת שלבית שיזמו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, ראול סרוגו, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, יו"ר הסתדרות הבניין והתעשיות הנלוות וסגן יו"ר הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה יצחק מויאל, ואת הפעלתה יוביל המנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה משה בן זקן בגיבוי ותיאום עם משרד הבינוי והשיכון וזרוע העבודה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מי שנבחר לקדם וליישם את כתיבת תכנית הפעלת האקדמיה הוא מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר, חגי רזניק, שיחד עם צוות ייעודי עמל על המשימה. במהלך החודשים הקרובים יורחב הפיילוט, על בסיס התוכנית שיצרו רזניק והצוות, מעשרות תלמידים למאות, לצד הגדלת מנעד מקצועות הלימוד, ממקצועות הבסיס בתחום השיפוצים למקצועות רחבים הרבה יותר כמו מנהלי עבודה וגם הכשרה במקצועות הרטובים (טפסנות ושלד, טיח, ברזלנות וריצוף).
נשיא ההתאחדות והקרן, ראול סרוגו מסר: "לאורך עשרים שנה נאבקות חברות הבנייה על כל עובד בענף והמחסור באנשי מקצוע שהוכשרו כראוי הפך לבלתי נסבל. כיום נסמך הענף על כוח אדם ישראלי מבוגר מאוד, שיצא לפנסיה בשנים הקרובות ועל עובדים לא ישראלים.
"לצד המחסור הקיים, התוכנית של מדינת ישראל לבנות בהיקפים הולכים וגדלים, יחד עם זינוק צפוי באוכלוסיית המדינה, ובמקביל קפיצת דרך טכנולוגית בענף הבנייה והתשתיות שבה אנחנו והמדינה משקיעים הון עתק כיום, יצריכו זינוק בהיקף כוח האדם המיומן ואנשי מקצוע ברמה גבוה הרבה יותר מהקיים כיום. כל אלה הביאו אותנו להקים את האקדמיה למקצועות הבניין, התשתית והשיפוצים ואנחנו מתכוונים להשקיע בהצלחתה הון ומאמץ ושמחים על החלטת הממשלה לתמוך בנו ומקווים ששיתוף הפעולה איתה בתחום זה יתרחב מאוד בשנים הבאות".
בשיתוף הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה