בקצרה:
  • בדור החמישי נוטשת המונדיאו את המערב לטובת סין
  • עם עיצוב עדכני ומסקרן ומידות גדולות מבעבר
  • ללא יחידה חשמלית, כן היברידית-נטענת
החמישית, אבל רק לסין: זהו כבר דור חמישי למונדיאו, משפחתית גדולה שהוצגה על ידי פורד לראשונה לפני שלושה עשורים והפכה לא רק לאחד הדגמים הנמכרים ביותר שלה, אלא גם זכתה להערכה אדירה בתעשייה כאחת הטובות בקטגוריה - אם לא הטובה שבהן. אבל המערב יכול לשכוח ממנה.
במסגרת מהפיכת החשמל של פורד, במהלכה יופסק שיווקן של מכוניות עם מנוע בעירה פנימית באירופה עד 2030, מתכננת החברה דגם חשמלי אחד חדש כל שנתיים החל בשנה הבאה. כולם עם שמות מהעבר שיחליפו דגמים מוכרים לנו. הראשון ב-2023 עשוי להיות פוקוס חשמלי בשם אסקורט, השני ב-2025 יכול להיות מונדיאו חשמלית בשם קורטינה.
המונדיאו? זו תיוצר בסין תחת שיתוף פעולה של פורד עם ענקית הרכב המקומית צ'אנגאן (Changan), ותשווק רק שם. בהתאם, על העיצוב אחראי הסטודיו של היצרנית בשנגחאי עם מראה אגרסיבי ונאה לעין, יחידות תאורה מעניינות מלפנים יחידות בהשראת המוסטנג החשמלית מאחור וצללית דומיית קופה עם ידיות פתיחת דלתות מוסלקות. היא ארוכה בכ-6 ס"מ ורחבה ב-2 ס"מ מהמונדיאו הקודמת.
מה עוד צריך לדעת עליה: פורד לא חושפת בינתיים תמונות של סביבת הנהג, שללא ספק תהיה מודרנית מבעבר, עם הרבה מסכים ומעט מתגים. גם היצע המנועים טרם פורסם, אבל ניתן לשער שהיא תצויד במנועי בנזין מוגדשים המוכרים של היצרנית - שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר וארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר.
בעתיד יתכן ותצויד במערכת הנעה היברידית-נטענת מהקוגה, המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי עם 225 כ"ס. הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה, מצברי 14.4 קוט"ש וכ-60 ק"מ נקיים מזיהום.
מה אנחנו חושבים: אצלנו נעדרת המונדיאו המשובחת מאולמות תצוגה מקומיים כבר יותר מעשור, מאז הפסקת שיווקו של הדור השלישי בשושלת. את זו שבאה אחריה, יבואנית המותג כלל לא טרחה להנחית כאן. כך שמבחינות מסוימות, אין על מה להצטער. וממילא, כלל לא בטוח שהיא מסוגלת לתת פייט ראוי ליונדאי סונטה היברידית וסקודה סופרב הסופר-איכותית, היחידות שמצליחות בקטגוריה שנעלמה כמעט לחלוטין כתוצאה מהשתלטות עוינת של רכבי פנאי. ובכל זאת, חבל לנו.