לאחר דיונים של מספר חודשים ובדחיפה של שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן אל מול הבית הלבן, ישראל הצטרפה לפורום הקוונטום היוקרתי בעולם Quantum Economic Development Consortium (QED-C). הפורום, בו חברות עשרות בודדות של מדינות, מתווה את מדיניות הרגולציה של ארה"ב בתחום הקוונטום ומאפשר למדינות החברות בו לצרף חברות, מכוני מחקר ואוניברסיטאות לפורום.

עוד בנושא:

הקוונטום היא טכנולוגיה פורצת דרך והיא נחשבת ה"דבר הגדול הבא״. מדיניות שיחזיקו בטכנולוגיה הזו יכלו לפרוץ לכל מחשב שקיים היום, לפתח מחקרים פורצי דרך ועוד. ארה״ב וסין מתחרות על הטכנולוגיה, ובמדינות אלו מחייסים לה חשיבות דומה לטכנולוגיית גרעין.
1 צפייה בגלריה
מחשב קוונטי
מחשב קוונטי
מיחשוב קוונטי, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שינוי השיטה יאפשר קפיצת מדרגה משמעותית בכח החישוב של המחשבים. כלומר מה שבמחשב קוונטי אפשר יהיה לחשב בשניה אחת, במחשב רגיל לוקח המון זמן. הצטרפות הגופים הישראליים לפורום תאפשר להם לשתף פעולה בעולמות העסקיים ובעולמות המחקריים.
ההצטרפות תעזור לפתוח את שוק הקוונטום האמריקאי לחברות ישראליות ולכך השפעה כלכלית משמעותית על ישראל. מטרתו המרכזית של הפורום הוא לפתח את תעשיית הקוונטום בארה״ב. הוא הוקם בתמיכת המכון הלאומי לטכנולוגיה בארה״ב (National Institute of Standards and Technology - NIST) כחלק מהאסטרטגיה הפדרלית לקידום תחום הקוונטום.
אורית פרקש-הכהןשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהןצילום: חיים צח\לע"מ
בין יעדי הפורום: לאפשר ולתמוך באקוסיסטם האמריקאי והעולמי בתחום הקוואנטום; לספק ידע והדרכה להחלטות ממשלתיות בתחומי המחקר והפיתוח, סדרי עדיפויות, סטנדרטים ורגולציה בתחום זה; לאפשר ולסנכרן שיתופי פעולה בין התעשייה לגופים ממשלתיים ממדינות שונות; לעודד שיתוף דאטה ותחזיות טכנולוגיות בין מדינות וגופים; לעודד ולקדם את הפוטנציאל הכלכלי של פיתוחים טכנולוגיים בתחומי הקוונטום.