ערב מאוד לא שגרתי היה אמש (חמישי) בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, זאת בשל עליית הסרט ״המיניונים 2: עלייתו של גרו״. כחלק מטרנד טיקטוק, בני ובנות נוער הגיעו בלבוש אלגנטי לבתי הקולנוע - הבנים בחליפות והבנות בשמלות.
2 צפייה בגלריה
טירוף המיניונים בקולנוע חיפה
טירוף המיניונים בקולנוע חיפה
בני נוער בלבוש חגיגי בהקרנת "המיניונים: עלייתו של גרו"
"זה טרנד עולמי מהטיקטוק", הסביר אליאב, אחד מבני הנוער בשיחה עם ynet. "וזה גם אירוע חגיגי שרצינו לחגוג אותו, אז הגענו בלבוש חגיגי". בשעות הערב הגיעו בני הנוער בהמוניהם אל בתי הקולנוע, והפכו את ההקרנה של הסרט לחגיגה גדולה.
למרבה ההפתעה, בסיום הקרנות הסרטים פצחו הצופים בשירת "התקווה". נתי, שצפה בסרט בבית הקולנוע בסינמה סיטי גלילות, הסביר כי הוא לא באמת ידע מה הסיבה שהחלו לשיר את ההמנון הלאומי: "כולם התחילו לשיר אז שרתי". לעומתו, אופק, שצפה בבכורה בסרט בקניון איילון ברמת גן, הסביר כי "היה אירוע דרמטי בסרט שרצינו לכבד אותו וזאת הסיבה ששרנו את ההמנון".
אלה ממודיעין הוסיפה כי שירת "התקווה" נבעה מכך "שקרה משהו לאחת הדמויות בסרט ואנשים פשוט השתגעו והתחילו לשיר את ההמנון".
לצד הטרנד מהטיקטוק היו גם צדדים פחות יפים, שלא נאמר מכוערים: אולמות הקולנוע נשארו עם לכלוך גדול בתום הקרנות הסרטים, ובחלק מהמקרים דווח על התנהגויות פראיות לפני ובמהלך הקרנת הסרט.
בסינמה סיטי בראשון לציון בני הנוער התקבצו בחבורות גדולות, שרו בקולי קולות וכתוצאה מכך נחסמו חלק מהכניסות לבתי הקולנוע, כשגם בתוך האולמות עצמם נרשמה התנהגות לא נאותה של חלק מהצופים. מעבר לכך, בסרטונים רבים שעלו לרשת נראים מעשי ונדליזם והרס למתחם בתי הקולנוע - כך למשל בסרטון אחד מסינמה סיטי ראשון לציון נעקרו פסלים מהרצפה והצופים שהגיעו להקרנות החלו מסתובבים איתם ברחבי המתחם.
"זה היה דוחה ברמות לא נעימות", סיפר טל שצפה בסרט בסינמה סיטי ראשון לציון. "כבר כשהגענו, האולם היה מלוכלך והיה פופקורן על הכיסאות, ובסוף הסרט הם פשוט העיפו את כל הפופקורן שהיה להם בסצנה האחרונה על כולם, קיללו במהלך כל הסרט, הדליקו פנסים ושרו".
מרב אמרה ל-ynet כי בנה השתתף בטרנד החליפות, אולם כשהגיע לבית הקולנוע בגלילות עבר מפח נפש גדול: "ממש חבל. הבן שלי חיכה, התכונן, התחפש ובסוף הייתה לו חוויה מאד מאכזבת, אלימה. חוץ מפופקורן וקללות, זרקו בקבוקי מים מלאים לכל עבר והוא ממש חשש להיפגע. הוא יצא באמצע מתוסכל ומאוכזב".
2 צפייה בגלריה
טירוף המיניונים בקולנוע חיפה
טירוף המיניונים בקולנוע חיפה
טירוף המיניונים בקולנוע חיפה
רוית סיפרה על חוויה דומה שעברה בתה: "הילדה שלי בת 10 והלכה עם חברה להקרנה בצהריים. ילדים הפריעו, עלו על הבמה וצעקו. את הסרט היא לא ממש ראתה. אני מתכוונת להתלונן בפני סינמה סיטי ראשון לציון, אפילו סדרן לא היה שם כדי לעשות סדר".
אלה ממודיעין הוסיפה: "באולם שבו אנחנו צפינו, נאלצו לעצור את הסרט בגלל ההתנהגות של כמה מהאנשים. אף אחד לא ישב במקומות שלו, ולא הפסיקו לצרוח".
מנכ"ל סינמה סיטי אבי אדרי אמר ל-ynet כי אם ההתנהגות של בני הנוער תימשך, הם ייאלצו להגביל את ההקרנות של הסרט על מנת לשמור על הסדר ציבורי בבית הקולנוע: "הייתה קבוצה של טיקטוקרים שהתחילו עם קרנבל, אבל גם הייתה אלימות. נוצרה מאסה אדירה של בני נוער. הזמנו משטרה כדי שיטפלו בנושא וזה אכן טופל. בסוף אנחנו בית קולנוע ואנו רוצים שהילדים ייהנו, אין לנו בעיה עם חליפות או התלהבות מסרט, אבל יש קו אדום של התנהגות פראית וברברית, כשראינו התנהגויות כאלה, לא נתנו להם להיכנס לאולמות".