כל אחד יכול להיות חקלאי: לא בכל יום מגיע אליי מוצר כמו ה-AgwaGarden, ואני מודה שאחרי שהציעו לי לבדוק אותו תחת הכותרת "גינת ירק אוטונומית ביתית", היה לי די קשה לסרב. כעת, בסיומו של חודש שבו אני מגדל בעצמי חלק נכבד מהירקות שמרכיבים את הסלט אצלי בבית, יש לי הרבה דברים להגיד על גינת הירק המאוד מעניינת הזו.
9 צפייה בגלריה
חממה אוטונומית ביתית
חממה אוטונומית ביתית
AgwaGarden: גינת ירק אוטונומית ביתית
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ה-AgwaGarden היא כאמור גינת ירק אוטונומית שתאפשר לכם ליהנות בכל ימות השנה מירקות, צמחי תבלין וצמחים ירוקים אחרים שגדלו בסביבת גידול אופטימלית שתצריך מכם מינימום מאמץ ואפס ידע מקדים, זאת באמצעות מינוי חודשי שידאג לספק לכם זרעים חדשים בכל תחילת חודש ואפליקציה חכמה שתנהל את כל העסק בקלות.
כמו כן, כיוון שמדובר במוצר שמשלב בתוכו שירות מנויים בתשלום חודשי, היה לי מאוד חשוב לבחון את כל הליך הרישום וההזמנה של המכשיר, את הליך ההרכבה הראשוני וכמובן את תפקודה של גינת הירק לאורך זמן - מרגע שתילת הזרעים ועד לקבלת הירקות. לשם כך הקצבתי לבדיקה שלי חודש שלם (שתועד לפרקים בקבוצת הפייסבוק שלנו), ונרשמתי לשירות של אגווה-פארם באופן מלא כמו כל לקוח אחר שיקנה את המוצר.

גינת ירק או מיני מקרר?

תהליך הרישום וההזמנה של גינת הירק מאוד פשוט, ואחרי שתירשמו ותבצעו את ההזמנה לגינת הירק עצמה ול-59 השתילים הראשונים שלכם, הכל יגיע אליכם עד הבית עם שליח. אציין שאגווה-פארם לא מספקת שירותי התקנה לאגווה-גארדן מעבר להובלה שלה עד למפתן הדלת שלכם, כך שאת ההפעלה הראשונית וההרכבה של המוצר תיאלצו לעשות בעצמכם. לשמחתנו מדובר בתהליך התקנה קליל ופשוט מאוד באופן יחסי המלווה בהדרכה מקיפה ויעילה בהחלט מהאפליקציה הייעודית של החברה.
9 צפייה בגלריה
חסות וצמחי תבלין
חסות וצמחי תבלין
חסות וצמחי תבלין
(צילום: רועי האן)
כאמור, במשלוח הראשון שלכם תקבלו 59 שתילים שונים שנקראים באגווה-פארם "פודים", שהם למעשה קפסולות אדמה קטנות שמכילות בתוכן זרעים. את סוג הפוד שלכם תוכלו כמובן לבחור בעת ההזמנה הראשונה וכן לפני כל תחילת חודש בו יישלחו לכם פודים חדשים. נכון להיום ניתן להזמין בעיקר צמחים ירוקים כגון חסות ממגוון סוגים וצמחי תבלין שונים כגון בצל ירוק וטימין - אגווה-פארם מבטיחה בהמשך הדרך להוסיף עוד מגוון רחב של ירקות, בהם עגבניות שרי ואפילו תותים (כרגע הירק היחיד שממש אפשר לגדל בגינה שהוא לא חסה או תבלין זה צנוניות). עוד אציין שבמקרים מסוימים אגווה-פארם שולחת לכם בנוסף להזמנתכם החודשית קפסולות ספייר, שזה כמובן תמיד נחמד לקבל.
9 צפייה בגלריה
קפסולות אדמה עם זרעים
קפסולות אדמה עם זרעים
קפסולות אדמה עם זרעים
(צילום: רועי האן)
המכשיר עצמו, האגווה-גארדן, הוא בסופו של דבר מיכל די גדול וחכם (יש שיגידו גדול מדי) בעל מערכת השקייה הידרופונית (כזו שמאפשרת גידול צמחים על גבי מצע מנותק). הגינה מורכבת משלושה מדפים הכוללים 5 טורים שונים בעלי 4 כיסים כל אחד (למעט הטור האמצעי בשורה התחתונה שכולל 3 כיסים ופתח להכנסת מים) - סה"כ מקום ל-59 שתילים שונים (במשלוח מקבלים 4 שתילים מכל סוג שבחרתם וניתן ברמת העיקרון לבחור את אותו סוג שתיל כמה פעמים). מעל כל מדף ממוקמת מצלמה שמאפשרת למערכת החכמה של הגינה וכן לעובדי אגווה-פארם לסרוק את מצב הצמחים ולעדכן את הסטטוס שלהם באפליקציה - אציין שאת העדכון מקבלים פעמיים בשבוע בלבד, כך שלא מדובר בסטטוס גדילה בזמן אמת.
היתרון הברור של האווגה-גארדן על כל מערכת גידול הידרופונית אחרת היא היכולת שלה לספק לנו תנאי גידול מבוקרים ואופטימליים במשך כל ימות השנה, דבר שיבטיח לנו תוצרים בריאים וגדולים וכן יאפשר לנו לגדל צמחים מחוץ לעונת הגדילה שלהם. על כן, מלבד מערכת ההשקייה עצמה הגינה כוללת מערך תאורה ייעודי וכן מספר משאבות שיפעלו בהתאם לצרכי הגידול של הצמחים וישמרו על מהלך גדילה תקין - אציין ואדגיש שוב שהכל נעשה באופן אוטונומי לחלוטין.
9 צפייה בגלריה
חממה אוטונומית וחכמה
חממה אוטונומית וחכמה
גדילה מהירה ומבוקרת
(צילום: AgwaFarm)
הליך ההתקנה הראשון של הגינה די פשוט: לצד המכשיר עצמו ו-59 השתילים שתקבלו יגיעו גם כמה בקבוקי דשנים שהם למעשה מגוון של מלחים ומינרלים המעשירים את הזרעים, מספקים להם משאבים ואוכל לגידול וכן מונעים מהם לפתח מחלות. בנוסף לכך הגינה מגיעה עם שני חיישנים שמודדים את איכות המים ומאפשרים לצמחים לקבל את המים באיכות הטובה ביותר (הנתונים אודות איכות המים נשלחים למחשב המרכזי של האגווה-גארדן שמווסת בהתאם את כמות הדשנים והמלחים הנדרשת לגידול). את הדשנים צריך לחדש פעם בחצי שנה עד שמונה חודשים, וקבלת דשנים חדשים נעשית ללא תוספת תשלום וכחלק מהמינוי החודשי לשירות.
בשלב שלאחר מכן תבצעו את השתילה הראשונה בגינה. מערכת השתילה מאפשרת לכם למקם 4 שתילים מאותו הסוג בכל טור (בכל משלוח תקבלו 4 פודים מכל שתיל), והיא תבקש מכם (באמצעות האפליקציה), לסדר את השתילים במקום שנקבע עבורם מראש ובאופן אוטומטי בהתאם לסוגי השתילים שאתם מגדלים.
9 צפייה בגלריה
דשנים: מזון והגנה לצמח
דשנים: מזון והגנה לצמח
דשנים: מזון והגנה לצמח
(צילום: רועי האן)
אציין פעם נוספת שההתקנה מלווה באמצעות מדריך ייעודי של הגינה המוצג לנו באפליקציה של אגווה-פארם, ושמדובר בסופו של דבר בתהליך קליל מאוד שלא ייקח לכם יותר מידי זמן. כמו כן מעבר להכנסת הדשנים ומילוי המים תצטרכו גם לחבר את הגינה לאינטרנט ולבלוטות' על מנת לקבל ממנה עדכונים.

חקלאי קלאס באפס מאמץ

חוויית הגידול באגווה-גארדן טובה מאוד וקלה מאוד להבנה, אך כמובן שיהיו מקרים שבהם תצטרכו לעבוד קצת כדי להבטיח גידול תקין ונכון של הירקות שלכם. החלק הכי חשוב כמובן הוא מים - הגינה מסוגלת לאגור בתוכה קרוב ל-25 ליטר מים, ובדרך כלל היא תבקש מכם להוסיף בערך 10 ליטר מים כל יומיים-שלושה בממוצע (את ההתראה על הוספת המים תקבלו כמובן ישירות לאפליקציה, לצד נורת החיווי של הגינה שתשנה את צבעה לכחול). כאן בערך נגמרות כל המטלות שלכם, ומפה כל שעליכם לעשות הוא לחכות בשקיקה לצמחים ולתבלינים שלכם שיגדלו עד לרגע שיהיו מוכנים.
9 צפייה בגלריה
AgwaGarden
AgwaGarden
שאר ירקות
(צילום: רועי האן)
ברגע שהצמחים שלכם יהיו מוכנים תקבלו על כך הודעה באפליקציה, וכל שיהיה עליכם לעשות הוא לפתוח את דלת הגינה ולהתחיל לקצור את התוצרים. אציין שברוב המקרים אתם לא צריכים להוציא לחלוטין את השתיל ולשים במקומו חדש אחרי הקצירה - הפודים של הגינה מסוגלים לספק ברוב המקרים בין 3 ל-4 מחזורי גדילה שונים (למעט ירקות פקעת כמו צנוניות בהם זרע אחד מניב תוצר אחד בלבד). כמו כן, אגווה-פארם מבטיחה שקצירה נכונה של התוצרים יביא לגידול מהיר ומניב יותר במחזור הקצירה הבא, ובמבחן התוצאה זה בהחלט כך.
9 צפייה בגלריה
תוצרים בתוך חודש בלבד
תוצרים בתוך חודש בלבד
תוצרים בתוך חודש בלבד
(צילום: רועי האן)
אחרי שמחזורי הגדילה של הפוד שלכם יסתיימו יגיע הזמן להחליף את הפוד הישן בחדש ולהתחיל את כל תהליך הגידול מההתחלה. הרוב המוחלט של השתילים אכן מספקים תוצרים ראשונים בתוך שלושה שבועות עד חודש, אך יש מקרים שבהם לוקח לעסק יותר זמן לצמוח, עם שתילים שעדיין לא גדולים מספיק כדי לאפשר קצירה. אגווה-פארם כמובן מודעת לזה ושולחת לכם כמות פודים המותאמת לסטטוס הגידול של הגינה שלכם, כך שתמיד תוכלו למלא את הגינה בפודים חדשים ברגע שיתפנה בה מקום.

אגרונום חכם בכיס

הגיע הזמן לדבר על האפליקציה הייעודית של הגינה, שמצד אחד עושה את מה שהיא אמורה לעשות בצורה לא רעה בכלל אך מצד שני מחסירה בלא מעט פיצ'רים שיכלו בקלות להפוך את חוויית השימוש לטובה יותר.
נתחיל מהחלק הטוב: האפליקציה מציגה באופן מאוד ברור את המצב של כל אחד מהשתילים שלכם, והיא כוללת מקרא ואייקונים ייחודיים לכל שלב במהלך הגדילה של הצמחים. מעבר לכך ניתן באמצעות האפליקציה לשתול שתילים חדשים, לבחור את השתילים שיגיעו אליכם בתחילת החודש ולקבל גישה למרכז מידע מועיל בהחלט שכולל מדריכים יעילים במגוון נושאים. תוכלו אפילו ליצור קשר עם ארגונום מומחה מטעם אגווה-פארם שידריך אתכם באמצעות צ'אט במידה ויש לכם שאלה כלשהי.
9 צפייה בגלריה
אגרונום חכם בכיס
אגרונום חכם בכיס
אגרונום חכם בכיס
(צילום מסך, ynet)
על פניו כאמור האפליקציה בהחלט עושה את מה שהיא צריכה לעשות, אך בפועל הייתי שמח לראות כאן הרבה יותר פיצ'רים. אחד הדברים שהכי אכזבו אותי עם האפליקציה היא שאין לי אפשרות לצפות בגינה מרחוק באמצעות המצלמות שלה בזמן אמת - פיצ'ר שאולי לא נחשב להכי קריטי בעולם אבל בהחלט היה נחמד לקבל. לשמחתנו אגווה-פארם הבטיחו שהפיצ'ר יגיע לאפליקציה כבר בשבוע הבא, עם פיצ'רים לשיתוף סטטוס הגדילה של הצמחים שלכם ברשתות החברתיות (כי מי אמר שגינת ירקות לא צריכה לקבל עמוד אינסטגרם משלה).
מעבר לכך הייתי שמח לקבל אפשרויות הוספה ושינוי של פודים באופן עצמאי - נכון לרגע זה ניתן להגדיר לאפליקציה את סוג השתילים שיש לכם בכל טור בגינה, אך אין אפשרות לערוך כל תא באופן נפרד למקרה ובוצע שינוי כלשהו בגינה (למשל במקרה שקצרתי רק חלק מהטור ולא את כולו).
לבסוף הייתי מאוד שמח לקבל תמיכה בעברית באפליקציה - נכון לרגע זה היא זמינה רק בשפה האנגלית מה שעשוי להקשות על חלק מהמשתמשים. אציין שכן אפשר ליצור קשר בצ'אט בשפה העברית, אך מעבר לזה כל התפעול והניהול של האפליקציה נעשה בשפה האנגלית בלבד.

על איכות משלמים

כפי שציינתי בתחילת הכתבה, את האגווה-גארדן אנחנו מקבלים לצד מינוי חודשי בתשלום שיספק לנו בכל חודש שתילים חדשים. אז כמה בעצם עולה כל התענוג שהוא האגווה-גארדן? אם תשאלו אותי, לא מדובר בדיל יקר במיוחד בהתחשב בתמורה שתקבלו.
המחיר של האגווה-גארדן עצמו עומד נכון לרגע זה על כ-3,228 שקלים. ראוי לציין שמדובר במחיר השקה למוצר, שצפוי להשתנות בקרוב למחיר המלא שיעמוד על כ-4,500 שקלים לגינה עצמה. את התשלום על הגינה מחלקים ל-12 תשלומים, שמצטרפים בשנה הראשונה לתשלום של המינוי החודשי. מחירו של המינוי החודשי עומד על כ-119 שקלים בחודש, והוא כולל את כל מה שתצטרכו באותו החודש לתפעול של הגינה (משמע גם דשנים בחודש שתצטרכו להחליף אותם).
9 צפייה בגלריה
מחירי ההשקה של אגווה-פארם
מחירי ההשקה של אגווה-פארם
מחירי ההשקה של אגווה-פארם
(צילום מסך)
כמובן שהדיל הזה ישתלם בעיקר אם אתם מתחברים לרעיון של לגדל את הירקות שלכם בעצמכם, וכן לעובדה שלא ניתן לגדל כל ירק שתרצו - אין כאן מלפפונים או גזרים למשל, לפחות כרגע, כך שלאו דווקא מדובר בפיתרון שיחסוך מכם לקנות ירקות במכולת. כמו כן ראוי לזכור שלצד הירקות אתם משלמים בסופו של דבר גם על הטכנולוגיה שמאחורי כל הירקות - שכוללת את טכנולוגיות הגידול השונות ואת עלות המים שאתם מוסיפים למכשיר לפחות פעמיים בשבוע, כך שלא מדובר בפיתרון חסכוני במיוחד אם אתם מחפשים דרך להוזיל את ההוצאות החודשיות שלכם בתחום.
יחד עם זאת, ביחס לחלופות אחרות שיש היום בשוק המציעות פיתרון דומה כמו של האגווה-גארדן, כמות הירקות והתבלינים שתקבלו כאן מרשימה בהחלט, והיא ללא צל של ספק תספיק לכם עבור משפחה שלמה בת כמות נכבדת של נפשות.

השורה התחתונה

האגווה-גארדן הוא ללא ספק מוצר חדשני ומעניין במיוחד שכולל בתוכו לא מעט טכנולוגיה מרשימה. מדובר בחווייה מיוחדת למדי שתספק לכם ירקות טריים ואיכותיים במשך כל ימות השנה, במינימום עבודה ובמקסימום תוצרים - רק אל תשכחו למלא מים.