יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שמפלגתו זוכה לפי המדגמים ל-11 עד 12 מנדטים וצפויה להיות הרביעית בגודלה בכנסת ה-25, אמר הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הוא מתכוון להמתין לתוצאות האמת. "לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי רק התחלנו", אמר גנץ, כשלצדו שותפיו שחברו עליו - שר המשפטים גדעון סער והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. "אנחנו נשמר את רעיון המחנה הממלכתי ונפעל לייצר מסגרת פעולה רחבה שתייצג את כל אזרחי ישראל".
850 בחירות 2022 מפת הבחירות
2 צפייה בגלריה
מטה המחנה הממלכתי
מטה המחנה הממלכתי
גנץ, הלילה. "הרעיון של מחנה רחב חשוב ורלוונטי"
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
מטה המחנה הממלכתי
מטה המחנה הממלכתי
(צילום: מוטי קמחי)

גנץ, שלא הזכיר בנאומו כלל את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, הוסיף: "אני מאמין במטרות שלנו, שלם עם הדרך שעשינו כל מה שניתן. הוכחנו שאנחנו יודעים לעבוד. הרעיון של מחנה רחב, שמתבסס על מרכז המפה הפוליטית וחוצה את הגושים ומנסה לחבר בין כל חלקי החברה בישראל – הוא רעיון חשוב ורלוונטי. נמשיך לעבוד קשה למען מאות האלפים שנתנו בנו את אמונם וכל אזרחי ישראל, אליהם אנחנו מחויבים. נמשיך בדרך שלנו".
850 בחירות 2022 מפת הבחירות
שרת המדע אורית פרקש הכהן אמרה לאולפן ynet לפני נאומו של גנץ: "אנחנו מחויבים לעשות כל מאמץ כדי למנוע ממשלה קיצונית אם הדבר יתאפשר. הסיפור הלילה הוא לא המחנה הממלכתי וכחול לבן. להיפך, אני חושבת שבני גנץ גילה מנהיגות כמו תמיד כשחבר לאיזנקוט ביחד עם סער ששניהם גילו מנהיגות ובעצם יצרו איחודים בגוש שלנו, מה שמפלגות אחרות לא עשו. הסיפור הלילה הוא העתיד של מדינת ישראל. איך תיראה הממשלה הבאה, איך ייראה ההרכב, במה יעסקו".
פרקש הכהן שללה אפשרות שהמפלגה תשב באותה ממשלה עם בנימין נתניהו והליכוד. "ודאי שלא נשב עם נתניהו. נמתין לתוצאות האמת ונהיה חלק מהמאמץ למנוע הקמת ממשלה קיצונית", אמרה.
גנץ עמד בראשות כחול לבן מהקמת המפלגה, וחבר ביולי האחרון ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער. חודש אחר כך הצטרף אליהם גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט – והמחנה הממלכתי נוסדה. כחול לבן, שקיבלה 33 עד 35 מנדטים בבחירות 2019 א' וב' ובבחירות 2020, התרסקה לאחר שנכנסה לממשלת נתניהו וגנץ הפך לראש הממשלה החליפי. בבחירות האחרונות היא כבר הייתה בסכנת נפילה אל מתחת לאחוז החסימה, לפני שזינוק של הרגע האחרון העניק לה שמונה מנדטים. תקווה חדשה בראשות סער קיבלה שישה מנדטים באותן בחירות.