לאחר עשור בתפקיד: איציק אברכהן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, הודיע הבוקר במפתיע (א') ליו"ר הדירקטוריון, יקי ודמני, על כוונתו לסיים את תפקידו. בהודעה שיצאה מטעם החברה נאמר כי אברכהן יסיים את תפקידו ב-31 במרץ 2022, כלומר עוד חודש וחצי בלבד.
אברכהן מכהן כמנכ"ל שופרסל מזה כעשור ובתפקידים שונים בשופרסל משנת 2000. עדיין לא ידוע מהן הסיבות שגרמו לו לפרישה. לאחרונה נחקר אברכהן ברשות התחרות יחד עם בכירים נוספים בענף המזון בחשד לתיאום העלאת מחירים לכאורה וחשד לתאומים אסורים עם ספקים ויתכן שהחקירה השפיעה על ההחלטה. בישיבת הדירקטוריון הבוקר הוחלט להקים מיידית ועדה לאיתור מנכ"ל חדש בראשות היו"ר.
1 צפייה בגלריה
איציק אברכהן שופרסל
איציק אברכהן שופרסל
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן
(צילום: סיון פרג', אביהו שפירא )
במכתב ששלח אברכהן הבוקר לעובדי שופרסל נכתב בין היתר: "החלטתי שהגיע העת להיפרד מהחברה ומתפקידי כמנכ"ל הקבוצה. שנות עבודתי בחברה היו מרתקות ומספקות מאוד. אני מוקיר ומעריך מאוד את נוחי דנקנר שהאמין בי ומינה אותי למנכ"ל הקבוצה. כניסתי לתפקיד בינואר 2012 הייתה בימים לא פשוטים לחברה ואני מסיים ומשאיר אחרי חברה בריאה, חזקה ומקצועית".
אברכהן יוצא משופרסל כאיש עשיר באמצעות האופציות שהיו בידו, החבילה האחרונה שמימש הייתה בשווי של כ-13 מיליון שקל. אחת ההערכות שנפוצו עם היוודע דבר התפטרותו של אברכהן היא שהוא מועמד לתפקיד בכיר במערך הקמעונאות של אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת רשת יינות ביתן ובקרוב מפעילת רשת חנויות הנוחות 7 אלבן. דובר שופרסל הודיע בשמו של אברכהן כי "הוא מכחיש בכל תוקף את הנאמר לגבי כוונתו כביכול לעבור לנהל את רשת יינות ביתן ,לא היה ולא נברא".
אחד המועמדים להחלפתו של אברכהן הוא אורי קילשטיין שהיה במשך שמונה שנים משנה לאברכהן ונחשב בזמנו ליורש המיועד להחליפו. לפני למעלה משנה פרש קלישטיין משופרסל, עבר לקבוצת עזריאלי ומונה לתפקיד מנכ"ל קניוני עזריאלי.
מקורביו אמרו כי העריך שפרישתו של אברכהן לא צפויה בטווח הנראה לעין ולכן החליט "לנצל" את ההמתנה לתפקיד נוסף, הפעם כמנכ"ל. אחד היתרונות של קילשטיין על פני מתמודדים אחרים שיחשקו בתפקיד הוא שיש לו הכרות עמוקה עם הרשת והוא שותף למהלכים מוצלחים שעשה אברכהן גם בתחום החדשנות.
בחודש נובמבר התפוצצה כאמור חקירת רשות התחרות בחשד לתיאום מחירים. שופרסל דיווחה אז לבורסה כי "חוקרים מטעם רשות התחרות ביצעו חיפוש במשרדי החברה ונטלו מסמכים וציוד מחשובי, וכן כי מנכ"ל החברה איציק אברכהן נחקר במשרדי רשות התחרות. בצו החיפוש שהומצא לחברה צויין כי החיפוש הוא בחשד להסדר כובל".
בדיון סוער שהתקיים כמה ימים לאחר מכן בוועדת הכלכלה בכנסת התנצח אברכהן עם יו"ר הוועדה ביטון, ואמר: "תגידו אתם נורמלים? לא תיאמנו מחירים".
שופרסל מתנהלת ללא גרעין שליטה ובעלי המניות הגדולים שלה הם גופים מוסדיים. אברכהן התחיל בשופרסל בשנת 2000 כמנהל אזור חיפה והתקדם בשרשרת הניהול עד למינויו ב-2012 למנכ"ל החברה במקום אפי רוזנהויז. לזכותו נזקפים הישגים רבים, בהם: צמיחה למחזור של 15 מיליארד שקל, הפיכת שופרסל לחלוצה בפיתוח מכירות באונליין ופיתוח המותג הפרטי.
יקי ודמני, יו"ר הדירקטוריון, אמר בשם קבוצת שופרסל: "אנחנו מודים על תרומתו העצומה לחברה. במהלך שנות עבודתו הרבה בה הוא הנחיל ועיצב בחברה את ערכי הליבה שלה: שירות ומקצוענות, איכות, חדשנות, ישראליות ומחויבות לעובדים והוביל את החברה להישגים רבים וכחברה מצטיינת בתחום הקמעונאות".