צילום: עידו ארז
צילום: עידו ארז

המשטרה מתעקשת על המצלמות המהירות ולא בוחלת בדבר

המשטרה מסרבת לוותר על מצלמות המהירות הדיגיטליות, למרות שבית המשפט קבע כי אינן אמינות, והטיסה ארצה את נכדו של ממציא המצלמה ההולנדי בעלות של מאות אלפי שקלים כדי שיעיד לטובתה. בינתיים הוחלט במשטרה להקטין את תמונות העבירה בדו"חות שנשלחים לנהגים כדי להקשות על זיהוי פגמים

אודי עציון | פורסם:13/10/2021
בחודש שעבר נחת בישראל טימו גטסונידאס ההולנדי, נכדו של ממציא מצלמת המהירות מוריס גטסונידאס. הוא לא הגיע ארצה על חשבונו כדי לבקר במקומות הקדושים, ליהנות מחוף הים המקומי ולהחליף 25 מעלות ושמש ב-14 מעלות וגשם בעיר מגוריו, אמסטרדם. אזרחי ישראל הם אלה שמימנו את בואו ושהייתו על ידי ממשלת ישראל, כולל טיסות ומלון לשלושה שבועות בעלות מוערכת של מאות אלפי שקלים. הסיבה: גאטסונידאס הוא כיום המדען הראשי של חברת גאטסו, יצרנית מצלמות המהירות הנייחות של משטרת ישראל, והוא כאן כדי שיופיע כעד מומחה בניסיון לשכנע את בית המשפט באמינות מכשיר האכיפה השנוי במחלוקת.

מכה אחר מכה למשטרה

במשטרת ישראל ובעיקר באגף התנועה שלה, לא מחבבים כישלונות בבתי משפט. ובכל זאת נאלצו שם להתמודד עם מבוכה גדולה כאשר בספטמבר 2018 קבע שופט בית המשפט המחוזי בעכו, בפסק דין תקדימי, כי המשטרה לא הוכיחה את אמינות מצלמות המהירות, וזיכה 21 נהגים שכתבי האישום נגדם על נהיגה במהירות מופרזת, אוחדו למשפט אחד. את המשפט ניהלו אז עורכי הדין תומר גונן, יוסי יעקובי, כפיר דור וערן בר-אור
וזו לא הייתה המבוכה הראשונה למשרד לביטחון פנים. עוד לפני הפסיקה ובעקבות גילויים חמורים בדיונים, הורה המשנה לפרקליט המדינה למשטרה להקפיא לאלתר את השימוש במצלמות. זאת בעקבות עדותו של אילן כרמית, אז מ"מ מנכ"ל מכון התקנים, שעדותו כי השתתף בניסויי אמינות של המערכת עבור המשטרה, התגלתה כעדות שקר. המשטרה ניסתה להילחם בכך וטענה כי ביצעה בארץ ניסוי באמצעות אנשי הטכניון שהוכיח את אמינות המצלמות ושבה להשתמש בהן, אלא שהמשטרה והטכניון מסרבים להציג את פרטי הניסוי, שנערך ללא גורמי בקרה חיצוניים.
ויש עוד. בעקבות המשפט הודחה מתפקידה ניצב משנה שרית פיליפסון, ראש מחלקת תביעות תעבורה במשטרה, לאחר שהתגלה כי ניסתה להסתיר את עדות השקר של כרמית. השופט בדימוס דוד רוזן, נציב הביקורת על הפרקליטות, המליץ להעמידה לדין על כך. זה לא מנע ממנה מהקצינה ששיקרה לזכות אשתקד בקידום, לתפקיד בכיר במנהלת הקורונה.
צילום: משטרת ישראלשרית פיליפסון - למרות השקרים, קידום (צילום: משטרת ישראל)
בעקבות הפסיקה בעכו - עליה נמנעה המשטרה מלערער מחשש שתוכר כתקדים משפטי מחייב - החלו חלק משופטי התעבודה לזכות נהגים. המשטרה הקטינה את כמות הדו"חות המחייבים הזמנה לבית משפט, והתרכזה בכאלה המציעים ברירת קנס, בתקווה שפחות נהגים יבקשו להישפט ויעלו בדיון שוב את שאלת אמינות המצלמות. במקביל יזמה המשטרה משפטי אמינות חדשים, בתקווה לפסיקה שונה.
לגטסונידאס זה לא רע. ההולנדי זוכה לפינוקים על חשבון מדינת ישראל ונהנה ללא ספק ממזג האוויר הנוח. אז הוא נוסע מדי פעם לבתי משפט בבאר שבע, אשדוד וחיפה, אבל לבטח לא סובל מדי.

מחפשים פגמים? נקטין את התמונה

אבל למשטרה יש עוד קלפים בשרוול. בחודשים האחרונים החליטו במשטרה לשנות את מבנה הדו"חות שמנפיקה מערכת א3 (מצלמות המהירות הדיגיטליות) לנהגים. השינוי העיקרי היה הקטנה בחצי של תמונת הרכב המצולם. מגודל של 7 על 10 ס"מ, ל-3.3 על 6.5 ס"מ. ולא מדובר בחיסכון חלילה. הקטנת התמונה מקשה על זיהוי פרטים מתוכה שעשויים להביא לזיכוי נהג, למשל להעיד על נוכחות כלי רכב אחרים בסמוך המשבשים את הקריאה או פגמים אחרים. שלא במפתיע, במשרד לביטחון פנים סירבו להגיב לנושא.
מהמשטרה נמסר כי "תצורת הדו"ח שונתה בתחילת השנה על מנת להנגיש לאזרח דו"ח המכיל את כל פרטי העבירה בצורה ברורה. בשל האמור היה צורך להקטין את התמונה מבלי לפגוע בזכויות המשפטיות של מקבל הדו"ח. זכות העיון בתמונות מתאפשרת גם באמצעות שליחתן למייל של מקבל הדו"ח והחל מיום 01.09.21 ניתן לעיין בהן באזור האישי במרכז לגביית קנסות".
לכתבה זו 89 תגובות
הוספת תגובה
89

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
67.

זיוף ממצאים, העלמת עדויות, עדות שקר, הסתרת המידע מהנתבעים, מי נתבע פלילית? ומי ישמור עלינו מאימת ה״חוק״ שיצא משליטה?

66.

ויצחקו.

65.

אתם משטרה, יסגרו כמה קטעי כביש עם מצלמות ויערכו ניסוי מבוקר עם מספר מכוניות

64.

שמצלמת רמזור עושה 28000 דוחות ביום על מהירות. מי יתן לפרה החולבת הזאת ללכת לשחיטה

63.

זה לא מנע ממנה מהקצינה ששיקרה לזכות אשתקד בקידום, לתפקיד בכיר במנהלת הקורונה. מחפשים פגמים? נקטין את התמונה.

62.

משטרת התנועה עסוקה רק בדוחות על נושאים שברובם לא מסכני חיים כמו מהירות בכבישים רחבים וטובים , בעירי רחובות עומד שוטר בעוקף המזרחי כמעט כל יום במקום של אפס תאונות. יכול היה לעמוד בכביש אדום להציל חיי אדם אבל לא אכפת להם מדינת בלוף.

61.

60.

comment-2-comment

59.

המשטרה לא הוכיחה שרכב בנתיב אחר לא ביצע את העבירה. לזכות את הנאשם ולחייב את המדינה בהוצאות. מחכה לדוח כדי לקבל הוצאות משפט.

comment-2-comment

58.

אחרי אינסוף עדויות שקר של שוטרים וקצינים בבתי המשפט, עם הסטוריה ארוכה של טיוח והסתרת כשלים, אחרי מספר רב של עסקות טיעון שהפרקליטות נאלצה לחתום עם פושעים חלאות אדם למיניהם עקב רשלנות חוקרי המשטרה, הגיע הזמן לניקוי אורוות יסודי. עם משטרה כזאת לא בונים מדינה !

comment-2-comment

57.

שמראה את מה שהמצלמה מראה...מעניין איך זה יעמוד בבית משפט יאללה גונן תן בראש :)

56.

הטענות ברובן אינן כנגד פעולת המצלמות אלא כנגד פגמים מהותיים בתהליך הרכש שהיה רווי סקס שקרים ווידאו טייפ. אז עזבו אתכם מהמצלמות ותנו להן לעבוד בשקט. תשפטו את כל הגורמים שעסקו ברכש כולל מת"י הצחה כשלג, משטרת ישראל שהיא תמיד מעל לכל חשד וא.נשי המשרד לביטחון פנים ומשרד התחבורה שמרוב חשבונות פוליטיים כבר מזמן איבדו צפון/דרום/מזרח/מערב ואפילו לא יודעים איזה יום היום.

comment-2-comment

ולא כמו החאפרים האפסים אצלנו

55.

עושקים את האזרחים. בושה!!!

54.

53.

מישהו יודע על זה...איזה דבר?

52.

משטרה הזוייה הופכים להיות רפובליקת בננות

51.

מה יש כאן? ימנים מסריחים, שחיתות, מזג אוויר בלתי נסבל משך חצי שנה מתוך השנה, יוקר מחיה מטורף, פער עצומים בין עשירים לעניים, שלטון שכל מטרתו להוציא מהאזרחים עוד ועוד כסף ולא לתת תמורה. ימנים מסריחים כבר אמרתי?

comment-2-comment

comment-2-comment

50.

אין פלא שאין דין ואין דיין בנגב, בגליל ובמגזר הערבי.

49.

48.

כל המצלמות בהולנד הינם ממקמות בכבישים ראשים ובמרחק כל 200 מטר וכולם אמינות, בארץ זה לא מספיק

comment-2-comment

47.

זה יביא הרבה כסף, אי רסט מיי קייס

46.

רמאים ושקרנים .נוכלים עם רשיון

45.

comment-2-comment

חוסר אמינות המצלמה יכולה לגרום לכך שרכב לידך מיהר ואתה קיבלת דו"ח. חוסר אמינות המצלמה יכולה להוציא לך דו"ח גם אם נסעת במהירות מותרת. אמינות המשטרה באופן כללי כלל לא קיימת. משקר גס בבית משפט ע"י קצינים ועד הוצאת מאות אלפי שקלים על מומחים עבור הוכחות כוזבות. ועוד לא דברנו ע"כ שמהירות הנסיעה בארץ מגוחכת ולא מתאימה לרכב מודרני ולכן גורמת לעבירות שרק נועדו להעשיר את הקופה. אז בהצלחה לך עם הבימבה ברפובליקת הבננות שלנו.

44.

כביש 6 ל140 כביש 2 120 ושער כבישים מהירים. כביש 20 חולון ראשון לא הגיוני שיהיה 70קמש. הפרדה בין שני הכיוונים ו3 נתיבים. צריך להיות 120

43.

אובססיה ארוכת יצים לעבירות מהירות. לכי משטרת ישראל לכל הרוחות. נראה את המשטרה פועלת במגזרים פחות נוחים. פארש!

42.

חבל שמשטרת ישראל מעוניינת בדו"חות ולא במניעת תאונות. כל נהג יודע להתקרב למצלמות מהירות, להאט, ולחזור למהירות הרגילה. מה זה תורם להורדת תאונות דרכים?? כנ"ל לגבי שוטרים עם לייזר שמתחבאים עם הניידת דווקא במקומות הישרים בהם נוהגים במהירות גבוהה מהמותר אך כמובן שבהם ישנן מעט תאונות. במקום זה שיפגינו נוכחות בכבישים מסוכנים בהם יש ריבוי תאונות. חבל....

41.

ועם שוטרים כאלה לא צריך עבריינים.

40.

מה עם הגנה לציבור מהפרוטקשן? מה עם אכיפת עבירות בניה שגרמה להתנחלות בדואית שגדולה מגוש דן- באזור באר שבע ערד?

39.

אז שופט זוטר זיכה. מגישים ערעור. המצלמות אמינות וחובה להילחם בנהגים פורעי חוק! השופטים ככלל מרשיעים דוח מצלמה.

comment-2-comment

38.

37.

אתמול שוטר תנועה על אופנוע נוסע לידנו בצומת בית דגן רמזור אדום שני נתיבים משאית חוסם נתיב שלישי לגנוב את התור השוטר ממשיך לא מע יין אותו פח זבל שבה לעבודה ולא נושה את העבודה שלו

36.

אני מאחל לפקחי השיטור עירוני באר יעקוב שבוע עצוב

35.

משטרת ישראל היא ארגון פשע והשוטרים הם חבורת זונות

34.

33.

32.

עוד מימי אקדחי הראדאר הראשונים בשנות ה-60: זה קל, זה נוח, וזה זורק את האשמה על הנהגים. שתי עובדות שהמשטרה מתעלמת מהן הכוונה: א. מהירות (נסיעה מעל המהירות המותרת) היא גורם זניח לתאונות לפי הסטטיסטיקה של המשטרה עצמה. ב. אחרי המשפט בעכו שבו המשטרה הפסידה, היא הפסיקה שימוש במצלמות למשך כמה חודשים. בתקופה זאת, מספר התאונות ירד באופן משמעותי. מסקנה: המשטרה משקרת ומחפשת את המטבע תחת הפנס.

31.

30.

עדות מומחה מתאם ולטובת המשטרה, מאדם שיש לו זיקה ישירה למוצר שנמכר למשטרה, לא צריך יותר מניחוש אחד לטובת מי העדות

29.

ברגע שהוא פותח את הפה על דוכן העדים.

comment-2-comment

28.

וכעת מגלגלים את ההאשמה על אחרים?

27.

מה המהירות שלהן?

26.

והיכן עו" שרגא אלע שיעתור לבג"צ נג קיומה של השוטרת פיליפסון "הישרה" ???

comment-2-comment

25.

א- ניתן לזהות מצלמת דמה בקלות. לכל מצלמה צריך להיות פתח "ביוב" לתקשורת של הפסי דריכה מתחת לכביש. כך שמצלמה ללא מכסה ביוב בסמוך לה היא דמה. ב- מכסי הביוב ניתנים לפתיחה עם מפתח ביובים ואז אפשרית גישה קלה לכבלי החישה. מישהו עלול לחתוך אותם בקלות ולהשבית את המצלמה. ג- הגישה לתקשורת בתוך העמוד ממוגנת היטב עם מנעול רציני. אבל מה יקרה אם ידביקו להם מסטיק לתוך הצילינדר כמו שילדים עושים? ד- פעם בקסטינה ראיתי שמישהו כיוון את המצלמה לשמיים. נראה לי שבמקום מכוניות קיבלו תמונות של עננים. לקח להם הרבה זמן לכוון אותה, מה שמעיד שאין במצלמה ג'ירוסקופ. ה - כמו במשקפיים, העדשה צריכה להיות נקייה. שומנים על העדשה יטשטשו את התמונה כמו טביעות אצבע על משקפיים. יש למשטרה נתון אחד שמעיד על תרומתן של המצלמות להפחתת התאונות הקטלניות?

24.

המשטרה נמדדת בסטטיסטיקת דוחות. המצלמות מאפשרות הגדלת הסטטיסטיקה באופן משמעותי באופן אוטומטי. הבסורד, הפסיקו למדוד מהירות חריגה ומסכנת, רק סטיה קלה כדי שלא ילכו לבימ"ש.

23.

עדות שקר ע"י עובד ציבור - על אחת כמה וכמה. אני מבין שנגד אילן כרמית לא הוגש כתב אישום, למה?

comment-2-comment

22.

למי שלא יודע.. קנסות מהירות (וכל קנס משטרתי אחר) לא מגיעים לכיס של המשטרה וגם לא לשום דבר שקשור בבטיחות בדרכים. הקנסות מגיעים ישירות לקופת המדינה. ולכן יש למדינה אינטרס עליון להגדיל את הקנסות, זה פשוט עוד סוג של מס על אחזקת רכב. זה הכל. וזו הסיבה למה השוטרים מתעקשים לאכוף מהירות בעיקר במקומות שבהם יש סיכוי גבוה שתיסעו 20 קמ"ש מעל המותר בטעות (כלומר בכביש ראשי, פתוח ובטוח) ולא מנסים לאכוף נהיגה מסוכנת בתוך העיר לדוגמה, כי המטרה היחידה שלהם זה להגדיל את כמות וגודל הקנס. זה הכל.

21.

comment-2-comment

20.

אבל היייי...... ראיתם את הבת הכוסית אש של המפכל? ואללה שווה חוץ מזה אין למשטרע באמת מה להציע.

19.

זה לא מפתיע מהמפכ״ל הנוכחי שלא לוקח אחריות על כלום. מילא אם המצלמות היו מונעות תאונות דרכים, אבל הם הולכים על ברירת קנס

18.

זמן הם יחזיקו מעמד

17.

לי ניראה שכל הקנייה הזו של המצלמות היא קומבינ אחת שלמה ! מדוע המשטרה צריכה לממן לבעל המוצר שיבוא לתת ציונים למכשיר??? מוזר ומעורר חשד של קומבינה או של עקיצה משטרתית ! למי זה ניראה נישמע נורמאלי. ש-"אפל" תמכור פלפון ליבואן. והיבואן ישלם לבעל הבית של אפל כסף ופינוקים כדיי לשכנע צרכנים ליקנות את המוצר שלו !!!

16.

בגלל זה קוראים לה ישראל (שם של סוחר רכב) היא קונה רכב ומוכרת לנו אותו בפי 3 מחיר דלק כנ"ל וכל ההשלמות מסביב- משטרה שיודעת רק לתת דוחות , אגרות חלפים וכו' עד שעדר הסתומים ששורפים פה דלק בפקקי ענק לא יתעוררו זה רק יחמיר

15.

comment-2-comment

14.

להעיף מייד מהשרות את הוגה הרעיון של הקטנת התמונה כדי לרמות ולהקשות על האזרח

13.

12.

כל נהג מבין שהבעיה הכי רצינית היא נהגים הנתקעים בנתיב השמאלי ויוצרים כאוס

comment-2-comment

11.

למה לא לקרוא לילד בשמו? משטרת ישראל אירגון פשע לכל עניין ודבר! פשוט לא יאומן כמה פשעים המשטרה עושה בעצמה בחסות עצמה.

comment-2-comment

10.

משטרת ישראל היא גוף מסואב וטיפש מהראש ועד הזנב ואגף התנועה הוא מה שנמצא מתחת לזנב, אז איזו טובה יכולה לצמוח משם? הבעיה היא שהם לא משלמים את מחיר הרשלנות והעליבות שלהם אלא דווקא אנחנו הנהגים והאזרחים שומרי החוק.

9.

צרפת שנות ה 70 ו ם80 15 אלף הרוגים ב שנה שנת 2020 21 1700 הרוגים ב שנה גם זה יותר מידי ב זכות ה מצלמות

comment-2-comment

אם היית צרפתי אמיתי, לא צפרוקאי, אז היית מבין....

8.

המשטרה מרויחה ביושר את הביקורת עליה ואת הסלידה ממנה, 0 שירות לאזרח, 0 אמפתיה לקורבנות. רק אגו, נקמנות ואכיפה של מה שקל ולא של מה שצריך

comment-2-comment

עוד אנרכיסט עבריין תנועה שמלכלך על המשטרה... מקווה שיפסלו לך את רשיון הנהיגה!

comment-2-comment

comment-2-comment

טיפש אתה שמגן על ארגון הפשע בין הגדולים במדינה וכזה שאין מי שילמד אותו לקח

comment-2-comment

7.

כל המדינה הזאת מושחתת מלמעלה עד למטה ועד שהחברה לא תצא ותעמוד על שלה אנחנו נמשיך לאכול חרא בכל פן אפשרי .

6.

אין להם עניין לעשות צדק או טוב לאזרח .חוקרים מטייחים תלונות שוטרים משקרים בעדויות ,שוטרים שלא עושים את מלאכתם נאמנה .אז מה אפשר כבר לצפות ...

5.

4.

בושה ובזיון למשטרת ישראל.אולי להסיק מסקנות

3.

צריך ממש לשלוח את כל משטרת ישראל לכלא, או לחילופין לפטר שם את כולם... הם פשוט מתנהגים פעם אחר פעם כמו פושעים ונוכלים... שלא לומר שכבר מזמן הם לא מגנים עלינו האזרחים שמשלמים את משכורתם... נוצר במשטרה הזאת לצערי רק תרבות של שקר עמוק..., צריך לפרק את כל משטרת ישראל, ולהתחיל מדף נקי וחדש...

2.

1.

comment-2-comment

מעניין מי ברא אותה

לכל התגובות
0