אמזון לא פוסלת את האפשרות שתפתח רובוט הומנואידי (דמוי אדם), אבל היא לא "אובססיבית" לגבי זה - כך אמר אתמול (יום ג') קן וושינגטון, סגן נשיא להנדסת תוכנה ורובוטים צרכניים באמזון, בתשובה לשאלת ynet בכנס re:mars של החברה בלאס וגאס.
2 צפייה בגלריה
קן וושינגטון עם הרובוט אסטרו
קן וושינגטון עם הרובוט אסטרו
קן וושינגטון עם הרובוט אסטרו
(צילום: יובל מן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"יש כל כך הרבה אתגרים קשים ביצירת רובוט הומנואידי", הסביר וושינגטון, "הרבה אנשים מדברים על זה, זה הגיע לכותרות בגלל שאילון מאסק השמיע הצהרות נועזות בנושא. אנחנו נוהגים לומר שאנחנו אובססיביים לגבי הלקוחות שלנו, אבל אנחנו שמים לב למה שהמתחרים שלנו עושים". >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<
בשביל לפתח רובוט הומנואידי, הוסיף וושינגטון, המהנדסים של אמזון יצטרכו להתגבר על רשימה ארוכה של אתגרים טכניים מורכבים. "האם יהיה אפשר להתגבר עליהם בעתיד? אולי", אמר סגן נשיא אמזון, "אבל זו רשימה ארוכה וזו רשימה קשה. אז נראה. אנחנו שמים לב לזה, אבל אנחנו לא אובססיביים לגבי זה".
רובוט הומנואידי, שיוכל לקחת על עצמו עבודות ומטלות שכרגע רק בני אדם יכולים לעשות, נחשב לגביע הקדוש של עולם הרובוטיקה. המיליארדר אילון מאסק הכריז בשנה שעברה כי בשנת 2023 תשיק טסלה רובוט כזה, שיבצע פעולות שנחשבות מסוכנות ומשעממות עבור בני אדם, אולם גורמים בתעשייה טוענים שלוח הזמנים שהציג אינו מציאותי. גם בישראל פועל לפחות סטארט-אפ אחד שמפתח רובוט דמוי אדם.
לדברי וושינגטון, אמזון מעדיפה להתמקד בימים אלה בשיפור היכולות של אסטרו, הרובוט הביתי שהיא הציגה בשנה שעברה. "אנחנו אובססיביים לגבי מה הלקוחות שלנו רוצים מאסטרו", אמר וושינגטון, אך הבהיר כי לא מדובר ברובוט הצרכני האחרון של החברה וכי יש עוד למה לצפות.
2 צפייה בגלריה
ה"טסלה-בוט"
ה"טסלה-בוט"
כך אמור להיראות הרובוט העתידי של טסלה
(צילום: יח"צ טסלה)
אסטרו, שעולה כאלף דולר וזמין כרגע בארה"ב בלבד, יכול לערוך בבית סיורי אבטחה, לארח חברה לבני המשפחה, להזכיר להם לקחת תרופות וגם להעביר על גבו חפצים ממקום למקום. מאידך, אין לו זרועות שמאפשרות לו לתפוס חפצים והוא אינו יכול לעלות או לרדת במדרגות. אלה הן בין הסיבות לכך שהוא זכה לקבלת פנים צוננת למדי כשהושק ואף זכה לתיאור המזלזל "אלכסה (הסייעת הקולית של אמזון - י.מ) על גלגלים".
למרות המגבלות של הרובוט, וושינגטון טוען כי הפידבק של המשתמשים חיובי מאוד. הוא סיפר על אדם שמשפחתו גילתה שנפל מכיסא הגלגלים שלו בזכות אסטרו ותיאר כיצד הוא עצמו שלח את הרובוט לבדוק אם הדלת בביתו פתוחה בעקבות התרעה שקיבל כאשר היה בחופשה והתבררה כשגויה.
לדברי וושינגטון, במשובים של הלקוחות עולה ושוב ושוב הרצון ביותר אינטראקציה עם הרובוט. "יש כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להפוך את אסטרו למהנה יותר", אמר וסיפר כי בין היתר בחברה מעוניינים להפוך את הדיאלוג עם הרובוט לטבעי יותר. "יש עוד עבודה לעשות בתחום הזה", הודה.
הכותב הוא אורח חברת אמזון בלאס וגאס