"למה רצינו להיות מסתערבים? השיקול המרכזי היה הרצון להציל חיי אדם, לסכל פיגועי טרור לפני שעוד ילד בן שלוש יאבד את אימא שלו, לפני שעוד ילד בן עשר יאבד את אחותו בפיגוע", מספרים א' ו-ר', שני מסתערבים במג"ב שנסיבות חייהם הדומות חיברו ביניהם.
3 צפייה בגלריה
א' ו-ר'
א' ו-ר'
אחים לנשק, חברים לשכול. א' ו-ר'
(צילום: דוברות מג"ב )
כשא' היה רק בן שלוש, אימו יצאה מהבית לעוד יום עבודה שגרתי. "סיפרו לי שהיא נהרגה בפיגוע של מחבל מתאבד, שבו נהרגו 10 בני אדם ורבים נפצעו. כילד, לא הבנתי שאין לי אימא. רק כשגדלתי הכרתי אותה מתמונות משפחתיות ומסיפורים עליה", הוא משתף. בשל תפקידו הרגיש, הוא לא יכול לחשוף את זהותו, ולכן גם לא את שמה של אימו.
"אבא התחתן שוב, ואשתו גידלה אותי ואת אחי הגדול ממני בשלוש שנים", הוא מספר, "מאז שהייתי פעוט היא הייתה עבורנו אימא לכל דבר, חמה ואוהבת. אבל האובדן של אימא שנהרגה, שלא זכיתי להכיר, עדיין צובט בלב".
קראו עוד:
3 צפייה בגלריה
א' כתינוק עם אמו
א' כתינוק עם אמו
יצאה לעוד יום עבודה, ונרצחה בפיגוע. א' התינוק עם אימו
(באדיבות המשפחה)
ר' היה בן עשר כשאחותו בת ה-14 נפצעה אנושות בפיגוע בירושלים. "היא הייתה בדרך חזרה הביתה מהלימודים, ועמדה ליד תחנת אוטובוס בבנייני האומה", הוא מספר. "מטען גדול התפוצץ לידה, היו הרוגים וגם פצועים רבים. זה שהיא שרדה את הלילה היה נס, והיא נשארה בחיים עוד שבע שנים לאחר מכן".
החיים לצד אחותו היו הגורם המרכזי בהחלטתו להתעקש לשרת כמסתערב. "אחותי הייתה איתי בלב לאורך כל הקורס שלי", הוא אומר, "רציתי גם לשרת בירושלים, במקום שבו היא נרצחה, כסוג של סגירת מעגל".

השכול שחיבר, המפקד שלחם

בתחילת הקורס א' ו-ר' לא הכירו זה את זה. אחרי כמה ימים הם התחילו לדבר, וכשר' סיפר על האחות שאיבד בפיגוע ועל משפחתו השכולה, א' מיד סיפר על אימו. "הסיפור המשותף והשכול חיברו בינינו. הפכנו לחברים הכי טובים בקורס, וגם היינו באותו צוות", הם אומרים.
3 צפייה בגלריה
רפאל אסולין עם משפחתו
רפאל אסולין עם משפחתו
ר' ומשפחתו
(באדיבות המשפחה )
במהלך ההכשרה ר' עבר עוד חוויה מצמררת, הפעם עם מפקד הקורס - פקד נ'. "בשיחה הראשונה שלי עם ר' אמרתי לו שעליו להעביר שיעור על פיגוע מסוים במסגרת המטלות בקורס", מספר המפקד, "הוא אמר לי שהוא יכול לדבר על הפיגוע שאירע בקיוסק בירושלים מול בנייני האומה. מיד סיפרתי שהייתי לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים, שהוזעקה לאירוע וחיפשה את המחבלים. ר' סיפר שאחותו נפצעה בפיגוע הזה, ונפטרה כעבור כמה שנים. עבר בי רעד בכל הגוף. הוא אף פעם לא שמע מה קרה באירוע מבחינה מבצעית, ואני הבנתי מה עובר על משפחה שמשלמת מחיר כל כך יקר אחרי פיגוע כזה. זאת הייתה סגירת מעגל לשנינו".
א', בן 19 וחצי, התגייס לצה"ל לפני יותר משנה וחצי. הוא התחיל ביחידת עוקץ, אך נאלץ לעזוב במהלך המסלול והחליט שהוא מנסה להגשים חלום: להתגייס ליחידת המסתערבים. ר', בן 22, התגייס לפני כשנה וחצי למג"ב, אחרי שנת שירות במכינה. הוא שירת במג"ב איו"ש, אך לא ויתר על החלום להפוך למסתערב. הוא עבר את הגיבוש, התקבל לקורס, ו"זכה לסיים אותו", כדבריו.
השניים החלו את הגיבוש לצד 130 לוחמי מג"ב, בהם רק 25 לוחמים עברו את הגיבוש בהצלחה. 35 הלוחמים שסיימו את הקורס השתתפו לאחרונה בטקס הסיום המרגש. ר' שובץ ליחידת המסתערבים בירושלים, ו-א' שובץ לבקשתו ליחידת הדרום. "ההשראה הייתה סמ"ר בראל חדריה שמואלי, לוחם היחידה שנהרג על הגדר בעזה", הוא משתף, "לא הכרתי אותו אישית, אבל עבור כולנו בקורס הוא היה המודל שרצינו להיות כמותו. המוות שלו בפעילות מבצעית רק חיזק אצלי את הרצון להפוך ללוחם ביחידת המסתערבים, במיוחד בדרום".