ברבעון הראשון בתולדות אמזון שמדווח לא על ידי המייסד ג'ף בזוס, החברה מציגה תוצאות מעורבות. אמזון פיספסה את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 113.1 מיליארד דולר ברבעון השני, אך עקפה את תחזית הרווח עם רווח נקי של 15.12 דולר למניה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השוק ציפה להכנסות של 115 מיליארד דולר ורווח של 12.47 דולר למניה. גם הרווח התפעולי היה מעט נמוך יותר מהתחזית והסתכם ב-7.7 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-7.8 מיליארד דולר. מניית החברה נופלת במסחר המאוחר ב-5%.
1 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
לאחר 27 שנים, ב-5 ביולי העביר בזוס את מושכות הניהול ליורשו אנדי ג'סי וכעת המשקיעים מתעניינים אף יותר מבעבר בתוכניותיה של אמזון קדימה שישמרו את קצב הצמיחה המהיר גם בשנים הקרובות. בינתיים, בשנה האחרונה מניית אמזון סיפקה ביצועי חסר לעומת מדד S&P 500, לאחר שעלתה ב-19% בלבד לעומת 36% במדד.
בתוך כך, החברה שוב עלתה לכותרות השבוע ברקע דיווח - אותו הכחישו אחר כך גורמים בחברה - של עיתון בלונדון על כך שאמזון מעוניינת לקבל תשלומים בביטקוין עד סוף השנה.
על אף ההכחשה, אמזון כן פרסמה בשבוע שעבר מודעת דרושים למנהל מוצר בתחום המטבעות הווירטואליים, מה שרבים פירשו כאישור לאותו דיווח.