2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת התעופה פיליפין איירליינס פאל PAL
מטוס של חברת התעופה פיליפין איירליינס פאל PAL
מטוס של חברת התעופה פיליפין איירליינס פאל PAL
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה פיליפין איירליינס תשיק בחודש אפריל קו ישיר לישראל וכבר החלה למכור כרטיסים. תחילה מתכננת החברה להפעיל שתי טיסות שבועיות בין תל אביב למנילה בירת הפיליפינים. הטיסות ייצאו בשעות הערב המאוחרות, משך הטיסה הצפוי הוא כ-11 שעות וחצי והן יבוצעו במטוס מדגם איירבוס A350 החדיש. מחיר כרטיס במחלקת תיירים עומד על כ-920 דולרים. החברה תבחן בהמשך אם לבצע יותר משתי טיסות שבועיות.
חברת התעופה תכננה להשיק את הקו כבר בחודש אוקטובר, אך דחתה אותו. באתר "טיסות סודיות" דווח כי המטוס יכלול שלוש מחלקות: 30 מושבי עסקים הנפתחים למיטה שטוחה, 24 מושבי פרימיום עם כיסאות רחבים עם הטיה מוגדלת אחורה ו-241 מושבים במחלקת התיירים. במטוסים מותקן שירות אינטרנט אלחוטי.
בנוסף, החברה תציע לנוסעים לבצע טיסות המשך ליעדים נוספים במזרח הרחוק ובעולם. בדומה לטיסות אחרות בין המזרח לישראל, גם כאן עולה השאלה הם החברה תורשה לטוס מעל סעודיה כדי לקצר את נתיב הטיסה. מבדיקה שערכנו עולה כי נכון לעכשיו הנתיב המתוכנן לא עובר מעל סעודיה, כמו לדוגמה בטיסות של אייר אינדיה.
לפני כשבוע דווח בעיתון החדשות הפיליפיני Business World כי חברת התעופה הפיליפינית עובדת על השגת האישורים הנדרשים כדי להתחיל להפעיל טיסות ישירות בין שתי המדינות. בדיווח נכתב כי במסגרת כך נפגש שר התחבורה הפיליפיני עם שגריר ישראל בפיליפינים, אילן פלוס, והשניים בחנו אפשרויות כיצד לקדם את הנושא.
2 צפייה בגלריה
חףו קסום בפיליפינים. בקרוב בטיסה ישירה
חףו קסום בפיליפינים. בקרוב בטיסה ישירה
חףו קסום בפיליפינים. בקרוב בטיסה ישירה
(צילום: shutterstock)
סמנכ"ל אסטרטגיות בחברת התעופה אמר לעיתון: "אנחנו מצפים לקו הישיר לישראל כבר זמן מה, ישראל היא יעד דתי-רוחני עבור מי שרוצה לעלות לרגל וגם יעד לחופשה ים תיכונית. ישראל לא דורשת ויזת תיירים עבור אזרחי הפיליפינים ולכן אנו רואים ביעד זה כפוטנציאל תיירותי גדול עבור הפיליפינים". עוד דווח באתר כי שר התחבורה הפיליפיני הנחה את רשות התעופה האזרחית במדינה ואת רשות שדות התעופה, "לספק לחברת התעופה את התמיכה הנדרשת כדי לאפשר את פתיחת הקו במסגרת הזמנים שהוגדרו".
חברת התעופה הלאומית של הפיליפינים מפעילה צי מטוסים רחב וצר גוף המונה כ-60 מטוסים. בתקופת הקורונה ביצעה אל על טיסות חילוץ לפליפינים. בשנת 2018 נחת בארץ במטוס של החברה שעל סיפונו היה נשיא הפליפינים רודריגו דוטרטה ופמלייתו שהגיעו לביקור רשמי בארץ.
ומה מצב הקורונה בפיליפינים? בשבוע האחרון נרשם ממוצע של כ-31 אלף נדבקים ביום. נזכיר כי מספר התושבים במדינה עומד על יותר מ-111 מיליון תושבים. מספר מקרי המוות מקורונה בפיליפינים עמד בשבוע האחרון על ממוצע של 78 מתים ביום.