המוזיקאי והגיטריסט גרי אקשטיין הלך לעולמו בגיל 73. אקשטיין נחשב לאחד ממעצבי הרוק הישראלי ובין להיטיו הגדולים אפשר למצוא את "קפטן ג'ק", "רוח סתיו", "בוגי איתי הלילה" ו"אני הולך לבית שאן".
3 צפייה בגלריה
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
(צילום: ריאן)
רק לפני חודש אקשטיין קיבל פרס אקו"ם לכבוד "תרומתו ליצירה ולתרבות הישראלית". בנותיו עלו לבמה לקבל את הפרס ואמרו: "אם אבא היה פה הוא בטח היה אומר בצניעות האופיינית לו, פשוט תודה. אז אנחנו נשתדל להישאר נאמנות לו, אבל אנחנו נגיד לו תודה על הכישרון הנדיר שהוא חלק איתנו ועל המוזיקה".
אקשטיין נולד ברחובות והחל לנגן בגיטרה בגיל 16. את הקריירה המוזיקלית שלו התחיל בלהקות קצב בשנות ה-60. בשנת 1977 הוא הוציא את הלהיט הראשון שלו, "קפטן ג'ק", שגרם לו לפצוח בקריירת סולו (זהו גם שמו של אלבומו הראשון). אלבומו השני, שיצא ב-1979 הורכב מלהיטים כמו "בוגי איתי הלילה", "היום זה היום" ו"אני הולך לבית שאן".
3 צפייה בגלריה
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
(צילום: שלום בר טל)
במהלך הקריירה הענפה שלו הוא הוציא עשרה אלבומים. בשנות השמונים והתשעים הוא גם החל להפיק ולעבד למוזיקאים שונים ושיתף פעולה עם אמנים כמו שלמה ארצי, יהודית רביץ, שלום חנוך ואריק איינשטיין.
3 צפייה בגלריה
גרי אקשטיין ושלמה ארצי
גרי אקשטיין ושלמה ארצי
גרי אקשטיין ושלמה ארצי באירוע התרמה לאקשטיין
(צילום: דודו אזולאי)
בשנת 2009 עבר אירוע מוחי שפגע ביכולות המוטוריות שלו ואמנים רבים הופיעו באירוע התרמה עבורו. לפני כארבע שנים אחיו פרסם כי הוא נזקק בדחיפות להשתלת כליה.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הגיב על מותו: "התבשרתי בעצב על מותו של המוזיקאי המוכשר גרי אקשטיין. אקשטיין, שאת הקריירה המוזיקלית שלו החל כבר בשנות ה-60, אחראי לשירים ולפזמונים שנכנסו לפסקול עולם המוזיקה הישראלי והם ימשיכו ללוות אותנו גם בלכתו. יהי זכרו ברוך".
שלמה ארצי, שעבד עם אקשטיין נפרד ממנו בפוסט בפייסבוק וכתב: "הנה הצער כי הלכת לעולמך גרי אהוב לב. ואני עם הדמעה על הרגע הלא נשכח שבו נכנסת לאולפן והרמת בקולך היחודי את 'פתאום כשלא באת' בפתיחת השיר. או כשניגנת ויצרת בגיטרה שלך את הסולו המרקיד והמתוח בסוף השיר 'צוותא'. סולו שקבע סטנדרט חדש בנגינה שלא היה עד אז.
ומעל לכל החיוביות. הרצון להיות נוכח בשיר. האישיות הכובשת שהייתה כולה אהבה למוזיקה, אנשים ושירים. ככה אזכור אותך תמיד קפטן ג'ק הנפלא. גרי אקשטיין, האיש האהוב והחבר המיוחד למסע הקסם ההוא אז".