מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: טוסטר גריל של חברת Tefal מבית ניופאן. מחיר: 499 שקל.
על פניו הטוסטר גריל Tefal נראה כמו טוסטר לטוסטים קלאסי, רק קצת יותר גדול. הגודל בהחלט מוריד מיכולתו להיות עוד מוצר שנותר קבוע על השיש במטבח, אבל ניתן לאחסן אותו גם במאונך, כך שהוא תופס פחות מקום. בניגוד לטוסטר רגיל, הוא מגיע עם וסת טמפרטורה בעל שלוש מידות חום - 1 בשביל כריכים, 2 - בשביל לצלות ירקות ודגים ו-3 - בשביל בשר.
2 צפייה בגלריה
טוסטר טפאל מבית ניופאן
טוסטר טפאל מבית ניופאן
טוסטר Tefal מבית ניופאן
(צילום: יח"צ)
משום מה, אין כפתור כיבוי והדלקה - כמו כל טוסטר, צריך לחבר ולנתק מהחשמל כדי שהמכשיר יעבוד וכדי שייכבה.
כמכין טוסטים הוא אחלה. מתחמם היטב, נסגר היטב. מפאת גודלו, ההתחממות הראשונית שרק אחריה מומלץ להניח את הטוסט לוקחת מעט יותר זמן. עם זאת, בזכות גודלו, ניתן להכין אפילו ארבעה טוסטים במקביל, כך שסוגרים את הפינה של ארוחה לכל המשפחה בכמה דקות.

הדגים יצאו בסדר, החזה עוף הרבה פחות

בניסיון לצלות דגים העברנו את הטוסטר למצב 2. מבאס שבשום מקום לא ניתן לדעת מהי הטמפרטורה שאליה הוא מגיע. לאחר שהתחמם הנחנו את הדגים והם יצאו בסדר. לא ברמה של דג בתנור או בגריל, אבל בהחלט בסדר. אכזבה גדולה יותר נרשמה כשהעברנו למצב 3 וניסינו להניח חזה עוף. במקום צלייה ראויה קיבלנו משהו בין אידוי לצלייה והבשר יצא מעט מסמורטט. נקניקיות ששמנו על החום השלישי נשרפו מהר מדי, אך צלייה איטית על הטמפרטורה השנייה הביאה אותן למצב הרצוי. המבורגרים תעשייתיים, לעומת זאת, יצאו אחלה, כולל פסי גריל מגרים.
במשיכה קלילה הטוסטר נפתח למצב של 180 מעלות, כך שניתן לצלות עליו אפילו שמונה ועשרה המבורגרים ביחד. מה שכן, אין איזה מנגנון מיוחד לפתיחה, פשוט מושכים, מה שמעלה חשש כי מתישהו משהו יישבר, אבל זה רק חשש המבוסס על כך שהביקורת לא נכתבה אחרי חודשים של שימוש.
הטוסטר מגיע עם מיכלון שנועד לאסוף את השומנים הניגרים מהבשר. למעשה, כשבאתי לחשוב מה היתרון של הטוסטר על פני פלטת צלייה המונחת על הכיריים, המיכל הזה והפתיחה המאפשרת כמות גדולה, נראו כמו היתרונות היחידים. עם זאת, בהיות הפלטות שטוחות לגמרי, בכל הצליות שעשינו השומן נותר בעיקר על הפלטות עצמם, בדומה לשומן הנאגר על מחבת צלייה, וככל שהמשכנו לצלות, השומן נשרף והעלה עשן. לשמחתנו, את פלטות הטוסטר ניתן להוריד בקלות ולשטוף, אך הכנסתם למדיח בלי שטיפה לא ממש מנקה אותן.
בשורה התחתונה, המחיר של הטוסטר עומד בשורה אחת עם טוסטרים דומים מהתחום, כך שאם הכנה של כמות גדולה של מזון חשובה לכם, יש פה מוצר ממש בסדר במחיר בסדר גם כן.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.