בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
"כשנבחרתי להיות אחת מהמורות של המדינה מצד אחד מאוד התרגשתי, מצד שני לא ציפיתי לקבל כזאת הוקרה, הערכה ותעודה, על משהו שלי הוא נראה טריוויאלי לחנך וללמד ילדים מתוך אהבה שלמה".
מעין כהן משדרות, מחנכת כיתה ו' בבית ספר גיל רבין בשדרות, היא אחת משש המורות שזכו בשנת 2021 לתואר "המורה של המדינה". בין הפרסים שקיבלה הייתה מלגה בסך 15 אלף שקל, מתנת מפעל הפיס, אותה הייתה צריכה לתרום למטרה חברתית. כהן החליטה לתרום את הפרס שבו זכתה למיזם "ספסל החברות של עידו".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
עידו אביגל ז"ל נהרג במבצע "שומר חומות" מפגיעת טיל קסאם. בטקס מרגש, במעמד ראש העיר שדרות, בו נחנך הספסל הראשון בגן ילדים "אלון" בשדרות, סיפרה שני אביגל, אמו של עידו ז"ל, על הקשיים החברתיים שחווה בנה וכיצד ספסל החברות מהווה הנצחה דרך העיניים שלו. הספסל נועד לסייע לילדים בגן להשתלב מבחינה חברתית ולייצר תקשורת בריאה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
"עידו לפעמים לא כל כך ידע איך לבקש להצטרף למשחק", שיתפה שני את ילדי הגן. "נכון לפעמים אנחנו קצת מתביישים ולא כל כך יודעים איך לבקש? אז אולי אפשר לשבת על הספסל, ואז חברים אחרים יכולים להסתכל ולהגיד 'אתה רוצה לבוא לשחק איתנו?'", שאלה והילדים הסכימו איתה בהתלהבות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
"בחרתי דווקא בפרויקט הזה אחרי שבשנה שעברה אני וחברים מצוות בית הספר חשבנו על יוזמה חברתית סביבתית", מסבירה מעיין. "בחרנו חמישה מקומות בעיר שדרות שבהם נפלו קסאמים במבצע 'שומר חומות', שם נטענו עצי זית שמסמלים את השלום ומזכירים את תכונותיו של עידו, ולאחר מכן הצבנו שם את ספסל החברות, שצבוע בצבעים שעידו אהב: כחול וירוק".
"מטרת הספסל היא ללמד את הילדים לקיים את הערך הכל כך חשוב 'ואהבת לרעך כמוך', מסבירה מעיין. "זהו משפט שעידו ז"ל נהג לומר ואף קיים אותו ועשה למען חבריו. "בנוסף, הספסל מאפשר ליצור אינטראקציות חברתיות ומהווה מקום לגישור על קונפליקטים".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
שאיפתה של מעיין ושל המעורבים במיזם, שבימים אלו יוצא לדרכו, היא להציב ספסלים בכל 72 גני הילדים שבעיר שדרות, ולהוביל לשינוי חברתי.
"אני מאמינה שאם הספסלים האלו יוצבו בגן, ויוטמע הערך החשוב של 'ואהבת לרעך כמוך' האקלים בגן ישתפר, הכבוד של אחד לשני יהיה טוב יותר, ילדים יכבדו אחת את השני, ילדים יעזרו אחד לשני וככה תהיה לנו חברה טובה יותר ומכילה יותר".
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים