סמסונג לא תייצר יותר את מכשירי הגלקסי נוט ומעתה היא מתכוונת להשיק מדי קיץ סמארטפונים מתקפלים חדשים - כך, נודע ל-ynet, הודיעה היצרנית הקוריאנית לשותפיה הגלובליים. ה-S-Pen, עט המגע המזוהה עם מכשירי הנוט, יוצמד לגלקסי S22 אולטרה שצפוי לצאת בתחילת השנה הבאה ובכך למעשה מאחדת סמסונג בין שתי סדרות הדגל הוותיקות שלה.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
הדמיה לא רשמית של גלקסי S22 אולטרה
הדמיה לא רשמית של גלקסי S22 אולטרה
הדמיה לא רשמית של גלקסי S22 אולטרה
(צילום: letsgodigital)
סמסונג הציגה את הגלקסי נוט הראשון בשנת 2011 והוא התאפיין במידות גדולות בהשוואה לסדרת גלקסי S, ובעט המגע שהפך למזוהה עמו. בשנים האחרונות פערי המידות בין שתי סדרות הדגל של היצרנית הקוריאנית הצטמצמו וההבדל העיקרי ביניהן נותר עט המגע.
בקיץ האחרון, לראשונה מאז 2011, לא הציגה סמסונג מכשיר גלקסי נוט חדש ובמקום זאת הכריזה על שני מכשירים מתקפלים חדשים - גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3. גלקסי Z פולד 3 תומך בעט מגע, אך את העט יש לרכוש בנפרד והמכשיר לא כולל חריץ ייעודי עבורו. ההערכה בתעשיית הסלולר בשנה החולפת הייתה שסמסונג אכן מוציאה את הנוט לגמלאות, אולם היא נמנעה מלומר זאת מפורשות. כעת נראה שמדובר בהחלטה סופית.
אלא שהנוט אולי מת מבחינה שיווקית, אבל היכולות שלו פשוט עוברות למכשיר אחר של סמסונג: ל-ynet נודע כי גלקסי S22 אולטרה, שהחברה מתכוונת להשיק בתחילת השנה הבאה, יכלול עט מגע וחריץ ייעודי. זוהי גם התמונה שעולה מצילומים והדמיות שהודלפו לרשת בימים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
נוט 20 אולטרה
נוט 20 אולטרה
האחרון לשמו. נוט 20 אולטרה
(צילום: shutterstock)
בשנים האחרונות סמסונג הסיטה חלק ניכר מהמשאבים שלה לקטגוריית הסמארטפונים המתקפלים והיא אף הבטיחה להפוך אותם למיינסטרים. לפי חברת המחקר Counterpoint Research, סמסונג היא השחקנית הדומיננטית בשוק המתקפלים והיא מובילה בפער עצום על מתחרות כמו וואווי, שיאומי ומוטורולה שהשיקו גם הן מכשירים בקטגוריה. עם זאת, הסמארטפונים המתקפלים הם עדיין נישה קטנה מאוד: בשנת 2020 נמכרו ברחבי העולם מיליונים בודדים של יחידות, לעומת כ-1.3 מיליארד סמארטפונים רגילים. ב-Counterpoint מעריכים כי השוק יצמח פי שלושה בשנת 2021, ויגיע למכירות של כ-9 מיליון יחידות. לפי התחזיות, בשנת 2023 המכירות צפויות כבר לגדול פי עשרה בהשוואה ל-2020, וסמסונג תמשיך להיות השחקנית הדומיננטית עם נתח שוק של כ-75%.