הונדה CB650R הוא אופנוע "נייקד" בסיסי ששורשיו נעוצים אי שם בסוף שנות ה-90, אז תחת השם הורנט 600. ב-2013 הוא שודרג ל-650 סמ"ק ושינה את שמו ל-CB650F ושלוש שנים לאחר מכן עבר ל-R. הוא נחשב לאחד מבני משפחת ה"ניאו ספורט-קפה" המודרנית של הונדה, מעוצב באופן פשוט אך מושך מבטים. יש מי שמוצאים בו אזכורי רטרו, אני לא ביניהם. מה גם שקשה לומר את זה על אופנוע בצבע אפור-בטון אופנתי. את טאץ' הזהב על ראש המנוע אני דווקא מחבב.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מחירו 60 אלף ששקלים (לפני אגרת רישוי) וזה מציב אותו בעמדה תחרותית מעניינת. ארבעה צילנדרים ו-94 כ"ס הם נתונים חריגים ומרשימים ביחס למתחרים, כך שהוא עשוי לאתגר גם אופנועים גדולי נפח. למשל נייקדים בנפח דומה עם מנועי טווין מקבילי כמו ימאהה MT-07, סוזוקי SV650 וקוואסאקי ER-6N. אבל הוא יקר מהם ומתקרב למחירו של קאוואסאקי Z900. כאמור, תחרות מעניינת.
שורה תחתונה: התשובה של הונדה לדגמי הנייקד בנפח הבינוני מגיעה בעזרת תצורת מנוע יפני קלאסית ועיצוב מושקע שמסווה כלי יעיל. ה-CB650R משדר אמנם תחושה זריזה ואופיינית לאופנוע קטן, אך הנטייה הברורה שלו היא לכיוון השימושי יותר. ככזה אין לו יומרות טכנולוגיות. הוא בסיסי, לא מאיים, קל לרכיבה, ובידיים הנכונות יכול ללהפוך למעניין בזכות המנוע. אבל בסך הכל מדובר בדגם אפרורי, ולא רק בגלל הצבע.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע, ביצועים: מנוע הארבעה צילינדרים בשורה של CB650R הוא "יפני קלאסי". באופן לא מפתיע הוא "מתקתק" הכי עגול שאפשר. למרבה הצער, הנתונים התיאורטיים המרשימים עלולים להסתיר את העובדה ששיאי ההספק והמומנט (6.5 קג"מ) מתקבלים בסל"ד מאד גבוה - 12,000 ו-9,500 סל"ד בהתאמה. המשמעות היא שמרבית הרוכבים יימצאו עצמם מרבית הזמן רחוק מאד מאזור שיא הכוח וה"טרפת", עם תחושה שהמנוע פחות חזק מכפי שהוא באמת.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
פעולת המנוע מאד חלקה וליניארית, ללא פרצי כוח והיא מגיעה לגלגל האחורי בעזרת תיבת הילוכים נעימה לשימוש ויוצאת דופן לטובה. המצערת רגישה ולכן בעת סגירתה מורגשת בלימת מנוע אגרסיבית מדי. אז נכון, זה מאפשר לוותר על שימוש בבלמים, אבל מקשה על שמירת קצב נוח ואחיד. האופי המיוחד של המנוע הופך את CB650R לאופנוע שנשלט בקלילות וככזה יש לו פוטנציאל להיות מהיר מאוד לפי דרישה. זה לא מפריע לו לשמור על צריכת דלק סביב ה-20 ק"מ לליטר.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות: ה-CB650R הוא אופנוע מאוזן ונשלט, עם תחושה של כלי קטן ממדים וזריז. בולמי הזעזועים עושים עבודה טובה ומעבירים די מידע על סוג האספלט גם ברכיבה טכנית ומורכבת. מהירות השיוט מוגבלת לאזורי ה-130 קמ"ש כמו ברוב אופנועי הנייקד אך מעבר לכך מתגלה התנהגות פחות טובה. מערכת הבלימה, עם צמד דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ, טובה מאד ומספקת איזון טוב בין רגש לעוצמה.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות ושימושיות: תנוחת הרכיבה - גובה מושב של 810 מ"מ מתאים לרכיבה עירונית ובינעירונית כאחד - נוחה ולמרות היעדר מיגון רוח, רוכב ממוצע קומה יכול לרכוב ללא מאמץ מיוחד. מהנדסי הונדה בחרו שלא לצייד את האופנוע הזה בשליטה על מצבי ניהול מנוע והוא מצויד רק ב-ABS ובקרת אחיזה ניתנת לניתוק. תאורת האור הנמוך חלשה מדי ואלומת האור הגבוה מספקת. קשה לי לדמיין את האופנוע הזה עם ארגז אחורי, אבל זוג תיקי צד יכול להתאים. מושב המורכב קטן ודחוק מכדי להתאים להרכבה.

לאתר TheDoo