סולידריות כחול-לבן: בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, רשויות מקומיות ברחבי הארץ מבקשות לסייע לתושבים מהדרום. בנוסף, רשתות רבות של מלונות מציעות הנחות לתושבי העוטף, זאת לצד גופים נוספים שמציעים הטבות.

נהריה

מהעירייה נמסר: "בעקבות המצב הביטחוני בדרום, אנו קוראים לכן, משפחות מהדרום, להגיע ולהתארח אצלנו בעיר וליהנות מהפוגה קצרה ומכניסה חינם לבריכה העירונית ולגן הבוטני. "משפחות המעוניינות להתארח או לארח, מוזמנות לפנות למוקד השירות העירוני במספר הטלפון 04-6666777 או בשליחת הודעה לוואטסאפ 052-4130600.
9 צפייה בגלריה
מוקד תעסוקה אזורי נהריה
מוקד תעסוקה אזורי נהריה
נהריה מחכה לתושבי הדרום
(צילום: shutterstock)

קריית שמונה

רשת המתנ"סים בקריית שמונה, בשילוב עם העירייה פועלים לחבר בין התושבים המבקשים לארח לבין המבקשים להתארח. פרטים ותיאומים בטלפון מספר: 04-6036800. בנוסף, כל פעילויות הקיץ של רשת המתנ"סים בקריית שמונה פתוחות לתושבי הדרום ללא תשלום וללא תיאום מראש.

כרמיאל

העירייה הודיעה כי "בהתאם להחלטת ראש העיר משה קונינסקי אנו נערכים לקליטת משפחות מעוטף עזה בהתאם לצורך או הסלמה בדרום. במסגרת האירוח בכרמיאל נזמין את המשפחות לבריכה הקייצית, לפארק עדי למשפחה, לפינת החי, לשלל אירועים עירוניים המתוכננים בשבוע הבא ועוד הרבה פינוקים טובים. משפחות כרמיאליות המעונייניות לארח מוזמנות להירשם במוקד 106 ואנו נחבר מול משפחות בעוטף".
9 צפייה בגלריה
כרמיאל
כרמיאל
מפלט מהרקטות. כרמיאל קוראת לתושבי הדרום
(צילום: shtterstock)

חצור הגלילית

מהמועצה המקומית נמסר: "משפחות החפצות להצפין ולהתארח בחצור הגלילית ללא עלות מוזמנות לפנות לפייסבוק 'מועצה מקומית חצור הגלילית', או החל מיום ראשון בבוקר למוקד העירוני בטלפון: 04-6916999 או בוואטסאפ ל-052-9691107".
ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה אמר כי "קהילת חצור מתורגלת במתן סיוע לכל הנדרש ובעבר התגייסנו גם לסייע לאחינו תושבי הדרום. הערבות ההדדית והסיוע הם ערכי יסוד חשובים ומרכזיים אצלנו ונשמח לסייע ולקלוט את כל מי שצריך. אנו מחזקים את ידיי צה"ל ומחבקים את התושבים".

מטה אשר

מהמועצה האזורית נמסר: "אחינו מהדרום, המועצה האזורית מטה אשר איתכם. משפחות המעוניינות להתארח או לארח, מוזמנות למלא את הפרטים בקישור הזה".

נוף הגליל

משפחות שמעוניינות לארח תושבים מהדרום או משפחות מהדרום שמעוניינות להתארח אצל משפחות בעיר ששוכנת בגליל התחתון מתבקשים להתקשר למועד העירוני בטלפון 04-6478888, ולתאם. כמו כן, ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט פנה לראש עיריית שדרות אלון דוידי והציע לארח קבוצות בני נוער לימי כיף והפוגה בנוף הגליל. "העירייה ערוכה לארח 300-200 בני נוער משדרות לימי כיף בעיר. נעמיד לרשותם את כל מתקני נופארק - הפארק הגדול בצפון. הם יהנו בפלנטריום הכי משוכלל בארץ, גן חי, לונה פארק, גן בוטני, בבריכות העיר בקאנטרי ובמתחם, בקולנוע העירוני ובפעילות המתנ"ס. כמובן שנספק ארוחות וכל מה שצריך. אתם תחליטו לכמה זמן".

רמת ישי

משפחות מהישוב המעוניינות לארח משפחות מהדרום מוזמנות לפנות למזכירות המרכז הקהילתי (מתנ"ס) בשעות הפעילות בטלפון 04-9836111. כמו כן, תושבי הדרום מוזמנים להיכנס בחינם לבריכת השחייה של המועצה המקומית.

מעלה יוסף

יוזמה משותפת של המועצה המקומית מעלה יוסף, מרכז הצעירים והמרכז הקהילתי מתנ"ס מעלה יוסף לאירוח משפחות מהדרום ומהעוטף. כל משפחה שמעוניינת לארח מוזמנת להיכנס ללינק, למלא פרטים והמועצה תדאג להתאים אירוח לפי יכולתה. ניתן לברר פרטים גם בטלפון 073-323-7510.

מועצה אזורית הגליל העליון

המועצה הודיעה כי פתחה הרשמה למשפחות מהמועצה שמעוניינות לארח תושבים מהעוטף. "למעלה מ-80 משפחות כבר נרשמו ואנו מציגים את אפשרויות האירוח בדף מיוחד באתר המועצה, וכך נאפשר לתושבי עוטף המעוניינים באירוח ליצור קשר ישירות איתם". כמו כן, תושבי עוטף עזה מוזמנים להתארח ללא תשלום בקמפינג חניון המטעים, על בסיס מקום פנוי. לפרטים נוספים ניתן להתקשר למרכז ההזמנות: 054-7983305.

יוזמה פרטית לאירוח תושבי הדרום

אתר אינטרנט שמרכז במקום אחד את כלל אפשרויות לאירוח תושבי הדרום החפצים לצאת מהאזור ויוצר התאמה בין גופים פרטיים או עסקיים הרוצים לארח ויש ברשותם יחידות דיור, חדר אורחים או דירות ריקות. לאתר - הקליקו.

ערד

עיריית ערד מזמינה את תושבי העוטף להתארח בעיר והקימה מוקד מיוחד שיסייע במציאת מקום עבורם. בערד היצע לינה גדול של יחידות אירוח וצימרים, חלקם מציעים אירוח בחינם וחלקם במחיר מוזל. לעזרה במציאת מקום לינה יש לשלוח וואטסאפ בלבד למספר 053-362-9851.

הטבות והנחות לתושבי הדרום

  • פארק הדרקונים בתל אביב, ה-Dragon land, שנמצא בגולפיטק בגני יהושוע מעניק כניסה חינם היום (א') ומחר (ב') למשפחות בהצגת תעודת זהות של מגורים ביישובי העוטף. ההטבה תינתן בקופות הפארק בלבד. פרטים נוספים באתר הפארק.
9 צפייה בגלריה
כניסה חינם למשפחות מעוטף עזה. פארק הדרקונים
כניסה חינם למשפחות מעוטף עזה. פארק הדרקונים
כניסה חינם למשפחות מעוטף עזה. פארק הדרקונים
(באדיבות אתר קינדרלנד)
  • הבריכה העירונית "גלי חיפה", גן החיות ומוזיאוני חיפה יאפשרו החל מהיום (א') כניסה חינם לתושבי הדרום. הכניסה תתאפשר עם הצגת תעודה מזהה.
  • עיריית רמת השרון תאפשר כניסה חופשית לתושבי עוטף עזה והדרום לקאנטרי העירוני ולבריכת שרונית ללא תשלום, עד להשגת רגיעה במצב הביטחוני.
  • צריף בן-גוריון בשדה בוקר פותח את שעריו לכל תושבי ישראל ללא עלות. בתוקף עד יום שלישי, בין השעות 08:30 עד 17:00.
  • עיריית ירושלים, חברת אריאל והגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מזמינים את תושבי הדרום ועוטף עזה להגיע החל מיום שני ליהנות מ-50% הנחה באירוע הקיץ הגדול של ירושלים בוטניזאור - תערוכה המציגה כ-45 דינוזאורים בגודל טבעי שזזים ומשמיעים קולות לצד הסברים מעניינים. עוד על הפרק: אוהל VR שבו נהנים מסיור וירטואלי רכוב על דינוזאורים בעמק היורה, כתב חידה המשלב בין עולמם של הדינוזאורים לעולם שלנו ועוד. ההנחה לתושבי הדרום ועוטף עזה תינתן בקופת הגן עם הצגת תעודת זהות. לפרטים 6226*
9 צפייה בגלריה
תערוכת בוטניזאור
תערוכת בוטניזאור
תערוכת בוטניזאור
(צילום: תום עמית)
  • רשות הטבע והגנים מציעה לתושבי עוטף עזה, בטווח של 40 ק"מ מהרצועה, כניסה חינם לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע, החל ממחר (יום א') ועד ליום רביעי כולל. הכניסה בכפוף לרישום מראש באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל בסיס מקום פנוי.
  • קרן קימת לישראל מזמינה את תושבי העוטף להגיע לבקר באגמון החולה ללא עלות כניסה וליהנות ממרכז המבקרים במקום. מקק"ל נמסר כי "ציפורי הקיץ כבר סיימו את עונת הקינון בהצלחה והאגמון מלא בחיים חדשים, נודדי הסתיו הראשונים כבר הגיעו ומביאים איתם ניחוחות ראשונים של סתיו".
  • איגוד ערים כינרת מזמין את תושבי אזור עוטף עזה להירגע מהמצב הביטחוני בבילוי משפחתי בחופי האיגוד ללא תשלום. המשפחות מהדרום מוזמנות לבלות בחופי האיגוד ללא תשלום עבור החניה בחניוני הרכב של האיגוד. ההטבה תקפה בחופים הבאים: במזרח הכינרת- כינר, דוגית, גולן, כורסי, חלוקים, לבנון וסוסיתא. במערב הכינרת - ברניקי, שקמים, צינברי. בדרום הכינרת - חוף צמח. בצפון הכינרת - מפרץ אמנון. הזכאות להטבה בהצגת תעודה מזהה בלבד ביציאה מהחניון. לפרטים נוספים: כוכבית כינרת מכל טלפון, 55477* או באתר איגוד ערים כינרת.
9 צפייה בגלריה
רצועת לבנון-חלוקים-כורסי
רצועת לבנון-חלוקים-כורסי
רצועת לבנון-חלוקים-כורסי
(צילום: איגוד ערים כינרת)
  • אתר החרמון יארח ממחר (יום א') בחינם את תושבי עוטף עזה לבילוי קייצי הכולל נסיעה ברכבל ואטרקציות נוספות. מבצע תקף עד יום רביעי בהצגת תעודת זהות ליישובי העוטף עד 40 ק"מ מעזה.
  • החי פארק בקריית מוצקין מזמין את תושבי יישובי חבל עוטף עזה, שנמצאים אצל קרוביהם ברחבי הארץ, להגיע עם בני המשפחה וליהנות ממקום מוצל ונעים עם בעלי חיים מאושרים. הכניסה חינם עד סוף אוגוסט בהצגת תעודת זהות.
  • קבוצת קירות הטיפוס Performance Rock מציעה לתושבי עוטף עזה והדרום כניסה חינם לסניפי הקבוצה בבאר שבע, במודיעין, בתל אביב, בחיפה וברגבה.
  • גן גורו מזמין את תושבי עוטף עזה, בטווח 40 ק"מ מהרצועה, להגיע לביקור עם המשפחה בעלות של 10 שקלים לאדם (תשלום מגיל שנתיים), החל מהיום ועד ליום רביעי. המקום פתוח בין השעות 09:00 עד 20:00. כניסה אחרונה שעה לפני הסגירה. הכניסה תתאפשר בהצגת ספח תעודת זהות עם כתובת המגורים, אין צורך לתאם הגעתכם מראש.
  • גם בפארק המעיינות מזמינים את תושבי העוטף להגיע ולקבל 50% הנחה בהשכרת רכב גולף לטיול. יש להציג ספח תעודת זהות עם כתובת המגורים, אין צורך לתאם הגעתכם מראש.
  • הגן הלאומי גן השלושה (סחנה) מזמין את תושבי עוטף עזה בטווח של 40 ק"מ מהרצועה להיכנס לגן ללא תשלום החל מהיום ועד יום רביעי, כולל. הכניסה בהצגת תעודה מזהה, בכפוף לרישום מראש באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל בסיס מקום פנוי.
9 צפייה בגלריה
הבריכות בגן השלושה (הסחנה)
הבריכות בגן השלושה (הסחנה)
הבריכות בגן השלושה (הסחנה)
(צילום: מנו גרינשפן)
  • חוות הרוח בגלבוע מזמינה את תושבי עוטף עזה לסיור במחיר מיוחד של 10 שקלים לאדם. להרשמה לסיור במחיר הנחה - הקליקו.
  • וויפארק (היכל טוטו חולון) ועולם המים (ארנה הרצליה) פותחות את שעריהן עבור תושבי הדרום ועוטף עזה ומעניקות להם כניסה חינם בהצגת תעודת זהות.
  • הגן הלאומי כוכב הירדן מזמין את תושבי עוטף עזה בטווח של 40 ק"מ מהרצועה להיכנס לגן ללא תשלום החל מהיום ועד יום רביעי, כולל. הכניסה בהצגת תעודה מזהה, בכפוף לרישום מראש באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל בסיס מקום פנוי.
  • רשת הולמס פלייס מזמינה את כל תושבי עוטף עזה והדרום ליהנות מכניסה ללא עלות לכל אחד ממועדוני הולמס פלייס ברחבי הארץ, בהצגת תעודת זהות בלבד.
  • עיריית ירושלים, בשיתוף מוסדות התרבות בעיר, מזמינה את תושבי עוטף עזה להגיע החל ממחר (יום ב') לעיר וליהנות מכניסה ללא עלות למוסדות התרבות והפנאי. תתאפשר כניסה למגוון אתרים וביניהם, מוזיאון המדע, מוזיאון האיסלאם, מוזיאון ישראל, מוזיאון הטבע, מוזיאון ארצות המקרא, הגן הבוטני, פארק עין יעל, גן החיות התנ"כי (לקבוצות מעל 30 איש, יש לתאם מול גן החיות בטלפון 02-6750111). הצגות הילדים בהיכל התרבות בפסגת זאב יתקיימו גם הן ללא עלות עבור תושבי העוטף. כמו כן, כניסה חינם לתושבי העוטף תהיה גם לבריכות המופעלות על ידי המינהלים הקהילתיים (תלפ"ז, קריית יובל, חומת שמואל, רמות, גילה, נווה יעקב ופסגת זאב). בנוסף, מוזמנים התושבים ליהנות מהפארקים הפתוחים ומאתרי הטבע העירוניים בעיר ירושלים. הכניסה ללא עלות לתושבי עוטף עזה (40 ק"מ) תתאפשר באמצעות הצגת ספח תעודת זהות. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר עיריית ירושלים, באתרי האינטרנט של מוסדות התרבות והאתרים השונים. ההטבות יינתנו עד ליום שישי.
9 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
ירושלים מחכה לתושבי הדרום
(צילום: shutterstock)
  • מרכז בגין בירושלים מציע לתושבי הדרום להשתתף בחגיגת קיץ בחינם. הפעילויות כוללות הפנינג לכל המשפחה שבו תוכלו להתנסות בציור גרפיטי, מבוך מאתגר, עמדות צילום ומשחקים רבים, חווית מציאות רבודה (AR) חדשה בכתף הינום, תיבת בריחה, מגוום סיורים רגליים, ביקור בלתי נשכח במוזיאון מנחם בגין וביקור בתערוכה מיוחדת שהוקמה לציון 30 שנה פטירתו.
  • הלונה פארק הדיגיטלי של העתיד, Xspace, במתחם אקספו בגני התערוכה יאפשר מחר (יום ב') כניסה חינם לתושבי עוטף עזה. מתאים לילדים מגיל 6 ומעלה. "עם הכניסה למתחם מקבלים צמיד חכם שנשאר גם למזכרת, כל מבקר נסרק והופך לאווטאר, שמלווה אותו במסע. מכאן כל אחד ייצור את הסיפור שלו, ינווט בין דמויות שונות ועולמות אקזוטיים, יקפוץ על טרמפולינה אינטראקטיבית, יצייר ויראה את היצירה הופכת לתלת מימדית ויגלה איך נראית הדמות שלו בגרסה מונפשת". פתוח מ-09:00 עד 21:00. לפרטים נוספים - הקליקו.
9 צפייה בגלריה
Xspace
Xspace
Xspace
(צילום: דור קדמי)
  • המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מזמינה את תושבי הדרום לבקר חינם ב-100 אתרי מורשת עד סיום המבצע הצבאי. הפעילות, המתבצעת בשיתוף משרד התרבות והספורט, מיועדת לתושבי עוטף עזה, אשקלון, חוף אשקלון, אשדוד ושאר היישובים הנמצאים מאז ליל שבת תחת אש בלתי פוסקת. רשימת האתרים המלאה והפרטים ליצירת קשר עימם מופיעים באתר המועצה. הפעילות מותנית בהרשמה מראש ובהצגת תעודת זהות בהגעה לאתר.
  • ישראייר מעניקה לתושבי הדרום הנחה של 150 שקל בכל רכישה באתר לחופשה באילת (חבילה של טיסה ומלון או מלון בלבד). תקף לתאריכים 7 עד 11 באוגוסט ולשהיות באילת עד ל-31 באוגוסט. מימוש ההנחה יהיה תקף להזמנה.
  • הטבות באילת לתושבי העוטף: כניסה למוזיאון אילת עירי ולגלריית אמני אילת ללא תשלום, 50% בכניסה למצפה התת-ימי, 25% הנחה בחוות הגמלים, 50% הנחה לאטרקציות בקניון האייס מול (לייזר טאב, החלקה על הקרח, חדר האשליות ועוד, 50% הנחה במרכז הגלישה על סאפ וקיאקים, 50% הנחה בגל במדבר על טיולי רייזרים. עוד ועוד אטרקציות ממשיכות להצטרף ליוזמה. פרטים מלאים ניתן לראות בעמוד הפייסבוק "אילתים אוהבים לארח".
  • מלון נוף גינוסר יחל מצאת השבת לארח את חברי קיבוץ כפר עזה במסגרת פינוי תושבי יישובי עוטף עזה להתרעננות. מחר יצטרפו חברי קיבוץ נוספים מהדרום. המבצע בחסות משרד הביטחון.
  • רשת מלונות ישראל קנדה מעניקה לתושבי עוטף עזה 20% הנחה לאירוח בכלל מלונות הרשת: נופי גונן בגליל, לייקהאוס כינרת, גלי כינרת, פורט אנד בלו נמל תל אביב, ווסט חוף הצוק, פליי מידטאון תל אביב, דניאל ים המלח וסוליי אילת. ההנחה תקפה על כל מרכבי החדר בהצגת תעודה מזהה של תושב עוטף עזה. ניתן להזמין ישירות באתר החברה, או במרכז ההזמנות בטלפון 9297*.
  • אפריקה ישראל מלונות, בעלת מותגי המלונות VERT, קראון פלזה ואינדיגו, מעניקה 25% הנחה לתושבי הדרום לאירוח בכלל מלונות הרשת. ההנחה תקפה על כל הרכבי החדר וסוגי האירוח. ניתן להזמין ישירות במרכז ההזמנות 3993* או באתר הרשת.
  • רשת מלונות ישרוטל מעניקה הנחה של 20% בכל מלונות הרשת לתושבי עוטף עזה עד גבול אשדוד, עד ה-10 באוגוסט. ההטבה תינתן בהזמנה במוקד בלבד במספר 5585* ובהצגת תעודת זהות במלון, ללא כפל מבצעים.
9 צפייה בגלריה
אילת
אילת
הנחות גם באילת לתושבי העוטף
(צילום: shutterstock)
  • רשת מלונות פתאל תעניק הנחה של 20% לתושבי עוטף עזה בכל מלונות הרשת, עד 11 באוגוסט.
  • מלונות בראון מארחים את כל תושבי הדרום, מקו אשדוד ודרומה, במחיר עלות של 320 שקל, כולל מע"מ, לחדר לזוג ללילה, כולל ארוחת בוקר. המלונות בתל אביב כוללים את בראון סיסייד בירקון מול הים, בראון ברוט בטיילת מול הים ותיאודור בראון ליד שדרות רוטשילד. בירושלים: בראון מחנה יהודה. בלרנקה שבקפריסין: E-hotel.
  • מלון גלעדי בכפר גלעדי מציע לתושבי הדרום (בטווח של עד 80 ק"מ מעזה) חופשה גלילית במחיר מיוחד, החל ממחר (יום א') ועד יום שלישי. 944 שקל ללילד לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר, כולל שיט קיאקים. לפרטים נוספים ולהזמנות - הקליקו.
  • מלון הבוטיק וילה גליליי מציע לתושבי הדרום 50% הנחה על לינה בין התאריכים 6 עד 9 באוגוסט. כמו כן, האורחים מהדרום יזכו להטבות נרחבות במסעדת השף סומאק ולטיפולי ספא. פרטים נוספים והזמנות בטלפון 073-3746163.
  • רשת מלונות מטיילים מעניקה לתושבי הדרום ועוטף עזה 20% הנחה לאירוח במלונות הרשת בגליל: מלון מטיילים מטולה, על הירדן, דפנה, גשר הזיו, איילון ומלכיה. ההנחה תקפה בהצגת תעודה מזהה. ניתן להזמין ישירות באתר החברה, או במרכז ההזמנות 072-3960120.
  • רשתות מלונות אוליב ורימונים מעניקות הנחה של 30% וילד אחד חינם. מדובר על מלונות: רימונים מדיסון נהריה, רימונים אקוודוקט רגבה, אוליב דולפין וילג', אוליב בוטיק, רימונים דריה על הכנרת, רימונים שני ירושלים. הזמנות דרך מרכז ההזמנות של הרשת 6333* בלבד. מותנה בהצגת תעודת זהות.
  • רשת מלונות ג'ייקוב מעניקה הנחה של 20% לתושבי עוטף עזה והדרום בכל מלונות הרשת - ריזורט סי לייף נהריה, ריזורט חדרה, ג'ייקוב טבריה, שינקין תל אביב, בת שבע ירושלים ובי הוטל אילת. ההטבה תינתן בהזמנה במוקד בלבד במספר 6367* ובהצגת תעודת זהות במלון. ללא כפל מבצעים.
  • רשת מלונות דן תעניק לתושבי עוטף עזה והדרום הנחה של 20% בהזמנת חופשה באחד מבתי המלון של הרשת ברחבי הארץ עד ל-11 באוגוסט.
  • חאן אל על במושב אבני איתן שבגולן מזמין את תושבי הדרום להתארח ב-25% הנחה. פרטים ותיאום בטלפון 050-4443262 (מיטל).
  • רשת מלונות אסטרל, הכוללת שבעה מלונות באילת מציעה 25% הנחה לתושבי הדרום בכלל מלונות הרשת. ההנחה תינתן לכל תושבי האזור שיגיעו למלונות בין התאריכים 7 עד 10 באוגוסט.
  • אתר הגלמפינג חווית הרוכבים, שעל הר הכרמל, מציע הנחה מיוחדת לתושבי עוטף עזה בימים הקרובים: אוהל ממוזג עד שש נפשות, מקלחת ושירותים פרטיים, כולל שלוש ארוחות ביום וארבע אטרקציות חווייתיות לכל המשפחה (רכיבה על סוסים, טיולי שטח בתום-קאר, לייזר טאג, וחץ וקשת), ב-1,600 שקל לכל המשפחה. המחיר הינו ללילה בתוקף בין 7 ל-10 באוגוסט, בהצגת תעודה מזהה. ניתן להזמין במוקד הטלפוני של חווית הרוכבים 04-8248474.

מוקדי סיוע עבור אזרחים במצוקה

בנוסף להצעות הסיוע מהצפון, קופות חולים, ארגוני סיוע ומרכזי חוסן מפעילים מסביב לשעון מוקדי סיוע עבור אזרחים שמתמודדים עם מצוקה בעקבות ההסלמה הביטחונית.
עמותת נט"ל לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה: 1-800-363-363. עמותת ער"ן: מוקד 1201, בצ'אט ובוואטסאפ. מוקד "נפש אחת" של אגף השיקום עבור נכי צה"ל עם פוסט טראומה וחיילים משוחררים: 8944*. ‌‎מרכזי חוסן בדרום: ‌‎אשקלון - 2452*, ‌‎חוף אשקלון - 08-6775598,‌ ‎אשכול - 08-9965264, ‌‎שדרות - 08-6611150, ‌‎שער הנגב - 051-2266275, ‌‎שדות נגב - 08-9941091, נתיבות, אופקים ומרחבים - 055-3063863. קופת החולים כללית: 03-7472010.
פורסם לראשונה: 22:56, 05.08.22