בחג הראשון של סוכות הצטרף יאיר קטן לרשימה ארוכה של עיתונאי ספורט שמותחים ביקורת על נבחרת אנגליה, ששוב לא מצליחה לזכות בתואר, גם כשהייתה הכי קרובה שאפשר להיפטר מתדמית הלוזרית הנצחית, כביכול, ביורו האחרון.
בתשובה לשאלה היפותטית איזו דמות מעולם הספורט הוא היה מארח בסוכה, בחר קטן במאמן גארת' סאות׳גייט, ובטורו הפליא בו את מהלומותיו, עם שורת המחץ "אין עליך, גארת'. החלטות ברגעי ההכרעה, כשכל הממלכה על הגב, זה עניין בעייתי משהו אצלך – אבל הגפילטע שהבאת סוף״.
1 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו וגארת' סאות'גייט
ג'יידון סאנצ'ו וגארת' סאות'גייט
ג'יידון סאנצ'ו וגארת' סאות'גייט
(צילום: רויטרס)
האם העקיצה הזו היא במקום? הרי סאותג׳ייט בסך הכל לקח נבחרת שניגפה מול איסלנד הצנועה ביורו 2016 והביא אותה לחצי גמר המונדיאל ולגמר היורו (לשם השוואה: גרמניה המהוללת, שנייה רק לברזיל כמעצמת הכדורגל המובילה בעולם, הודחה בשלב הבתים ב-2018 ובשמינית הגמר מול אנגליה ביורו האחרון). גם עכשיו נבחרתו מובילה בביטחה את הבית המוקדם למונדיאל 2022 שבו משחקת גם פולין, לעומת אנגליה של מוקדמות מונדיאל 2002 שעלתה בשנייה האחרונה אף על פי שכיכבו בה שחקנים כמו פול סקולס, דייויד בקהאם, ויין רוני, סטיבן ג׳רארד ומייקל אוואן.
מדובר במאמן שביצע צעדים שנויים במחלוקת, כולל הצערת הנבחרת והדחה של שחקנים ותיקים ומוערכים מההרכב (ואני מודה שהשחקן האהוב עליי, ג׳יימי ורדי, היה חסר לי מאוד בטורנירים האחרונים), והיה רק כפסע מזכייה באליפות אירופה.
מיהו לעומת נבחרת ישראל שהצליחה להבקיע חמישייה מול אוסטריה האימתנית? הגיע הזמן שנהיה קצת יותר צנועים. מי שקרא את סיקור הגמר בוומבלי יכול היה להבין שמדובר לפחות בגמר מונדיאל 1970, שבו מחצה ברזיל את איטליה 1:4. כאילו שהמשחק היה חד-צדדי לחלוטין וכאילו שאיטליה היא נבחרת מושלמת. והיא ממש לא.
האיטלקים, שעל הנייר עולים בהרבה על האנגלים, בקושי הגיעו למצבים עד הדקה ה-35. גם בהארכה המקומיים היו טובים יותר, ובבעיטות ההכרעה החמיצו האיטלקים פעמיים – ״הישג״ שהיה שולח אותם למקום השני אלמלא הבעיטות הגרועות של שלושת האנגלים. ועם כל זאת, ועם הטעות של סאותג׳ייט בבחירת הבועטים, מי אנחנו שנלעג לו? להזכירכם, כוכב מונדיאל 1970 העתיק מוטל׳ה שפיגלר מככב עכשיו בשתי פרסומות, וכנראה שגם נכדי נכדיי עוד יחזו בשער שלו בסידני במארס 1969.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.