בחירות כבר לא מוכרעות בעצרות ענק או בעימותים טלוויזיוניים. השנה היא 2022 והדרך לניצחון עוברת בפייסבוק, טוויטר, וואטסאפ וטלגרם. אבל הפלטפורמות האלה הן גם כר פורה למניפולציות, פייק ניוז, תעמולה מוסווית, רשתות של בוטים ומשתמשים מזויפים ועוד. ארבעת סבבי הבחירות הקודמים נתנו לשחקנים הפוליטיים מספיק הזדמנויות להבין את השיטה ולהתאמן. אבל הם לא לבד: על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בארה"ב כולנו שמענו. מי יכול להבטיח שזה לא יקרה גם כאן?
ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, המכון הישראלי לדמוקרטיהד"ר תהילה שוורץ-אלטשולרצילום: פרטי
השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, מומחית למשפט וטכנולוגיה מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ומחברת הספר "תעמולה דיגיטלית והאיום על הבחירות". שוחחנו עם תהילה על המניפולציות הדיגיטליות שנועדו לגרום לנו לצאת לקלפי או להישאר בבית, על החוק שמחייב לסמן תעמולת בחירות ברשתות החברתיות (ועל הקושי לאכוף אותו) וגם על השאלה החשובה ביותר - מי אמור לעשות סדר במערב הפרוע הזה? האזנה נעימה.
1 צפייה בגלריה
ריפרש
ריפרש
ריפרש
(צילום: EPA)

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט פודקאסט