היא עזבה בכאב את החברים, השותפים לעשייה המוזיקלית שלה – ומוריה לאורך השנים, והשבוע נחתה כאן בהתרגשות עם בן זוגה: ניקול רביב (27), אושיה מוזיקלית מוכרת בקרב הקהילה היהודית בניו-יורק, הגשימה חלום ועלתה ארצה עם בעלה, אנדרו ברגר (28), יהלומן, וכלבם, מסי בטיסת "נפש בנפש". מנתב"ג נסעה המשפחה הקטנה לביתם החדש, בתל אביב.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ניקול רביב שימשה עד לעלייתה כזמרת הבית של קבוצת ההוקי הניו-יורקית, האיילנדרס (Islanders). לאחרונה הפך סרטון שלה, שבו שרה את ההמנון האמריקני אל מול קהל של 12 אלף אוהדים, לוויראלי עקב תקלה טכנית: במהלך ההופעה הפסיק המיקרופון לעבוד, וכל הקהל הצטרף לשיר איתה את ההמנון בקולי-קולות עד שהבעיה תוקנה.
קראו עוד בערוץ היהדות:
האירוע הפך לרגע מרגש ופטריוטי להפליא, שסחף אחריו ריאיונות של ניקול בכלי תקשורת השונים בארה"ב, ביניהם לרשת פוקס ניוז. כעת מקווה ניקול לעבור משירת ההמנון האמריקני, לשירת "התקווה" הישראלית, ולפתח קריירה בתחום השירה והמשחק בישראל, תוך שימור ותחזוק הקריירה הבינלאומית.
(ניקול רביב מבצעת את ההמנון האמריקני)

"אני מאוד אוהבת את המוזיקה הישראלית, ואני שומעת את השירים של נגה ארז, נועה קירל, סטטיק ובן אל", רביב אומרת. "אני מקווה שמתישהו אשתף איתם פעולה ונעשה שירים ביחד. לדבריה, היא נרגשת לעלות לישראל: "זה היה חלום גדול שלי מגיל קטן, לגור בישראל, ועכשיו אני זוכה לעשות את זה יחד עם אנדרו. פה גם התחתנו. תמיד הרגשנו תחושת שייכות לעם ישראל ולארץ ישראל. הסבא וסבתא שלי משני הצדדים עשו עלייה לפני 65 שנה, ואנחנו הולכים בדרכם".
רביב חולמת על עתיד בישראל: "אנחנו רואים את עצמנו מקימים כאן בית יהודי ומגדלים ילדים. זאת גם הזדמנות מדהימה עבורנו להיות קרובים למשפחה כאן, ולהנות מכול הטוב שיש לישראל להציע".

גידול של יותר מ-200% בבקשות עלייה

ניקול רביב דוברת עברית שוטפת, והיא עובדת עם אנדרו על העברית שלו. בינתיים הוא בעיקר יודע לומר לה, "אני אוהב אותך", אך מצפה להמשיך בעשייתו העסקית גם בישראל: "אמשיך לנהל את העסק שלי בארה"ב בשלט רחוק, ואני ממש מצפה ליצור קשרים חדשים גם כאן, בישראל", הוא אומר. "אחותי הצעירה גרה בארץ עם בעלה והילדים, ואנחנו מקווים שבשנה הקרובה גם אחותי הגדולה תעשה עלייה ותצטרף אלינו פה".
1 צפייה בגלריה
ניקול, זמרת שעלתה לישראל
ניקול, זמרת שעלתה לישראל
ניקול, אנדרו ומסי
(צילום: שחר עזרן)
עם בני הזוג הגיעו עוד כ-30 עולים חדשים מצפון-אמריקה בסיוע ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA - והם נרגשים להקים בית בישראל. אחרי שנה וחצי של מגפה אמרה שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, כי חל גידול בביקוש לעלייה ויש צפי לאלפי עולים חדשים שיגיעו לישראל הקיץ ובתקופת החגים.
"אנחנו ערים לגידול מאוד משמעותי בפתיחת התיקים בבקשות לעלייה", אמרה. "אם אשתקד נפתחו 5,000 תיקי עלייה, בשנה האחרונה נפתחו למעלה מ-15 אלף תיקים רק מארה"ב. אני מאחלת לעולים החדשים קליטה מיטבית, ומקדמת בברכה את כל מי שעתידים להגיע כבר בחודשי הקיץ הקרובים".
בארגון "נפש בנפש" לבדו התקבלו השנה 14,022 בקשות לפתיחת תיקי עלייה לישראל, בהשוואה לשנת 2019 עם 4,582 בקשות - גידול של יותר מ-200%. הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל הארגון, אמר: "אנו עמלים במרץ עם שותפינו, משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וקק"ל, על מנת להפוך במהרה את ישראל לביתם של אלפי העולים שצפויים להגיע ארצה ולבנות פה את עתידם".
פורסם לראשונה: 23:57, 13.07.21