ארבעה בני אדם נפצעו בצהריים (יום ד') בפיצוץ באתר בנייה במינכן, בגשר שסמוך לתחנת הרכבת הראשית של העיר. לפי הדיווחים בגרמניה אחד הפצועים נפגע באורח קשה בפיצוץ.
הסיבה לפיצוץ באתר הבנייה במינכן היא פצצה ממלחמת העולם השנייה שהוטלה ממטוס. לאחר הפיצוץ האזור נחסם, והמשטרה הגרמנית מסרה שמחוץ לאותו אזור לא נשקפת סכנה.
4 צפייה בגלריה
גרמניה מינכן פצצה ממלחמת העולם השנייה התפוצצה ליד תחנת רכבת
גרמניה מינכן פצצה ממלחמת העולם השנייה התפוצצה ליד תחנת רכבת
אזור הפיצוץ היום במינכן
(צילום: AP)
חברת הרכבות הלאומית של גרמניה, "דויטשה באן", הודיעה כי כתוצאה מהפיצוץ הופסקה זמנית תנועת הרכבות אל התחנה וממנה. טרם ברור מתי תחודש התנועה בתחנת דונרסברגברוקה, אחת התחנות העמוסות בגרמניה. היא נמצאת במרחק של קילומטר מהמקום שבו אירע הפיצוץ.
מלחמת העולם השנייה הסתיימה ב-1945, אך עדיין מדי שנה מתגלות בגרמניה פצצות במשקל כולל של יותר מאלפיים טונות. מטוסים בריטיים ואמריקניים הנחיתו על גרמניה פצצות במשקל כולל של 1.5 מיליון טונות, שהרגו 600,000 בני אדם במהלך המלחמה. לפי ההערכות בגרמניה 15% מהפצצות שהופלו מהמטוסים לא התפוצצו, וחלקן קבורות בעומק של שישה מטרים באדמה.
4 צפייה בגלריה
גרמניה שדה מכתש פצצה מלחמת העולם השנייה
גרמניה שדה מכתש פצצה מלחמת העולם השנייה
לפני שנתיים: פצצה ממלחמת העולם התפוצצה ויצרה מכתש בשדה בגרמניה
(צילום: MCT)
לעיתים קרובות הפצצות שלא התפוצצו מתגלות באתרי בנייה. לעיתים הן מנוטרלות, או שהרשויות מבצעות פיצוץ מבוקר – הליכים שדורשים אמצעי זהירות ופינוי תושבים, לפעמים בהיקף נרחב.
יואכים הרמן, שר הפנים של מדינת המחוז בוואריה, אמר היום שבמהלך עבודות קידוח במינכן נמצאה פצצה במשקל 250 ק"ג. לא ברור מדוע הפצצה לא התגלתה קודם לכן, מכיוון שבדרך כלל אתרי בנייה במרכז מינכן עוברים בדיקות קפדניות מחשש להימצאותן של פצצות ישנות.