אחרי 20 שנות המתנה – יהעלם טדסה ממעלה אדומים זכה אמש להתאחד עם שני ילדיו. אברראו בן ה-30 וקנו בת ה-28, שלפני שני עשורים עוד היו ילדים, התאחדו מחדש עם אביהם – והדמעות לא חדלו. הם התחבקו ארוכות בשדה התעופה, והאב אמר בהתרגשות: "זה חלום שהתגשם. אני לא מעכל שאחרי 20 שנה אני נפגש עם ילדיי. מאבק ארוך מאוד של שנים ארוכות על הזכות לראות את ילדיי מסתיים".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אברראו וקנו הם חלק מ-160 עולים מאתיופיה שנחתו אתמול (יום ג') בישראל. היום סיפר טדסה כי הוא "כל הזמן צמוד אליהם, מאז שהגיעו ארצה. הם ואני לא נרדמנו. אנחנו מדברים הרבה ומנסים להשלים את השנים הארוכות שבהן חיכיתי שיגיעו ארצה – וגם הם חיכו להגיע".
קראו עוד בערוץ היהדות:
לפני כשנתיים וחצי, עוד כשכיהנה כחברת כנסת, שלחה פנינה תמנו שטה לשר הפנים לשעבר אריה דרעי מכתב בבקשה להעלות את שני ילדיו של טדסה לארץ. "כשעלה ב-2002 הבטיחו לו שיעלו גם את ילדיו", כתבה לדרעי, "מצער מאוד כי מר יהעלם טדסה וילדיו נאלצים לעבור סבל נורא, וזאת בשל רצונם בשיבה לציון".
3 צפייה בגלריה
יהעלם טדסה, קנו ואברראו
יהעלם טדסה, קנו ואברראו
יהעלם טדסה עם ילדיו, אברראו וקנו
(צילום: יריב כץ)
אמש, בעקבות החלטת הממשלה שהובילה תמנו שטה להעלאתם של 3,000 הממתינים במחנות העלייה באתיופיה, זכה יהעלם להתאחד עם שני ילדיו שנשארו מאחור. "זו באמת הגשמת חלום", אמר ל-ynet. "כולנו מחובקים וכל הזמן עם בני המשפחה המורחבת. יש המון דמעות של התרגשות. אנחנו ממש מתקשים לעכל שהצלחנו להגשים את המשימה – שהם יגיעו לכאן אחרי שנים ארוכות של מאבקים". הוא הודה לשרה על "הסיוע הצמוד", כלשונו.
3 צפייה בגלריה
חיוכים עם הנחיתה בישראל. יהעלם התאחד עם ילדיו אחרי 20 שנה
חיוכים עם הנחיתה בישראל. יהעלם התאחד עם ילדיו אחרי 20 שנה
חיוכים עם הנחיתה בישראל
(צילום: אלעד זגמן, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
בנו של יהעלם טדסה, אברראו, מחבק אותו
בנו של יהעלם טדסה, אברראו, מחבק אותו
בנו של יהעלם, אברראו, מחבק אותו
(צילום: אלעד זגמן, לע"מ)
מבצע "צור ישראל" להעלאת הממתינים מאתיופיה מתחדש מתוקף החלטת הממשלה בנובמבר 2021, ובחודשים הקרובים צפויים לעלות במסגרתה 3,000 ממתינים אשר ישולבו בחמישה מרכזי קליטה שהקים עבורם משרד העלייה והקליטה.
בשלב הראשון של מבצע "צור ישראל", עלו ארצה 2,000 עולים חדשים, מתוקף ההחלטה שהובילה בממשלה הקודמת השרה תמנו שטה גם כן.