גמר צ'מפיונס שהחל בכאוס הסתיים בחגיגה לבנה: ריאל מדריד היא אלופת אירופה בפעם ה-14, לאחר ניצחון 0:1 על ליברפול בגמר בסטאד דה פראנס בפריז. ויניסיוס הברזילאי הבקיע את השער היחיד בגמר ליגת האלופות בדקה ה-59, והעניק ללבנים מבירת ספרד את הגביע.
ליברפול דווקא שלטה בחלקים גדולים של הגמר והגיעה להזדמנויות רבות, אבל הופעה אדירה של השוער הבלגי של ריאל טיבו קורטואה מנעה מהאנגלים כל סיכוי לזכייה שביעית בתואר החשוב ביותר בכדורגל האירופי. לדיווח החי במלואו לחצו כאן.
8 צפייה בגלריה
סטד דה פרנס פריז אוהדי ריאל מדריד
סטד דה פרנס פריז אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל בפריז
(צילום: רויטרס )
8 צפייה בגלריה
אוהדים ליברפול
אוהדים ליברפול
אוהדי ליברפול בתורי הענק בכניסה לסטאד דה פראנס
(צילום: EPA )
פרט לתוצאה הסופית, הגמר הזה ייזכר עקב הכאוס בפתיחתו. המשחק החל אמש (שבת) באיחור של 36 דקות עקב תורי ענק בכניסה לאצטדיון סטאד דה פראנס, ואוהדים נראו מטפסים על הגדרות. בין היתר תועד ריסוס גז מדמיע על אוהדי ליברפול.
בתחילה הודיעה ההתאחדות האירופית לכדורגל, אופ"א, על דחייה של רבע שעה בשעת בעיטת הפתיחה של הגמר. יציע האוהדים האדומים של ליברפול היה ריק בחלקו הגדול ב-22:00, שעת פתיחת המשחק המקורית, ורבים מהם לא הצליחו להיכנס לאצטדיון.
8 צפייה בגלריה
אוהדים ליברפול
אוהדים ליברפול
יציע ליברפול ריק בחלקו, זמן קצר לפני פתיחת המשחק
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
ההודעה על דחיית המשחק
ההודעה על דחיית המשחק
ההודעה על דחיית המשחק
(רויטרס)
בהמשך נמסרה הודעה רשמית נוספת, הפעם על דחייה ל-22:30 שעון ישראל. בתחילה האשימו באופ"א את האוהדים בדחייה, אבל אחר כך תירצו זאת ב"סיבות אבטחתיות". בסופו של דבר המשחק יצא לדרך ב-22:36.
האוהד קולם לייסי אמר כי ראה ילדים בוכים ואנשים שנלכדו מתחת לשערי הכניסה. "אנשים החלו לעקוף את התור, ואז הם פרצו את השער והחלו דחיפות", אמר. אוהד אחר העיד בעת הכאוס: "זה פשוט נורא. יש כאן צוואר בקבוק ובערך 20 אלף אוהדי ליברפול מנסים להיכנס במקטע של שני מטרים. חמי, בן 82, נמצא איתי כאן, וזה פשוט טירוף".
עשרות אלפים מאוהדי ליברפול לא הצליחו לקנות כרטיסים למשחק, ולפי ההערכה רבים מהם בכל זאת עשו את הדרך מאנגליה לצרפת. כמה אוהדים ללא כרטיסים חדרו ככל הנראה לאצטדיון, למרות האבטחה הכבדה. בסוכנות הידיעות AP אמרו כי ראו שני אוהדים לבושים בחולצות של ליברפול מוטחים לקרקע על ידי סדרנים ומוצאים משערי האצטדיון. אוהד אחר הצליח להתחמק מהמאבטחים ורץ לעבר היציע.
8 צפייה בגלריה
אוהדים ליברפול סטד דה פרנס פריז צרפת
אוהדים ליברפול סטד דה פרנס פריז צרפת
האוהדים מחכים לתחילת המשחק, בזמן שעל המסך מוצגת הודעת הדחייה
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
מופע פתיחה
מופע פתיחה
מופע הפתיחה של הגמר. החל באיחור של יותר מחצי שעה
(צילום: רויטרס )
8 צפייה בגלריה
אוהדים ליברפול
אוהדים ליברפול
כוכב ליברפול, המצרי מוחמד סלאח, על מסכי הענק - בזמן ההמתנה
(צילום: EPA)
קלי קייטס, מגישה ב"סקיי ספורטס" ובתו של אגדת העבר של ליברפול קלי דלגליש, צייצה: "פשוט מביש מה שקורה בסטאד דה פראנס. אין דרך להיכנס, אין דרך לדעת לאן ללכת". המגיש ג'ים בגלין הוסיף: "מה שקורה פה הוא ביזיון. תנו לאוהדי ליברפול להיכנס!".
העיכובים והתורים נבעו כפי הנראה גם משביתת רכבות בפריז ובפרבריה. עקב השביתה, שתיים מתוך כל שלוש רכבות פעלו במהלך היום, ומ-17:00 אחר הצהריים שעון מקומי פעלו 4 מתוך 5 רכבות.
המראות הזכירו לרבים את הכאוס שנראה בגמר היורו בשנה שעברה בין אנגליה לאיטליה, שנערך באצטדיון וומבלי שבלונדון. למרבה המזל, ובניגוד לאסון הייזל ב-1985 - אז נהרגו 39 אוהדים ונפצעו יותר מ-600 בגמר ליגת האלופות שנערך בבריסל בין ליברפול ויובנטוס - הפעם הכאוס לא הוביל לקורבנות.
פורסם לראשונה: 22:09, 28.05.22