"צבא אוקראינה קוצר איברים של שבויים ואזרחים רוסים, חיים ומתים – ושולח אותם להשתלות בישראל, בטורקיה, בהודו ובדרום קוריאה": את עלילת הדם הבלתי תיאמן הזאת מפיצים כלי תקשורת ברוסיה, ובהם אחד משלושת העיתונים הגדולים במדינה, בעקבות ריאיון שהעניק ולדימיר אובצ'ינסקי, מי שהיה ראש האינטרפול של רוסיה, קצין בכיר במשטרה בדרגת גנרל, יועץ לשר הפנים הרוסי ומומחה למאבק בפשע המאורגן.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במספר פרסומים של תיאוריית קונספירציה בכלי תקשורת רוסיים, נטען כי מדובר ברשת של סחר באיברים שמופעלת על ידי יחידות מיוחדות של צבא אוקראינה, הקוצר את איברי החיילים הרוסים, ושולח אותם למדינות כמו ישראל המוגדרות כ"מעצמות של השתלת איברים".
קראו עוד בערוץ היהדות:
בריאיון לעיתון הרוסי "מוסקובסקי קומסומולץ" – אחד משלושת העיתונים הנפוצים ביותר ברוסיה – האשים אובצ'ינסקי את אוקראינה בהפיכת שדה הקרב למקום רווחי מאוד בגלל מכירת האיברים, וכי הרוגים ופצועים שווים בעיני האוקראינים יותר מנפט וגז.
כאשר נשאל לאן מועברים האיברים, השיב אובצ'ינסקי כי ישנן ארבע מדינות הידועות בביצוע מאסיבי של השתלות איברים ממקורות לא חוקיים. בכך יצר אובצ'ינסקי זיקה בין הרשת ובין מדינת ישראל, למרות שלא אמר במפורש כי האיברים מגיעים לישראל. הוא אף דיבר על כך שבישראל ישנה טכנולוגיה חדישה להשתלת איברים. כלי תקשורת אחרים ברוסיה לקחו את דבריו צעד קדימה, וקבעו כאמור כי צבא אוקראינה קוצר איברים ושולח אותם לישראל.

טענות למשרפות ורצח

אובצ'ינסקי הגדיל וטען שציוד להסרה ולאיחסון איברים הועבר ישירות לקו החזית כבר בתחילת המלחמה, לידי הכוחות המזוינים של אוקראינה. לאחר ניתוחי הקצירה, טען, האוקראינים שורפים את הגופות כמו באושוויץ או בדכאו. לדבריו, קיים מידע על משרפות ניידות להשמדת שרידי אנשים שקצרו את איבריהם.
1 צפייה בגלריה
שבויים רוסים באוקראינה
שבויים רוסים באוקראינה
שבויים רוסים באוקראינה
(צילום: AFP PHOTO / UNIAN AGENCY/ VOLODYMYR GONTAR)
אובצ'ינסקי הוסיף כי פעילות קצירת האיברים נעשתה עוד ב-2014, במהלך הסכסוך הצבאי בדונבס. לדבריו, בין חלקי הגוף שקוצר צבא אוקראינה – כבד, כליות, לבלב, לב, ריאות, מעיים, קרנית, אוזן תיכונה, עור, עצמות, מח עצם, מסתמי לב, רקמת חיבור ועוד. כאמור, בכלי תקשורת ברוסיה נכתב במפורש שהאיברים שנקצרים מועברים לישראל, לטורקיה, להודו ולדרום קוריאה.
אובצ'ינסקי ציין כי איברים אנושיים מוסרים לא רק מהמתים, אלא גם מאנשים בריאים – שבויי מלחמה רוסים או אזרחים שמוצאים את עצמם במקום הלא-נכון בזמן הלא-נכון. אובצ'ינסקי השווה את הכוחות האוקראיניים לנאצים.

משרד החוץ: "רואים בחומרה"

הפעיל החברתי אלכס טנצר אומר כי אין זו הפעם הראשונה שהתקשורת רוסית כותבת על ישראלים המעורבים בהשתלות, ומנצלים לכאורה את המלחמה באוקראינה. "פרסומים אלה הם תעמולה נגד אוקראינה", הוא אומר, "אך מצד שני זאת התפתחות מסוכנת שיכולה לגרום להתגברות אנטישמיות ברוסיה. אני חושב שמשרד החוץ צריך לדרוש מהרוסים לפרסם הכחשה לדברים. התקשורת הרוסית נשלטת על ידי הקרמלין. באמצעות פרסומים כאלה הרוסים מנסים להצדיק את הזוועות שהם עושים באוקראינה".
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה ניסיונות להשחיר את ישראל בפרסומי זוועה חסרי שחר כאלה. שגרירות ישראל במוסקבה תעלה את הנושא מול גורמים רלוונטיים בממשל ובאמצעי התקשורת, להדגשת החומרה שבפרסומים מסוג זה. משרד החוץ העלה את הדברים בפני שגריר רוסיה, והביע את ציפייתנו כי יטפלו בנושא".