1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו
(צילום: AFP)
זו תהיה שורת שאלות רטוריות, כמובן, ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. זה מה שאתה רוצה שיזכרו מ-15 שנות כהונתך כראש ממשלה? את השיח המתלהם? את ההתפרצויות חסרות התקדים במליאה תוך כדי נאומו של מחליפך נפתלי בנט מבלי שניסית להסותן? את ההדלפות חסרות התקדים מהשיחות עם נשיא ארה"ב, שנועדו לעמת בין בנט לבין הממשל האמריקני, בלי חשבון לאיזה נזק זה יגרום למדינת ישראל? את האמירה שלא תיאמן שבאיראן חוגגים? את האמירה שראש הממשלה שנבחר על ידי הכנסת הוא "ראש ממשלה לא לגיטימי"? שהממשלה הזו מסוכנת?
כמה נאבקנו כשניסו לטעון כך ב-1977 כלפי מנחם בגין, כמה נלחמנו כשניסו להציגך כך כשנבחרת ב-1996, אחרי רצח יצחק רבין. ועכשיו אתה?
נראה שאתה כה זחוח, כה בטוח שאין זולתך מי שיכול או ראוי או מסוגל לעמוד בראשות הממשלה, שרק אתה נועדת ונולדת לראשות, עד שלא הבחנת שמעבר לעדה ההולכת אחריך, ומעבר למסדר החכ"ים והשרים השתקנים ההולכים אחריך, ומעבר למעריציך ותומכיך, רבים מאוד מאמינים שהרחקת לכת. שהגיע זמן להחליף. כי אין אדם שאין לו תחליף. גם לך.
ולכם שרי הליכוד, לאן נעלמתם? מדוע נאלמתם? לא כך היה נהוג בליכוד. גם לא בקדנציה הראשונה של נתניהו בין 1999-1996. ממה החשש? שלא תמונו כשרים על ידי יו"ר האופוזיציה?
היטבת לתאר בנאומך את הישגיך כראש ממשלה, גם אם הגזמת בהם, גם אם התעלמת מהכישלונות. היו לך הישגים רבים. היטיב ראש הממשלה בנט להוקיר את תרומתך ולכבד אותך ואת משפחתך בממלכתיות ראויה. שמנו לב שאתה לא נהגת בממלכתיות המקבילה הנדרשת. לפחות בינתיים. האם תפתיע? האם תתעלה מעל עצמך ותנהל חפיפה מסודרת וראויה עם מחליפך? התצליח?
היית ראש ממשלה טוב ביבי, עד 2015. שם החלו הקלקולים. למה לך כל זה? התקציב האחרון אושר ב-2018, מאות מינויים תקועים בחברות הממשלתיות. מינויים בכירים ביותר כמו פרקליט המדינה, ראש אגף תקציבים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ומה לא, מחכים שנים, בדיוק כשם שהמשטרה תפקדה שנתיים ללא מפכ"ל.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: אוהד צויגנברג
אז למה ככה ביבי? ולכם שרי הליכוד, לאן נעלמתם? מדוע נאלמתם? לא כך היה נהוג בליכוד. גם לא בקדנציה הראשונה של נתניהו בין 1999-1996. כשלא הסכמנו, אמרנו את עמדתנו. גם התעמתנו כשחשבנו שצריך. כך בהסכם חברון. בפרשת מינוי בר-און. לא שתקנו. דיברנו. הצבענו נגד. התראיינו. ואתם? שתיקה רועמת. ממה החשש? שלא תמונו כשרים על ידי יו"ר האופוזיציה?
למה אתה מכשיר את האלימות המילולית הזו, יו"ר האופוזיציה? אני מבינה שקשה לך לאחל הצלחה לממשלה החדשה. אלוהים אדירים, כמה טעויות עשית. נאמניך הגדולים ביותר אמרו זאת. אתמול הוספת עוד כמה טעויות. לא חבל ביבי? זה מה שאתה רוצה שיזכרו מ-15 שנותיך כראש ממשלה?
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com