משרד האוצר האמריקני מעלה הילוך בפיקוח על המסחר במטבעות וירטואליים: הודיע הערב (חמישי) כי ידרוש דיווח למס הכנסה (IRS - שאחראי על גביית המיסים בארה"ב) על כל העברה של מטבעות וירטואליים בסכום של עשרת אלפים דולר ומעלה, כך דווח ב-CNBC. בתגובה, הביטקוין ירד מ-42 אלף דולר ל-39 אלף דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"שוק הקריפטו קשה לפיקוח ומתחוללת בו פעילות לא חוקית, כולל העלמות מס", אמרו באוצר האמריקני. "זו הסיבה להצעת הממשל שכוללת את הגדלת המשאבים למס הכנסה, במטרה לטפל בבעיות שמציג שוק המטבעות הדיגיטליים".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
ביטקוין. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עוד אמרו באוצר כי "כמו בהגבלות שקיימות בהעברת מזומן, בתי עסק שיקבלו תשלום באמצעות מטבעות דיגיטליים, שהשווי שלהם בהעברה לפי השוק הוא עשרת אלפים דולר ומעלה, יאלצו לדווח למס הכנסה".
מרבית המטבעות הווירטואליים חוו נפילות חדות לאחרונה בצל ההודעה של הבנק המרכזי בסין על כך שנשקלות הגבלות נוספות על המסחר בהם. בשבועות האחרונים הגיעו שני המטבעות המובילים לשווי שיא של 65 אלף דולר לביטקוין וכ-4,290 דולר לאת'ריום, ומאז שוויים נחתך כמעט בחצי.
מוקדם יותר היום התאוששו מעט שני המטבעות והמסחר בהם עבר לעליות. רבים סבורים כי מדובר בהזדמנות האחרונה לקנות את המטבעות במחיר נמוך יחסית, לפני שיעלו שוב.
בין הגורמים להתאוששות נרשמו בין היתר תמיכתם של חובבי מטבעות וירטואליים מפורסמים כדוגמת מנכ"לית קרן ההשקעות Ark, קתרין ווד, והמיליארדר אילון מאסק, אשר צייץ אמש "לטסלה יש ידי יהלום", בכוונה לכך שהחברה שהוא עומד בראשותה לא מתכוונת למכור את הביטקוין הרב שהיא מחזיקה, על אף הירידות החדות.
לטענת רוד פלטקאמפ, מנהל בכיר בחברת המסחר קריפטוהופר (Cryptohopper), "אנשים רבים שוקלים לרכוש כעת מטבעות וסבורים כי ייתכן וזהו הפעם האחרונה לקנות ביטקוין בזול. החודשים הבאים יגלו האם השוק ימשיך לעלות או שהוא הגיע לשיא שלו".
כזכור, הירידות בשני המטבעות הווירטואליים הנסחרים ביותר מגיעות לאחר שבשבוע האחרון מאסק שוב עורר סערה כאשר שינה "לפתע" את דעתו כלפי הביטקוין, והודיע כי ענקית הרכבים והטכנולוגיה בראשה הוא עומד, טסלה, השהתה את האפשרות לרכוש את מוצריה באמצעות המטבע. זאת, בשל הזיהום הרב הכלול בתהליך הייצור שלו (המכונה "כרייה").
התוצאה הייתה כמעט מיידית: שווי מרבית המטבעות בשוק נפלו ובראשם כמובן גם הביטקוין, אשר ירד בלמעלה מ-25% בשבוע האחרון בלבד, וזאת לפני הירידות של אתמול. לצד זאת, גם המניה של טסלה עצמה נפלה בצורה משמעותית, מה שהוביל לכך שמאסק ירד למקום השלישי ברשימת עשירי העולם ואיבד את מקומו לטובת ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד מותגי היוקרה לואי ויטון (LVMH).
ההודעה של מאסק הייתה מפתיעה במיוחד בעיקר בשל חיבתו הידועה למטבעות וירטואליים, אותה קידם הלכה למעשה כאשר הודיע בתחילת השנה כי טסלה תאפשר תשלום עבור מוצריה באמצעות ביטקוין ואף כי היא רכשה מטבעות בשווי 1.5 מיליארד דולר.
בסוף השבוע האחרון האירועים קיבלו תפנית נוספת, כאשר מאסק רמז בתגובה לציוץ בטוויטר כי טסלה מכרה או עשויה למכור את אחזקותיה במטבע, מה שאחר כך הוא הבהיר כי לא קרה, לפחות בינתיים.
פורסם לראשונה: 15:38, 20.05.21