כשהייתי קטנה אמא שלי הייתה יושבת ואופה אוזני ההמן ואני הייתי מסתכלת עליה. החג הביא לנו תחושה טובה והיינו שמחות כל שנה מחדש ממסורת הכנת אוזני המן שלנו. פורים תמיד היה חגיגה יוצאת דופן בשבילנו, גם בעיראק, שם נולדתי, וגם היום בארץ. היום, כשאני בת 81 וסבתא ל-11 נכדים, אני עדיין זוכרת את הטעם שלהם ואת התחושה בלב כשאמא הייתה אופה אותם.
בכל פעם שאמא הייתה מכינה לנו את אוזני המן שלה היינו מתרגשים. היום אני מתגעגעת לטעם של העוגיות שלה. אמא הייתה בשלנית טובה והיא הייתה מכינה לנו מאכלים מתוקים, לא רק לכבוד פורים. היא הייתה אומרת לי שחשוב לאפות אוזני המן בפורים, לא משנה מה קורה, כי תמיד מוכרחים לשמוח בחג. מאז ועד היום אני בכל שנה מכינה למשפחה שלי אוזני המן. גם הם אוהבים מאוד את זה, מתרגשים איתי ומגיעים לטעום מהם בכל שנה. לעצמי אני מאחלת להמשיך ולאפות את אוזני המן האלה שכולנו כל כך אוהבים.
1 צפייה בגלריה
אוזני המן, כרמלה עציון
אוזני המן, כרמלה עציון
(צילום: אלבום משפחתי)

אוזני המן

המצרכים:
לבצק - 200 גר' חמאה 1 ביצה 1/2 כוס סוכר 3 כוסות קמח תופח גרדה ומיץ מחצי תפוז
למלית - 100 גר' פרג טחון 50 גר' חמאה 2 כפות ריבה 1/2 כפית קינמון 2/3 כוס חלב 3/4 כוס סוכר 2 כפות פרורי לחם
אופן ההכנה:
  1. לשים את כל המרכיבים יחדיו לכדי בצק אחיד וחלק. לאחר מכן מכניסים את הבצק לקירור במקרר במשך שעה. בזמן שהבצק נח במקרר ניתן לעבור להכין את המילוי – מכניסים את כל המרכיבים לסיר רחב ולמבשלים למשך מספר דקות תוך כדי בחישה מתמדת. מצננים את המילוי לפני שמניחים על גבי הבצק אוזני ההמן.
  2. משטחים את הבצק וקורצים עיגולים. במרכז כל עיגול מניחים מעט מלית וסוגרים את קצוות הבצק לכדי משלוש. על מגש התנור מניחים נייר אפיה ועל גבייה את אוזני ההמן. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך 15 דקות או עד שאוזני ההמן מזהיבות.
המתכון באדיבות סבתא כרמלה, דיירת במגדלי הים התיכון גני-תקווה