פייסבוק שברה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון השני של 2021 עמדו על 29.08 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 27.89 מיליארד דולר.
מדובר בעלייה של 56% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. הרווח הנקי זינק ב-101% ועמד על 10.39 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 3.61 לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 3.03 דולר למניה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העלייה הדרמטית בהכנסות פייסבוק בולטת במיוחד על רקע השינוי במערכת ההפעלה של האייפון, שנכנס לתוקף באמצע הרבעון, ושמונע מאפליקציות לנטר פעילות משתמשים באפליקציות אחרות, ומקשה יותר על פייסבוק להציג פרסומות אולטרה-ממוקדות.
עם זאת, לדברי פייסבוק ההשפעה של שינוי זה תורגש ברבעון השלישי בעוצמה גדולה יותר מאשר בשני. כן הזהירה החברה שהיא צופה האטה משמעותית בקצב הגידול בהכנסות בחציון השני של 2021. פייסבוק התריעה גם מהמשך הרוחות הנגדיות כתוצאה משינויים רגולטוריים ושינויים בפלטפורמה, בפרט העדכון ל-iOS.
מספר המשתמשים הפעילים ביום בפייסבוק עלה ב-7% לעומת שנה שעברה והגיע ל-1.91 מיליארד איש. מספר המשתמשים החודשי עלה ב-7% ל-2.9 מיליארד. אנליסטים העריכו שהחברה תדווח על 1.91 מיליארד משתמשים פעילים ביום ו-2.91 מיליארד משתמשים פעילים בחודש ברשת החברתית. מספר המשתמשים היומי בכלל הפלטפורמות של פייסבוק (הרשת החברתית, ווטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר) הגיע ל-2.76 מיליארד אחרי עלייה של 12%, והמספר החודשי עלה ב-12% ועמד ב-30 ביוני על 3.51 מיליארד.
2 צפייה בגלריה
פייסבוק
פייסבוק
פייסבוק
(אילוסטרציה: Shutterstock)
גם פייזר פירסמה דו"חות כספיים בצהריים, וסיכמה את הרבעון השני של 2021 עם הכנסות בסך של 18.977 מיליארד דולר לעומת 9.864 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על 18.706 מיליארד דולר. פייזר ציינה כי היא סיפקה עד כה מעל למיליארד מנות חיסון נגד קורונה. גם הרווח למניה היכה את התחזיות - עמד על 1.07 דולרים למניה לעומת מחיר של 97 סנט למניה שחזו האנליסטים. ענקית הפארמה האמריקנית העלתה את צפי ההכנסות והרווח השנתיים שלה.

הפד הותיר את הריבית ללא שינוי

הבנק המרכזי של ארה"ב (הפד), בראשות ג'רום פאוול, הותיר היום (ד') את הריבית לא שינוי, בהתאם לתחזיות. בבנק ציינו כי הכלכלה "המשיכה להתחזק", למרות החששות מהקורונה. לאחר ישיבה בת יומיים, הודיעה ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הפד כי הריבית במשק תישאר ברמה של 0%-0.25%, שבה היא נמצאת מאז מרץ 2020.
במסיבת העיתונאים שלאחר ההודעה אמר פאוול בין היתר כי "האינפלציה עשויה להיות גבוהה יותר ועקבית יותר מכפי שהבנק ציפה", וכי "הפד יגיב אם האינפלציה תעלה מעבר לרמות הרצויות". לדבריו, בבנק התנהלו שיחות בנוגע לשינויים עתידיים בתוכנית רכישות האג"ח שלו.
2 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול
ג'רום פאוול
יו"ר הפד, ג'רום פאוול
(צילום: AP)
עוד אמר יו"ר הפד כי הוא מצפה שהאינפלציה תישאר מעל יעד הבנק (סביב 2%) בחודשים הבאים, אבל שאין בכך כדי להצדיק בשלב הזה שינוי במדיניות. "האינפלציה נמצאת משמעותית מעל יעד ה-2% שלנו. היא ברמה הזו כבר כמה חודשים, והיא צפויה להישאר בוודאות מעל היעד שלנו עוד כמה חודשים לפני שהיא תחזור, כפי שאנחנו מאמינים, לרמה שסביב היעד האמור", אמר פאוול.
בנוגע לשוק התעסוקה, יו"ר הפד ציין כי "יש עוד דרך ארוכה להתאוששות", אך הוא כן מצפה לשיפור חזק בהמשך. "מה ייחשב להתקדמות משמעותית נוספת? אני חושב שאנחנו עדיין במרחק מסוים ממצב של התקדמות משמעותית לקראת היעד של תעסוקה מלאה. ארצה לראות כמה נתונים חזקים", אמר פאוול.
בהודעה הרשמית חזר הפד על עמדתו, לפיה הכלכלה "ממשיכה להתחזק". "המגזרים שנפגעו ביותר מהמגפה הראו שיפור, אך לא שיקום מלא", כתבה הוועדה בהצהרה שהתלוותה להחלטה. "האינפלציה עלתה, ומשקפת בעיקר גורמים זמניים. התנאים הפיננסיים ממשיכים להתקיים ומייצגים בחלקם צעדים מדיניים שתומכים בכלכלה".
בעדותו של יו"ר הפד בבית הנבחרים לפני שבועיים, הרגיע פאוול את החששות מפני העלאת ריבית ואמר שהבנק לא צפוי להחמיר בקרוב את המדיניות המוניטרית שלו. עליית האינפלציה בארה"ב הובילה משקיעים לחשוש מכך שהבנק יעלה את הריבית, אך פאוול אמר בבית הנבחרים כי הוא מאמין שהעלייה החדה באינפלציה תתמתן בקרוב.
בהחלטת הריבית הקודמת של הפד, לפני חודש וחצי, פירסמו בבנק תחזית מפתיעה להעלאת ריבית כבר ב-2023, או אפילו שתי העלאות בשנה זאת. במרץ חזה הפד שהעלאת הריבית הקרובה תהיה לא לפני 2024. עוד במסגרת ההחלטה הקודמת, העלו בפד את תחזית האינפלציה השנתית ל-3.4%, מול 2.4% בתחזית שפרסם הפד בישיבה של מרץ. תוכנית הרכישות נותרה על כנה.
על רקע החלטת הריבית ועונת הדו"חות, המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: דאו ג'ונס נחלש ב-0.4%, S&P 500 כמעט ללא שינוי ונאסד"ק טיפס ב-0.7%. גוגל עלתה ב-3.2%, אפל איבדה 1.2%, בואינג עלתה ב-4.2%, פייזר הוסיפה לערכה 3.2%, וטבע זינקה ב-12.1%.