במשרד, כשאף אחד לא לידי, אני בוכה, מתאבל ונשבר למיליוני פיסות של אדם שבהגדרה המילונית הוא אולי גבר, אבל לא במציאות ולא בהרגשה. מתאבל על תינוק שעדיין לא נולד וגם עליי ועל החיים שלי ועל כל מה שרציתי להיות - אבא. זה לגמרי מחורבן להיות גבר שלא מצליח להפרות את אשתו
חיים וינטראוב | פורסם:01/02/2022
אני דופק בפעם הרביעית על הדלת הלבנה בקומה מינוס אחת של בית החולים, מחלקת הפריות חוץ-גופיות, דפיקה שלא רוצה להפריע אבל בעצם כן, כי אני רוצה כבר לגמור עם זה. אחרי מה שנראה כמו נצח אבל נמשך ככל הנראה דקה או שתיים, הדלת נפתחת ומהחדר יוצא גבר עם שקית נייר חומה בידו, ושנינו מנסים לא להסתכל האחד בעיניו של השני. הוא חולף על פניי ואני נכנס אל החדר ומקפיד לנעול את הדלת אחריי.
תמיד קר בבתי-חולים, אבל העור שלי דוקר בגופי ובמיוחד בפניי, כמו אלפי סיכות מלובנות ומאשימות. אני עומד בחדר הדחוס בין קירות חשופים לבנים, על השולחן שמולי מונחות קלטות וחוברות פורנו דהויות צבע משנות השמונים, ואני מתלבט אם לעשות את זה בעמידה או לשבת על כורסה שראתה ימים טובים יותר, וכנראה ספוגה בזיעת מבוכה ואימה של מאות הגברים שבילו בחדר הזה לפניי.
מתוך ניסיון הבאתי עמי מהבית חומר מסכך כי אין כאן, ובחוברת ההכנה כתוב שאסור להשתמש ברוק, עם שלושה סימני קריאה. אני מחליט לעמוד, מפשיל מכנסיים ואחרי דקה כבר נשמעת בדלת דפיקה של הגבר הבא עם השקית החומה שמביט ברצפה. אני חייב לגמור ולמסור בהקדם כוסית עם DNA לאחות. באופן מוזר אני מחשב לעצמי חישובים טיפשיים בראש כמו: "לא לגמור מהר מדי ולצאת תוך דקה מהחדר כי פדיחות", וזה גורם לי לא להגיע לתכלית בכלל.
עוד דקה ועוד דפיקה על הדלת. מכשיר הווידיאו המאובק מקולקל ואני לא חרמן בשיט. לבסוף, אני מסיים את ענייניי ויוצא מהחדר, מוסר את השקית החומה עם הכוסית המלאה לאחות, ובטעות מביט בעיניה ומדמיין את הבוז שהיא ודאי מרגישה כלפיי, הגבר שלא מצליח להכניס להיריון את אשתו.
חיים וינטראוב. טיפולי פוריות הרסניים גם לגברים, פשוט פחות מדברים על זה (צילום: אוסף פרטי)
מה שווה גבר שיחסי המין שכל כך אהב הפכו לתבנית תלוית סטופר, מכונה שאמורה לתקתק בזמנים נתונים ולפי חובה במקום פשוט להיות צורך מהנה? מהו ערכו של גבר שחדוות המין הפכה בשבילו לאימת המין?
אני חוזר לחדר הראשי, שם הנשים נמצאות לפני ואחרי שאיבת הביציות, ומתיישב במקום בו שכבה אשתי לפני כמה רגעים, עד שגלגלו אותה עם המיטה לחדר הניתוחים. עתה יש רק כיסא מיותם בשבילי, בין פרגודים בצבע תכלת עם כתמי לבן בצורת סמל בית החולים. אני מתיישב ומשתדל שלא ישימו לב אליי. מציץ לרגע מעבר לפרגוד, ורואה משמאל עוד בעל מקריח שיושב על כיסא דומה לשלי ומחזיק את ראשו על יד אחת, ואחד אחר גבוה שעומד בפנים מתוחות מעבר לפרגוד סגור, ושואל מישהי אם היא בסדר.
"אני מביט בה יפה ושלווה ומרגיש עלוב ואפסי. הידיעה שבגללי היא צריכה לעבור את כל התהליך המכאיב והנוראי הזה של השאיבה, מכאיבה לי. אני חייב להיות חזק לצידה"
אני נושם בכבדות, עוצם עיניים וחושב לעצמי שזה די דפוק להיות גבר, וזה לגמרי מחורבן להיות גבר שלא מצליח להפרות את אשתו. אני אחד כזה שאין לו "ידיים טובות", לא יודע לתקן את החשמל כשמתקלקל או לבנות דק מעץ משובח בחצר. אני מה שאפשר להגדיר אותו "איש טוב", כזה שאפשר לדבר איתו, ולצחוק, ולנתח את האחרון של דוד גרוסמן. כזה שאוהב לרדת במיטה וקצת קינקי כשהיא מבקשת, אבל אני לא מצליח לעשות ילדים. לפעמים אני לא מבין למה היא בכלל איתי, כי מה הטעם בגבר עקר?
לאחר 20 דקות מחזירים אותה משאיבת הביציות כשהיא שרועה, עדיין מורדמת על מיטת בית החולים. אני מביט בה יפה ושלווה ומרגיש עלוב ואפסי. הידיעה שבגללי היא צריכה לעבור את כל התהליך המכאיב והנוראי הזה של השאיבה מכאיבה לי. אני חייב להיות חזק לצידה. אם אני לא גבר מפרה, לפחות שאהיה גבר תומך.
ואז פתאום היא שואלת אותי, כמו רימון רסס עמוק בחזה, "איך אתה לא שבור? איך אתה לא חושב על זה בכל רגע?". אני נושם עמוק, מחזיק את המליחות הצורבת בעיניים שלא תפרוץ החוצה, ועונה בנון-שלאנט שאני כן חושב על זה, אבל אני בטוח שהפעם זו הפעם. "הפעם זה יצליח, את תראי!", אני אומר, אבל גם אני כבר לא מאמין לעצמי, כי איך הפעם הזו שונה מהשש הקודמות?
"אסור לי להיות חלש כי היא זו שעוברת חדירה של גופים זרים אל גופה וסובלת מכאבים ומדימומים. מה לי להלין כשהמעורבות שלי מסתכמת בלאונן לתוך כוסית, וזהו? אני בשוליים, מעבר לשוליים, אני בפאקינג חו"ל בזמן שהיא בגיהינום"
בעבודה, במשרד, כשאף אחד לא לידי, אני בוכה, מתאבל ונשבר למיליוני פיסות של אדם שבהגדרה המילונית הוא אולי גבר, אבל לא במציאות ולא בהרגשה. מתאבל על התינוק שעדיין לא נולד ועדיין לא מת כמו החתול של שרדינגר הבן-זונה, וגם עליי ועל החיים שלי ועל כל מה שרציתי להיות, אבא. אבא. ואני מכניס אגרופים לקיר וצועק לאלוהים שאם הוא באמת קיים, אז למה זה מגיע לי? אבל הוא לא קיים, והצעקה שלי נעשית בשקט, בלחש, כי יש עוד עובדים בלשכה מעבר לדלת הסגורה, ואסור שישמעו אותי בוכה וזועק ונשבר לאלף אלפי עזאזל.
אסור לי להיות חלש כי היא זו שעוברת חדירה של גופים זרים אל גופה וסובלת מכאבים ומדימומים. מה לי להלין כשהמעורבות שלי מסתכמת בלאונן לתוך כוסית, וזהו? אני בשוליים, מעבר לשוליים, אני בפאקינג חו"ל בזמן שהיא בגיהינום.
"אני בפאקינג חו"ל בזמן שהיא בגיהינום". חיים וינטראוב (צילום: אוסף פרטי)
אני צופה בה מתעוררת מתוך ערפילי סם ההרדמה, עם מבט כואב ומבולבל. היא בוכה עוד לפני שהגניקולוג מספר לה ביובש כמה ביציות הצליחו לשאוב, כי היא יודעת כבר מניסיון שזה מעט מדי, אם בכלל. היא אומרת לי שכואב לה ושרע לה כי אנחנו שומעים מעבר לפרגוד שרופאה אחרת מספרת לצעירה ששאבו לה 20 ביציות יפות כמו כדורי סנוקר, וממנה אולי שאבו שלוש, והיא בוכה ואני מרגיש שבא לי למות כי הכול בגללי.
מה עובר על הזרע של הגבר המערבי?
טיפולי ההפריה החוץ-גופית נכנסו לשימוש בישראל בתחילת שנות ה-80 של המאה שעברה. בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, הטיפולים ניתנים בסל הבריאות לבני זוג נשואים שלהם אין ילדים וכן לאישה ללא ילדים שגילה בין 18 ל-45. מ-2010 הורחב גיל הזכאות במסגרת חוק תרומת ביצית ל-54.
בהפריה חוץ-גופית שואבים ביציות מהאישה כשהיא מורדמת. לאחר מכן מפרים את הביצית עם הזרעון בתנאי מעבדה ("מבחנה"), ובהמשך מחזירים את העובר אל הרחם באופן יזום ומכאני. לפי סטטיסטיקות של משרד הבריאות, חמישה אחוזים מכלל לידות החי בשנת 2019 היו בעקבות טיפולי הפריה.
באותה שנה רק חמישית מ-52 אלף טיפולי ההפריה החוץ-גופית שהתבצעו הסתיימו בלידת חי, כאשר רק אחד מכל חמישה מחזורי טיפול מסתיים בלידה מוצלחת. כמחצית מהנשים שטופלו בהפריה חוץ-גופית בשנת 2019 היו בנות פחות מ-35, וכשליש מהן היו בנות 40 ויותר, כאשר ככל שגיל האישה עולה, כך יורדת ההסתברות לתהליך מוצלח.
הפריה חוץ-גופית. רק חמישית מהטיפולים מסתיימים בלידה (צילום: shutterstock)
מחקרים מראים שבחמשת העשורים האחרונים ירדה איכות הזרע של גברים מערביים באופן מעורר בהלה. נרשמה ירידה של כ-53 אחוזים בריכוז הזרע וכזו של כ-60 אחוזים בספירת הזרע הכוללת אצל גברים מערביים. עוד גילו החוקרים כי הירידה הפכה חדה יותר בשנים האחרונות. כלומר שהמשבר הולך ומעמיק. ישנם כאלו שצופים כי בשנת 2050 ספירת הזרע של גברים מערביים תעמוד על אפס.
הגורמים לכך אינם חד-משמעיים, ויש תאוריות שונות, מגובות מחקריות יותר או פחות, שמייחסות את התופעה להתדרדרות האקולוגית של הפלנטה, ל"מגפת ההשמנה", ללחץ ולמתח הגואים בעולם ההישגי, להתנהגות מרובת סיכונים של הגברים כגון עישון ושתייה וספורט אקסטרימי, ועוד ועוד. מה שברור הוא שמשהו דרמטי ולא טוב עובר על המין הגברי.
רפואת הנשים היא תחום מפותח בישראל, וקשה למצוא נשים שלא מבקרות אצל רופא/ת הנשים שלהן באופן תדיר מתחילת גיל הפוריות שלהן והלאה. עם זאת, המצב שונה אצל הגברים. מעטים מהם מבקרים באופן קבוע, אם בכלל, אצל אורולוג.
בישראל, שבנויה על האתוס הנצחי של "מדינה במצב חירום", אין כמעט התייחסות לאי-פריון בכלל, ולזה של הגבר בפרט. במדינה שחיה על ה"מאבק הדמוגרפי" ונושמת אדי "הוא הלך בשדות" ו"מבצע יונתן", הילודה היא הנרטיב המולך, ולא מדברים חלילה על מילים איומות עם קונוטציה קטסטרופלית כמו "עקרות", במיוחד כשזה נוגע לגברים.
הספרה הציבורית הישראלית נמנעת ממגע בצרעת של העקרות, ולא רק בתקשורת החדשותית והפוליטית-חברתית, אלא גם בתרבות. אין כמעט בארץ התייחסות פילמוגרפית לנושא אי-הפריון. בין מאות הסרטים והסדרות שמופקים בישראל בעשור האחרון, ניתן למנות על כף יד אחת את אלו שעוסקים באי-פריון. גם כאשר מפיקים כבר סרט שעוסק בזוג חרדי שמתקשה להתעבר כמו "עקרה", הוא מנקודת המבט של האישה ולא של הגבר. יוצא דופן הוא הסרט "בשורות טובות" מ-2019 שעוסק באומץ בטיפולי ההפריה של זוג שמתקשה להיכנס להריון, וזאת בשל בעיות פוריות של הגבר.
מבחינתי, שילכו כולם קיבינימט. גם לגברים מותר לבכות, ולא רק בלילה כשלא נשמע קולם. גם לנו כואב כשאנחנו לא מצליחים להביא ילדים. גם אנחנו מרגישים את הריקנות, את הכאב, את חוסר האונים, רק שלנו אסור לבטא את זה, כי איכשהו הטבע הפך את כל תהליך לידת הצאצאים לכזה בו הגברים שוליים עד ניתנים להחלפה.
הנשים מתעברות, הנשים מחזיקות את העובר בבטן, חשות אותו זז, מתפתח ומשתנה והופך לאדם. הבחילות והוורידים ברגליים, הטחורים והצרבות הם רק שלכן, אבל הפחד והתקווה והשמחה והאבל, במידה והכול הולך לעזאזל, הם גם שלנו. אנחנו גם חלק מהסיפור הזה, ואנחנו כואבים לפחות שלוש פעמים, גם את צער האובדן, גם את חוסר האונים של לצפות בכן סובלות בלי יכולת לעזור, וגם את התסכול שבחוסר הלגיטימיות של הקושי והכאב שלנו.
אנחנו לא מספיק גברים להכניס אתכן להריון, ואסור לנו גם לכאוב כי אנחנו צריכים להיות "גברים", ומי אנחנו שנתלונן במקום בו אתן הנושאות בנטל הפיזי כולו? אז ודאי שזה כואב לכן פי אלף מאשר לנו, אבל גם לנו זה כואב מוות. וזה הורג את הזוגיות וזה הורג אותנו צעירים.
איזה עצוב!!! שתבורכו בתינוק/ת בריא/יה במהרה. בהצלחה (לת)
סיגל
| 03/02/2022 | 09:55
הגיבו לתגובה
107.
צריכה להיות כתבה ממשית וגדולה על הנושא
כל הכבוד לכותב שהעלה את זה לדיון והציף.
אבל מאמר אישי כזה לא תחליף לכתבה גדולה.
רן
| 03/02/2022 | 07:20
הגיבו לתגובה
106.
חיים לראשות הממשלה!!! (לת)
גבר
| 03/02/2022 | 06:47
הגיבו לתגובה
105.
חבל מאוד
שהחברה הישראלית דוחקת באנשים להביא עוד ועדו ילדים. שתדעו שיש מספיק מדינות בהן זה בסדר גמור להביא ילד אחד או לאמץ או לא להביא בכלל.גם ככה יש פיצוץ אוכלוסין . בסופו של דבר זה רצון די אגואיסטי להביא לעולם האכזר הזה ילד רק בשביל להרגיש שלם ולחוות הורות. אפשר גם לאמץ. יש ככ הרבה ילדים ותינקות נטושים.
כואב על הזוגות שעוברים זאת ומסכנים את בריאותם וככ הרבה כסף ומשאבים שיכלו ללכת לעזרה לילד יתום זה פשוט חבל.
זה שגבר לא מרגיש גבר כל עוד הוא לא אבא ואשה לא מרגישה אשה כל עוד היא לא אמא זה לחלוטין שטיפת מוח של החברה אין לזה שום בסיס אמיתי וזה עצוב וצריך להפסיק את זה.
להפסיק את החלץ החברתי של להביא ילדים להפסיק את השיפוטיות כלפי אנשים לא רוצים להיות הורים וכלפי רווקים בכללי. לכל אחד מתאים משהו אחר ויש אינסוף דוגמאות לאנשים שמביאים המון ילדים ונוטשים ומזניחים מוכרים לזנות רוצחים אונסים אז החלאות האלה הם הורים ? הם גברים ?
היכולת להתרבות זה לא מה שקובע אם אדם הוא בן אדם תצאו כבר מהחשיבה הפרימטיבית הזאת ולכולנו יהיה יותר קל
חיפאית
| 03/02/2022 | 02:35
הגיבו לתגובה
104.
מצווה כפולה לאמץ ילד
גם תיתנו בית חם ואוהב, לילד שצריך אתכם
וגם לא תסבלו מתהליך ההפריות והכישלונות .
רוני
| 03/02/2022 | 01:33
הגיבו לתגובה
103.
כימיקלים גורמים לעקרות
בארה״ב מאז שנות 1980 ועד היום ישנם כ 84,000 כימיקלים בשימוש, זה אומר שגם בארץ. הם גורמים לעקרות במיוחד הריסוס לעשבים שוטים גליפוסט.
ניצה לרנר
| 03/02/2022 | 00:55
הגיבו לתגובה
102.
גבר
מותר לך לבכות נשמה, למה רק לנשים מותר לבכות? מאחלת לך שבמהרה בימינו תצחק על כל העולם ותחגגו אתה ואישתך
ללה
| 02/02/2022 | 20:54
הגיבו לתגובה
101.
גבר אמיץ
מהמם, מעטים הגברים שיכולים לשפוך ככה את הלב, כל אישה הייתה גאה לחיות איתך, אחלה גבר שבעולם, יש תרומות זרע ואף אחד לא צריך לדעת מה, מו, ואיך, אלה החיים שלכם והשם איתכם במהרה בימינו
אלמונית
| 02/02/2022 | 20:50
הגיבו לתגובה
100.
מרגש ונוגע ללב. זה בסדר גם עם תרומת זרע.
מבינה לליבך. עם זאת ניתן לעשות ילד גם עם תרומת זרע. בסוף מה שמשנה הוא שיהיה לך ילד.
סיסי
| 02/02/2022 | 19:56
הגיבו לתגובה
99.
תודה על מה שכתבת, מוכר וכואב
עובר את זה גם. רק כשאתה מגיע למצב הזה וקצת נפתח לעולם אתה מגלה שזה נפוץ ומסביבך כל אדם שני עובר או עבר סיפור דומה. זה מעצבן ומטמטם איך החברה שלנו מתייחסת להריון ולידה כמשהו מובן מאליו וכדבר הטבעי והקל ביותר. מפרסומות שמזריקים לנו לוריד מגיל צעיר ועד לסרטים וסדרות, ההריון זה קלי קלות, לידה וגמרנו. אף אחד לא מדבר על הקושי להיכנס להריון, על הטיפולים, על התחושה הנוראית של ההריון כושל, לידה שקטה ועוד אינספור תלאות וקשיים בדרך ללידה המיוחלת. ובסביבה הישראלית שלנו זה קושי כפול, כי באווירת הקיבוץ וכולם מכירים את כולם, כל "בקרוב אצלכם" "נו מתי אתם מתכננים ילד?" "כשיהיה לך ילד תבין" צובט את הלב ומטלטל אותך בחזרה להרגשת הכישלון והאכזבה. אני חושב שהסיבה שהן נשארות איתנו כי הן רואות בנו סלע איתן, זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להשבר לפעמים אבל כמו שאתה אומר-הן עוברות את ההזרקות, השאיבות, הניתוחים.. לנו נשאר להיות חזקים ותומכים, לאהוב, להכיל ולחבק יותר מתמיד. מאחל לך שתעברו את התקופה הזאת ביחד ותצאו מחוזקים ואוהבים יותר. זה חרא, זה גיהינום, אבל אתה לא לבד ואתם לא לבד. בסוף זה יקרה.
אילן
| 02/02/2022 | 18:37
הגיבו לתגובה
98.
גבר עקר
כתבה מרגשת ונוגעת מאוד. בהצלחה
ללא שם
| 02/02/2022 | 17:48
הגיבו לתגובה
97.
הלוואי ויכולתי לקחת ממך את העקרות
אני לא רוצה ילדים, אתה כן... חבל אי אפשר לעשות החלפות.
מאחל לך אושר ובריאות, חבר!
ערן
| 02/02/2022 | 17:01
הגיבו לתגובה
96.
עדיין לא הבנתי למה האישה צריכה לסבול ולמה צריך להרוס לה את
הגוף בגלל טיפולי הפרייה....? כן, כן, צריך לומר את האמת גם אם היא לא נעימה...
אפשר להשתמש בתרומת זרע ואפשר גם לאמץ....
אפשר
| 02/02/2022 | 16:24
הגיבו לתגובה
95.
מבינה..
אני מכירה את הרגשה, לצערי עברתי הפלות חוזרות והציעו לי ללכת לטיפולי פוריות, הצליחו לשאוב לי 3 ביציות וביום של החזרה של הביציות הייתי האחרונה לפני שסגרו את המחלקה בגלל הקורונה, הייתי פחות אופטימית, פחות מאמינה, אולי כשמרימים ידיים מישהו למעלה מסדר את הקלפים לטובתינו. אחרי החזרה של העוברים נולדו לי תאומות.מאחלת לכם בהצלחה, זה אף פעם לא קל, אבל זה שווה את המאמץ.
דריה
| 02/02/2022 | 15:38
הגיבו לתגובה
94.
עקרות
בתחילת הנישואין לא היו לי ילדים במשך 10 שנים..
וזה היה בתחילת שנות השמונים ולא הייתה רפואה מתקדמת בנושא.. עלה לי הון תועפות לרופא פרטי . בקיצור.. בסוף זה בא באופן טבעי. כיום ברוך השם יש לי 4 ילדים ו6 נכדים.. והמסר שלי.. לא לאבד את האמונה ולא להתייאש. בהצלחה לכם..
מישל
| 02/02/2022 | 14:26
הגיבו לתגובה
93.
ברכת בורא עולם עליך.
אמונה ובעזרת השם בקרוב. תתבשרו בשורות טובות.
מאמר חשוב ומרגש
דור
| 02/02/2022 | 14:01
הגיבו לתגובה
92.
ממליץ לגבר עקר לקרוא
אבהות אין בינה לבין הזרע ולא כלום. אבהות והורות בכלל היא האהבה והנתינה בכל תנאי. אם גידלת כלב פעם, אתה יודע כמה אהבת אותו ותן לי לנחש שאין ביניכם קשר דם. "גבר" זה לא יכולת הפוריות אלא ההתנהגות במצבים השונים. בניגוד לכמה "גברים", גבר אמיתי הוא לא האלים, החזק והמכה, אלא העדין והמתחשב. אם אתה לא מאמין לי - שאל נשים. נכון, בגיל 18 הן מחפשות מאצ'ו אבל מהר מאד מבינות שאיתו לא ירצו להתחתן. הכרתי הורים נפלאים לילדים מאומצים ואף אחד לא חשב שהם פחות הורים. זה מעצבן, זה מתסכל אבל המהות של הורות אינה טמונה בזרע פורה. לעשות ילדים (לרוב האוכלוסיה) זה ממש קל. שתי דקות של כייף וזהו. לגדל אותם זו עבודת פרך וקוראים לה אבא ואמא.
רון
| 02/02/2022 | 13:52
הגיבו לתגובה
כל מילה בסלע (לת)
ללא שם
| 02/02/2022 | 16:36
הגיבו לתגובה
91.
קודם תעריך את עצמך שאתה יותר מרק גבר שאמור
להכניס את אשתו להריון, דבר שני היא לבטח אוהבת אותך ודווקא כל נסיון שאתם מנסים להכנס להריון ולא מתאיישים גם כשזה לא מצליח , מוכיח שאהבה שלכם היא חזקה ולא משהו לזלזל או להתייאש ממנה , חסרה לכם רק את תבלין האמונה שהתהליך יצליח בסופו של דבר. מתי זה יצליח ? כאשר אתם תאמינו באמת ובתמים שזה באמת יקרה.
א
| 02/02/2022 | 13:15
הגיבו לתגובה
90.
כתבת מקסים. מאחלת לכם שעוד השנה תזכו להחזיק את התינוק שלכם שימחא את הלב שלכם❤️ (לת)
אני
| 02/02/2022 | 12:42
הגיבו לתגובה
89.
וויד לא מעמיד (לת)
אם אתה מעשן כדאי לך להפסיק
| 02/02/2022 | 12:09
הגיבו לתגובה
88.
הכול קורה בזמן שלו
אני הייתי 7 שנים בטיפולי פוריות ועברתי 7 הפריות חוץ גופיות והפלה והיום ברוך השם יש לי 3 ילדים מדהימים. תפילות וצדקה
אננונימית
| 02/02/2022 | 11:37
הגיבו לתגובה
87.
חיים כואב
חיים אתה איש אמיץ, כל הכבוד על השיתוף, מאחלת לך שההפריה תצליח, אין עליך, איש שקט נחבא אל הכלים, וכל כך עמוק.....אז לא רוצה סתם לכתוב מילים יפות ר, רוצה לאחל לכם שיהיה בהצלחה!
פנינה
| 02/02/2022 | 11:23
הגיבו לתגובה
86.
תגובה
אם אתה נטול זרע זה לא הופך אותך פחות גבר וגם יש המון ילדים שאינם רצויים, תחשבו על אימוץ ותחסכו מעצמכם המון סבל וכאב לבתתנו אהבה לילד שזקוק לככך
רחל קלר
| 01/02/2022 | 22:39
הגיבו לתגובה
85.
תרומת זרע!!
כבעל ניסיון, עם אותה בעייה , הבאתי לעולם שלושה ילדים מקסימים עם תרומת זרע ואף אחד לא צריך לדעת חוץ מאישתך. הם שלך לכל דבר! ילד שלך זה העובדה שגידלת אותו, טיפלת וחינכת לא הקטע של הזרע!
צא מההתקרבנות ותתקדם.
יעקב
| 01/02/2022 | 22:38
הגיבו לתגובה
84.
חומר סיכה פוגע בזרע (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 22:34
הגיבו לתגובה
83.
לא יאמן, ברור שאתה לא מצליח כי אתה חושב רק שלילי והכל שחור
איך אפשר לחיות ככה? למה לך לתאר הכל בצורה האפלה שעשית? מה זה תורם? לאנשים במצבך ובכלל? במקום לעורר קצת השראה, תקווה, כתבה מיותרת ומדכאת
חיים
| 01/02/2022 | 22:29
הגיבו לתגובה
82.
רפואה פרטית
מכירה זאת על בשרי.
אם יורשה לי, אציע לך לפנות לרופא פרטי. יש ניתוח שמאפשר "חיפוש" זרע באשך.
בהצלחה רבה!!
רוית
| 01/02/2022 | 22:19
הגיבו לתגובה
81.
לאחותי היו 2 ביציות שנשאבו, ומהן היא ילדה תאומות (לת)
ללא שם
| 02/02/2022 | 11:16
הגיבו לתגובה
80.
טיפולי הפריה
במקביל לטיפולים תתחילו בתהליך אימוץ. לקחת תינוק ולגדל אותו באהבה זה נהדר. במשך השנים שאתה מגדל ילד מאומץ זה מרגיש לך שהוא שלך. תצליחו
תמי
| 02/02/2022 | 11:10
הגיבו לתגובה
79.
לא מבינה
אתה כותב-אם יש אלוקים, למה זה מגיע לך? אבל למה שתקבל משהו אם אתה לא מאמין בו?
בלי קשר, יש הרבה סיבות נוספות לכל דבר, גם אם היית מאמין.
חוץ מזה, כאחת שהיתה במקום של אשתך, לגבר יש הרבה מאוד מה לתת לאישה, גם אם יש לו בעיה בפריון. אישה לא צריכה ידיים טובות בהכרח. בעל מבין יותר חשוב. בהצלחה.
ללא שם
| 02/02/2022 | 11:07
הגיבו לתגובה
את רצינית?
עכשיו הטפות דת? בנאדם שופך את דם ליבו וזה מה שיש לך לאמר? יה מיסיונרית מטומטמת.
בוא נדבר על ה"אלוקים" שלך - את , ועדר הדבילים החולק את האמונה שלך - שחושבים שאותו אל שפספס את השואה(שם דרך אגב היו לא מעט מאמינים), אבל לפי דרכך רואה כל פעם שאני "שופך זרע לבטלה".
את - תבואי לחנך.
סעי - סעי, המפתחות בפנים. ואם אין לך איך לנסוע - שאלוהים יקח אותך.
באמת לא מבינה
| 02/02/2022 | 14:57
הגיבו לתגובה
אתה אדיוט, לא פחות ממנה
צאו מהמקום השיפוטי
ללא שם
| 02/02/2022 | 21:38
הגיבו לתגובה
78.
טיפש , ילדים זה לא הכל בחיים
סיכויים גבוהים במיצטבר לקבל חס וחלילה ילד מאכזב , בעייתי ואפילו פגום פיזית או נפשית
וסיכויים נהדרים לנהל זוגיות ניפלאה חברית ואמיתית בלי יחדים
איל
| 02/02/2022 | 11:04
הגיבו לתגובה
77.
לא פירטטת מה הקינקי שאתה עושה לאשתך (לת)
ג'ון הולמס
| 02/02/2022 | 10:57
הגיבו לתגובה
76.
במקרה שלי, זה ג'ריקן, לא צנצנת. (לת)
פיטר נורת'
| 02/02/2022 | 10:56
הגיבו לתגובה
75.
זה הדבר היחיד שיש לך ולאשה שאתך בראש? תמצא אשה שללא רוצה ילד
ילדים אלא גבר שיכול לתת לה המון גם ללא ילדים. תלכו לאמץ ילד, ומספיק עם הרחמים העצמיים, תתבגר
אל-עד הציוני
| 02/02/2022 | 10:52
הגיבו לתגובה
74.
אימוץ!
למה לא להציל ילדים שכבר קיימים?!
יש פתרון!
| 01/02/2022 | 23:03
הגיבו לתגובה
73.
כמה חשוב לשתף
אתה מרגיש את מה שצפוי שתרגיש במצב מחורבן כזה, אבל הלקאה עצמית גם לא עוזרת וגם נובעת מסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו.
שניכם עם אתגרי פוריות, שניכם יכולים להמשיך לנסות כך, או למצוא עוד הרבה דרכים להפוך להורים, דרכים טובות לגמרי.
ולך, תודה על פרסום טקסט ככ אמיתי וחשוף, אתה מאפשר לרבים להזדהות ולמי שלא חווה, להבין קצת יותר.
שיהיה לך המון המון הצלחה
יעל
| 01/02/2022 | 22:53
הגיבו לתגובה
72.
מסוגל להבין לגמרי את התחושות. היה שלב בטיפולי הפוריות
כשחשדו בבעיה בזרע שלי. אח"כ התברר שהבעיה היתה אצל אשתי. התקופה הזו היתה נוראית.
היום עם שלושה ילדים מטיפולי פוריות, ושנים אח"כ אני יודע להגיד שהייתי אוהב ילדים גם לא מהזרע שלי(המחשבה היתה לי מאד קשה בזמנו) וגם ילד מאומץ.
ילד משנה אותך, והורה זה לא רק גנטיקה, זה כל-כך הרבה.
אבל אני לגמרי מבין אותך.
אני
| 01/02/2022 | 22:46
הגיבו לתגובה
71.
מה אנשים מתעקשים תמיד על ילד ביולוגי?
יש לי 3 ילדים. אחד מהם מאומץ. הוא כבר בן 23. הוא הילד שלי למרות שגנטית הוא לא. למי איכפת? גידלנו אותו, אהבנו אותו, כאבנו איתו...לא הצטערנו לרגע! מצד שני, יש לי בת שחזרה בתשובה וזרקה אותנו לעזאזל. מה זה שווה שהיא בת ביולוגית? שינה משהו?
אימוץ זה בהחלט חווית הורות מדהימה!
תאמצו
| 01/02/2022 | 22:42
הגיבו לתגובה
70.
מקסימום אפשר גם ללא ילדים
בישראל מעודדים ילודה כאילו שאין מחר... בעולם יש המון זוגות ללא ילדים שחיים חיים נפלאים. לא קשור לגבריות שלך או לנשיות שלה. אפשר להיות מאושרים גם בלי. בהצלחה!
בהצלחה
| 01/02/2022 | 21:59
הגיבו לתגובה
69.
תבדוק אם אין לך קלייפילטר
1 מתוך 500 גברים סובלים מזה.
פנה לפרופסור רביב בתל השומר.
המלצה חמה!
אנונימי
| 01/02/2022 | 21:02
הגיבו לתגובה
68.
מבין לגמרי אבל אתה יודע כמה גברים מקנאים בך? (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 18:41
הגיבו לתגובה
67.
אתה נראה כמו מישהו
שאוהב את איירון מיידן. אז אפ דה איירונס! תהיה חזק גבר ותהנה מהחיים עד כמה שאפשר.
נטש הפוך
| 01/02/2022 | 18:15
הגיבו לתגובה
66.
להיות אבא זו אחת ממשמעויות החיים...
לתת אהבה ודאגה לאדם אחר, אבל זה ממש לא חייב להיות הצאצא הביולוגי. אפשר לאמץ.
י
| 02/02/2022 | 09:43
הגיבו לתגובה
65.
יש אלהים ורק אמונה אמיתית תחזק אותך
זה לא שאני איזה דתי גדול או שומר מצוות הלואי והייתי אבל בדבר אחד אני בטוח שאמונה חזקה + אהבה גדולה לאישתך שאני בטוח שיש לך תביא לתוצאות שונות
אני מאחל לך ולאישתך ולכל עם ישראל המון בהצלחה
אנונימי
| 02/02/2022 | 09:21
הגיבו לתגובה
אלוהים הוא המצאה לחלשי אופי (לת)
ללא שם
| 02/02/2022 | 14:07
הגיבו לתגובה
64.
מה שחשוב זה הקשר ביניכם
אנשים נמצאים במרדף אחרי ילדים ושוכחים בדרך דברים חשובים אחרים. אפשר להיות מאושרים גם בלי ילדים. אנינאמא וחא חטשהת שהאמהות תרמה לאושר שלי. אולי להיפך.
ובכל מקרה מה זה משנה אם זה זרע או ביצית ביולוגית? מה שחשוב זה להיות הורה. תרומת זרע או תרומת ביצית זה בהחלט פותר את הבעיה. וזה ילד שחכם לכל דבר ועניין.
טלי
| 02/02/2022 | 09:16
הגיבו לתגובה
63.
היא אוהבת אותך
וברור שיש פה המון מה לאהוב...... כל טוב בחיים היפים האלה.
Ofir
| 02/02/2022 | 08:53
הגיבו לתגובה
62.
תשמע, אתה גבר מרשים ואמיץ (לת)
ניר
| 02/02/2022 | 08:48
הגיבו לתגובה
61.
תודה על הקול הזה שלא נשמע, ליבי איתך (לת)
בן
| 02/02/2022 | 08:44
הגיבו לתגובה
60.
לפי היהדות
כשעושים משהו עבור החברה , משהו שלא חייבים לעשות , כמו צדקה כל שהיא , אז הבורא עושה גם עבורך מה שהוא לא חייב לעשות.
ראו את האישה שמחלקת בשלושה בתי חולים ממתקים. אמרו שלא יהיו לה ילדים. הרב אמר לה את מה שרשמתי. הלכה חילקה ממתקים. היום כבר יש לה 3 ילדים , 11 נכדים. עדיין מחלקת ממתקים.
שיר
| 02/02/2022 | 08:21
הגיבו לתגובה
59.
כתוב מצוין אמיתי וכואב .
ליבי איתך .
3 מפתחות לא נמסרו לאדם .
1.גשמים -פרנסה
2. ילדים .
3.תחית המתים .
אז עם כל הכאב אחי היקר
כן יש אלוקים
והוא רוצה שתדבר איתו .
וכן אני לא מנסה להחזיר אותך בתשובה .
אני רק רוצה להעיר אותך .
חבל שאין קבוצת תמיכה בין כל אותם גברים שהצליחו להביא ילדים .
חוכמת ההמונים .
מאחל לך ולאישתך בהצלחה .
מיקי
| 02/02/2022 | 08:10
הגיבו לתגובה
58.
אנחנו נשמע על זה יותר ויותר
מנרמלים את העקרות גם של הנשים וגם של הגברים
חלון אוברטון
| 02/02/2022 | 08:05
הגיבו לתגובה
57.
וואו. ממש בוקס בבטן... כתבת חזק
בתור מישהי שעוברת טיפולים מעל שנתיים ללא בן זוג אני מכירה מקרוב מאד את הנושא. השאיבה לא מתחילה בשאיבה, אלא בכמויות של הזרקות לבטן כל יום נפיחות כאבים והשפעות הורמונליות עוד לפני שהגענו להרדמה ולניתוח
מחזיקה לכם אצבעות
| 02/02/2022 | 07:51
הגיבו לתגובה
56.
אני לא רופא אבל
תלך בלי תחתונים, תשתה הרבה מים, אל תעשן, אל תשתה אלכוהול, תאכל פירות, ירקות ואגוזים טריים וזה ישפר לך את הזרע, כל מה שצריך זה שזרעון אחד קטן יכנס למקום הנכון, אחרי זה, אם תרצה אתה יכול לחזור להרגלים הקודמים.
שמיל
| 02/02/2022 | 07:49
הגיבו לתגובה
עוד עצות חשובות
וגם אל תשים טלפון סלולרי בכיס, ולפטופ על הברכיים. הקרינה מבשלת מה שיש שם.
יסמין
| 02/02/2022 | 10:56
הגיבו לתגובה
55.
תסמונת Kleinfelter , כרומוזום XXY . בבדיקת מי שפיר לפני 22 שנים
בבדיקה נתגלה שיש תסמונת Kleinfelter וכרומוזמים XXY , במקום XY . כלומר עוד כרומוזום X . המאפיין בתסמונת היא חוסר זרע ופוריות , אשכים קטנים יותר , גובה . שאל אותי הפרופסור אם אני רוצה להמשיך הריון או לעבור הפלה. הוא היה נגד וגם אני . גם אמר שיש גברים שהצליחו בעזרת הרפואה והמדע לייצר זרע . כולי תקווה שאכן ימצא התהליך שיעזור . כמו לנשים גם לגברים בעיות פוריות . מאחלת בהצלחה גדולה .
אימא
| 02/02/2022 | 07:41
הגיבו לתגובה
54.
צודק
אבל מה אתה עושה בקשר לזה חוץ מלהתבכיין בעיתון?
רועיי
| 02/02/2022 | 07:32
הגיבו לתגובה
53.
וואו. אמיץ! (לת)
גיא
| 02/02/2022 | 07:16
הגיבו לתגובה
52.
עליו להפנות את השאלה, לאישתו ולא לציבור. (לת)
יעקב
| 02/02/2022 | 07:04
הגיבו לתגובה
51.
הפריה חוץ גופית
גם אני עברתי את התהליך.הכרתי גם גברים שלא היה להם סיכוי ובכל זאת בסוף נולדו להם ילדים.
אין לך מה להתיסר על דבר ביולוגי שלא תלוי בך.זה מצב נתון ואתם בתור זוג , עוברים את זה יחד באותה מידה כמו שמישהו מכם יחלה או יפצע חלילה.צריך רק להביט קדימה באופטימיות ולמצוא את הדברים הטובים.
עקר
| 02/02/2022 | 06:52
הגיבו לתגובה
50.
אובססיביות על ילדים
אפשר גם לאמץ, מעשה אצילי ואקולוגי שתורם לעולם בצורה ישירה. לצערי כולם שבויים בקונצפציה שהילד חייב להיות ה''דם שלנו'' הגיע הזמן להתפקח.
ם
| 02/02/2022 | 06:43
הגיבו לתגובה
בול!!!! (חוץ מזה שלהתפכח זה עם כ'.) (לת)
ללא שם
| 03/02/2022 | 13:23
הגיבו לתגובה
49.
מה הבעיה להשלים עם מה שנתנה לך ההשגחה? (לת)
עברי, עם העוורים.
| 02/02/2022 | 06:31
הגיבו לתגובה
48.
היא אוהבת אותך יא טמבל. זה יותר ממה שיש לרובנו. תאמצו ילד (לת)
עמנואל
| 02/02/2022 | 06:15
הגיבו לתגובה
47.
שאלת "מה הטעם בך"? בשנים שתהיה אבא אבא, זה העיקר
היינו במצב זהה, והיום אנחנו הורים מאושרים ל-2.
אם זה לא היה מצליח תוך זמן סביר - היינו שוקלים תרומת זרע, אבל במקרה שלנו לא בסוף לא נדרש.
לשאלה "מה הטעם בך" - אל תדאג, יהיה המון טעם בעשרות השנים שתהיה אבא. זאת העבודה הקשה והמקום שבו תהיה השפעה למי שאתה באמת. אולי בתקופת המערות עיקר התחרות הוא על היכולת הטכנית להתרבות, אבל היום החלק הקשה הוא לגדל את הילדים. החברה כ"כ מורכבת, וצריך ללמד את הילד כך-כך הרבה, גם מקצועית וגם אנושית. לפי הכתיבה היפה שלך, יהיה לך הרבה מה לתת בתחום של חינוך. בהצלחה.
אמא מטיפולים דומים
| 02/02/2022 | 05:49
הגיבו לתגובה
46.
אתה בחור אמיץ מאוד
כל הכבוד לחשיפה ולשיתוף, אני בטוח שתצליח להקל על הרבה גברים שסובלים ומסתירים
אהוד
| 02/02/2022 | 05:08
הגיבו לתגובה
45.
אחת שהייתה שם
בתור אחת שהייתה שם ועברה קצת ויותר ממך לפי התיאור בכתבה נשארים יחד מסיבות נוספות אכן ילדים זה מחבר מאחד וכזה חסר יש...ריקנות הצעה מנסיוני לנסות דרכים אחרות במידה וניתן ויש כאלה ו...שאפו לכתיבה המדוייקת והכנה נל מילה מדוייקת ואם בעלע היה יכול היה מחבק אותך היא פשוט מתבייש היום פחות אך בעבר...הרגיש בדיוק כמוך והיום השלים תהיו חזקים יחד ובהצלחה
הפרייה
| 02/02/2022 | 04:17
הגיבו לתגובה
44.
החיים נפלאים בלי ילדים... מה הסיפור שלך?
בארץ לימדו אותנו שמשפחה עם ילדים זה העיקר. בפועל ילדים מוצצים לך את כל האנרגיות, הופכים את החיים להתמקד בכביסות חיתולים קניות ונקיונות. ובסוף בורחים מהקן ובאים לבקר את ההורים פעמיים בשנה. תחייה את החיים הם נפלאים בעיקר כשאין ילדים.
דנה
| 02/02/2022 | 03:08
הגיבו לתגובה
תשאירי את האידיאולוגיות שלך לכתבות מתאימות. (לת)
ללא שם
| 02/02/2022 | 11:28
הגיבו לתגובה
אשה קלאסית
אשה כואבת - גיבורה, לכי עם האמת שלך!
גבר כואב - טיפש, תשנה את הבחירה שלך!
נראה אם תהיי אנוכית כזאת ב20 השנה האחרונות של חייך, כשלאף אחד לא יהיה אכפת ממך ואת מתמודדת עם בעיות תחלואה קשות.
תנסי לזכור את הבחירה "האמיצה" וה"מיוחדת" שלך, כשהמטפלת בבית אבות לא שמה עלייך ונותנת לך להתבוסס בחיתול שלך, כי ככה זה שהאדם שאמור לדאוג לצרכייך הבסיסיים מקבל קצת מעל משכורת מינימום.
לפחות יהיה לך הרבה זכרונות להתרפק עליהם בזמן כשאת נעלמת מהקיום, לאט לאט לאט...
מפתיע
| 02/02/2022 | 12:01
הגיבו לתגובה
43.
לא חייבים ילדים
וגבריות לא נמדדת לפי קיום של ילדים.
יעל
| 02/02/2022 | 02:09
הגיבו לתגובה
42.
כתוב יפה וכנה . אבל לא מדובר בעקרות...
חוסר היכולת הזמני לא להיכנס להריון תלוי אצל הנשים גם בגלל שימוש בהורמונים. החל משנות השבעים החלו להשתמש בגלולות נגד הריון ואלו היו גלולות חזקות והרסניות. המינון ירד פלאים עם השנים וזה טוב.
יש המון סיבות לחוסר פוריות. המון בעיות הן זמניות והן נפתרות ברובן. כולל הטיפולים שאשתך ואתה עוברים. לעתים לוקח זמן כדי להיכנס להריון. זה עדיין לא עקרות.
גברים עישנו ושתו ועשו ספורט אקסטרים ולא היו להם בעיות פוריות. לכן מוזר שכל אחד מוצא סיבה תמוהה לעובדה שיש עלייה בחוסר הפוריות הזמני . לעומת זאת האוכל עמוס ההורמונים שאנחנו אוכלים יש לו השפעה על כל מערכות הגוף. כנ"ל לבגדים לוחצים שמורידים את ספירת הזרע (חימום האשכים גורם לירידה בספירת הזרע). גם הקרינה מכל האנטנות למיניהן והישיבה מול מסכים לא מועילה לפוריות ולבריאות בכללה.
אנחנו חיים בעולם בעייתי בו נולדים עשרות ילדים למשפחות עניות מרודות, וכך גורלם של אותם ילדים נחרץ לעתיד רע מאוד. יש עבדות ילדים בהודו ובמדינות העולם השלישי. לעומת זאת בעולם המערבי יש מעט מאוד ילודה.
שיהיה לכם בהצלחה. לך ולאשתך בכל דרך בה תבחרו ללכת.
צד אחר
| 02/02/2022 | 00:24
הגיבו לתגובה
41.
יפה, אז הבנת הכל. אתה רק לא מאמין למה שהבנת.
עד מתי היא תצטרך אותך? עד גן עיריה מסובסד? אתה יכול להתחיל לספור לאחור.
מבאס
| 02/02/2022 | 00:02
הגיבו לתגובה
40.
אולי המטרה שלך בחיים זה להציל ילד אחר שרק מחפש אבא
הייתי במצב שלך, אני זוכר ששאלתי את עצמי למה אלוהים נתן לכולם ילדים ורק לי לא. ואז התחלתי לחשוב, שאולי הוא לא נתן לי ילדים בגלל שהוא יודע שאני מספיק בוגר, ואבהי בשביל להבין שיש איפשהוא ילד שמאוד מאוד רע לו בחיים וגם הוא לא מבין למה אלוהים נתן לו את הסבל הזה למרות שהוא לא עשה שום דבר וכנראה המטרה שלי בחיים זה להציל את הילד הזה ולתת לו הזדמנות שנייה לאהוב את החיים. וכנראה אם היו לי ילדים משלי לא הייתי שוקל את זה. אז תחשוב על זה, בהצלחה.
אבי
| 01/02/2022 | 23:51
הגיבו לתגובה
39.
הולדה, וחיים בכלל - הם פלא. כדאי להתחיל להכיר בקיום הפלא....
אבל בשביל זה צריך להכיר באלוהים, לא בטבעי.
אולי אם תשנה את דעתך בענין אלוהים (" אבל הוא לא קיים", כך כתבת, בקלות דעת בלתי נסבלת) ותכיר במופלא, תזכה גם אתה למהלך מופלא בצורת הולדת ילד משלך.
מאחל לך הצלחה.
יו
| 01/02/2022 | 23:47
הגיבו לתגובה
38.
אתה חלומה הרטוב של כל גרושה פלוס שלושה (לת)
נחצ'ה
| 01/02/2022 | 23:41
הגיבו לתגובה
37.
הוא לא מבין....
על אהבה שמעת פעם ? חוצמזה תמיד אפשר לאמץ וזו אפילו שליחות גדולה.
אריה בן עטר
| 01/02/2022 | 23:30
הגיבו לתגובה
36.
חשוב לתת מקום לרגשות. זה מעיד על חוזק
דווקא הלשמור בבטן מעיד על בעיה
galor4
| 01/02/2022 | 23:27
הגיבו לתגובה
35.
מרגש ביותר.בשורות טובות (לת)
מנ
| 01/02/2022 | 23:09
הגיבו לתגובה
34.
תודה על החשיפה ועל זווית אחרת אני בטוחה שיש גברים שמרגישים
כמוך ומתביישים לשתף ולקבל עזרה. ככל שנדבר יותר על דברים שהם טאבו או לא מדוברים כך לכולם יהיה קל יותר והשיח יעלה על סדר היום
רופאה
| 01/02/2022 | 23:06
הגיבו לתגובה
33.
אתה אמיץ מאד
לכתוב בגילוי לב ופנים ושם על תופעה שיש הרואים בה פגם או כתם, אך למעשה אינה אלא ביטוי לשונות ולגיוון. הנה כמה שאתה מוכשר בכתיבה, כמה שאתה מפגין רגישות ואמפתיה. לא כולנו כאלה. ובוודאי שרק מיעוט מתוכנו אמיץ לב כמוך. אני בטוח שעם המעלות שלך, תדע למצוא את הדרך להשלמה ולהגשמה. הרבה איחולי אושר ובריאות ובעיקר אהבה!
גם גבר
| 01/02/2022 | 22:42
הגיבו לתגובה
32.
מה בעיה לאמץ? חסר יתומים? (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 22:36
הגיבו לתגובה
31.
חיים, להיות אבא זה לא לתת זרע. להיות אבא זה לגדל את הילד.
אם מאיזושהי סיבה הגוף שלך לא יכול לייצר תאי זרע ואין שום דרך אחרת, אל תהסס להשתמש בתורם.
הזהות הגנטית היא באמת-באמת חסרת משמעות.
אם חשוב לך בכל זאת שיהיה דמיון-גנטי, אולי אפשר להשתמש בתרומה של בן משפחה.
ללא שם
| 01/02/2022 | 22:34
הגיבו לתגובה
30.
ריגשת אחי
מאחל לך ולכל מי שעובר תהליך קשה זה בהצלחה
ליאור
| 01/02/2022 | 20:22
הגיבו לתגובה
29.
עקרות
לך לבי"ח תל השומר , הם מומחים גדולים, עובדים עם רופא מחו"ל שיכול לעזור.
הם לא מוותרים.
רחל
| 01/02/2022 | 18:10
הגיבו לתגובה
28.
ריסקת לי את הלב...
עברתי את ה גיהינום הזה, כאשר הכל היה "בגללי". סיוט סיוט סיוט.
והלב זועק.
מכל הלב תצליחו
מיטל
| 01/02/2022 | 18:04
הגיבו לתגובה
27.
פעם גברים לבשו מכנסיים רפויים היום הכל אדוק זה פוגע
בזרע
מיץ
| 01/02/2022 | 17:13
הגיבו לתגובה
26.
תקנה זרע טוב בארה"ב. המפתח זה לא הגנים, החינוך קובע. (לת)
ישעיה
| 01/02/2022 | 16:55
הגיבו לתגובה
25.
כאשה לגבר עם בעיות פריון
בעלי הוא מדהים, התחתנתי איתו כי מצאתי בו את כל הטוב שבעולם, לא רק כדי להביא איתו ילד.
אנחנו עוברים מסע כואב, ולעבור סבבים חוזרים של IVF זה קשה, לגמרי.
אבל לרגע לא מתחרטת על זה שאני איתו.
והוא הכי גבר בעולם, ריכוז תאי הזרע לא מוריד מהגבריות שלו אפילו גרם.
דורית
| 01/02/2022 | 16:43
הגיבו לתגובה
24.
מרגש ומעורר מחשבה.
זה לא באשמתך אז אין מה להצטער
תשמח שיש לך אופי כזה טוב ואתה כזה מעניין ומרתק ואתה מספיק גבר גם ככה.
לכו על תרומת זרע ואתה תהיה האבא הכי טוב בעולם. חברתי אימצה שני ילדים, והיא האמא הכי מהממת שיש, ועכשיו היא גם סבתא, ויש לה גם אמא אז היא סבתא רבא וכולם גרים באותו מגרש ומאוהבים עד לב השמים.
למה לא תרומת זרע?
| 01/02/2022 | 16:41
הגיבו לתגובה
23.
במקום להרגיש מסכן ולהתבכיין, תעשה ילדים על ידי תרומת זרע
הילדים האלה יהיו שלך לכל דבר ועניין, ובמשך הזמן תראה שתרומת הזרע היא משהו זניח.
הילדים האלה יאהבו אותך ללא כל קשר לאופן הבאתם לעולם. לא יהיה להם אבא אחר.
תרים את הראש, תעשה את מה שצריך, ותהיה אופטימי. החיים קצרים.
תום
| 01/02/2022 | 16:28
הגיבו לתגובה
צודק, מאחד שעבר את כל זה
צודק בכל מילה
צ
| 01/02/2022 | 18:07
הגיבו לתגובה
בדיוק על זה אני חשבתי.. ולמה שהאישה תסבול כל כך ??? (לת)
למה
| 01/02/2022 | 22:18
הגיבו לתגובה
או לאמץ (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 22:35
הגיבו לתגובה
צודק, חוצמיזה שאפחד לא צריך לדעת מזה.
חוץ ממך וזוגתך, מבחינתכם זה שלך וממך וזהו. בדכ' בוחרים תורם דומה לאבא.
אחת
| 01/02/2022 | 22:48
הגיבו לתגובה
תגובה לענין
למי שבאמת כמה לילד, העברת הגנטיקה הלאה לא אמורה בכלל להוות שיקול.
תומר
| 01/02/2022 | 23:33
הגיבו לתגובה
מה תרומת זרע יא דפוק. כתוב שאין לו ראשנים שם. רק סמארק. (לת)
מנשה
| 01/02/2022 | 23:43
הגיבו לתגובה
חסר רגישות
אתה כסיל ועם הארץ
אבי
| 02/02/2022 | 05:52
הגיבו לתגובה
נכון ולא נכון
הפתרון שכתבת הוא פתרון טוב אבל הגישה של לעזור למישהו עם "תפסיק להתבכיין" היא גישה מזעזעת. כמה התגובה שלך הייתה טובה הרבה יותר בלי ההערה הזאת.
עמית
| 02/02/2022 | 07:33
הגיבו לתגובה
כמה חוסר רגישות והבנה, מצער (לת)
בן
| 02/02/2022 | 08:44
הגיבו לתגובה
אחכ בעיה אם ואיך לספר לילד. מה יחשוב עלי (לת)
ללא שם
| 03/02/2022 | 11:09
הגיבו לתגובה
22.
נשמע כמו החוויה הכי קשה שיש
עם זאת, יש לך ערך כאדם וגבר גם כשאתה לא פורה. ערך עצמי, פשוט כי אתה חי ואוהב ואהוב.
נשמע שהיא פשוט אוהבת אותך, ללא תנאים - זה לא המון? :)
יוני
| 01/02/2022 | 16:17
הגיבו לתגובה
אחת התגובות היפות שקראתי ב- ynet
לצערי, אנחנו מפספסים את הדבר החשוב שיוני כתב.
לאהוב ולהיות נאהב כך זו מתנה נדירה.
ללא שם
| 01/02/2022 | 19:33
הגיבו לתגובה
21.
אם מצליחים לשאוב לה רק 3 ביציות, זה ממש לא קשור אליך.
זה קשור לפוריות שלה.
אין ספק שרחמים עצמיים זה כיף, אבל זה בטח לא תורם לתהליך.
מאיה
| 01/02/2022 | 15:58
הגיבו לתגובה
אני מסכימה... לצערי... אבל רק למשפט הראשון
יש גם לה בעיה...
מיטל
| 01/02/2022 | 18:05
הגיבו לתגובה
20.
אפשר גם לאמץ (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 15:55
הגיבו לתגובה
19.
אתה נפלא אתם נפלאים, רק אושר! אבל... יש רבים אחרים...
והכתבה עשויה לעודד אותם לחשוב כמוך ולרחם על עצמם, ולהפסיד כל כך הרבה אושר בחיים, כשבעצם מה שגורם לצער הוא הבחירות והרצונות שלך, והם לא בהכרח מתאימים לכולם...
יש הרבה גברים שלא רוצים להיות הורים, הרבה גברים שלא צריכים להיות הורים... הורות וילדים היא ממש לא הסיבה היחידה לחיות ולמדוד את עצמנו.
חשוב לומר שמי שלא מסוגל להיות הורה יכול גם לבחור שלא לסבול בכוח בתהליכים כואבים ויקרים, ולמדוד את עצמו וחייו בשלל הישגים וחוויות.
העולם גדול, החיים קצרים - יש המון דרכים להיות מאושרים, במערכות יחסים עשירות ומפנקות וחופשיות מילדים.
ללא שם
| 01/02/2022 | 15:43
הגיבו לתגובה
תודה על התגובה
חיזקת אותי.
בדוי כלשהו
| 01/02/2022 | 23:02
הגיבו לתגובה
18.
מרגש
נוגע ללב. תהיו חזקים
אתי
| 01/02/2022 | 15:37
הגיבו לתגובה
17.
האישה שאיתי, החליטה לחיות איתי ויהי מה, אחרת זה לא מעניין !
אל ייאוש,
תסתכל קדימה, בסוף זה יקרה.
עקר
| 01/02/2022 | 15:35
הגיבו לתגובה
16.
לפי הכתיבה הכנה והרגישה שלך
והיכולת ככה לתאר הכל בפתיחות מול כולם
כנראה שיש בך הרבה הרבה יותר מגבר שרק אמור להפרות (לפי איך שאתה רואה את תפקידך). אני בטוחה שהיא מוצאת בך הרבה יותר ממה שיש לגברים אחרים. אז תפרגן לעצמך והמון!!!.
שיהיה בהצלחה!!! ומחכה לטור שלך על לילות בלי שינה וקקי גב, בטוחה שזה יגיע.
דינה
| 01/02/2022 | 14:36
הגיבו לתגובה
איזו תגובה מקסימה. מלבבת (לת)
רעות
| 02/02/2022 | 08:49
הגיבו לתגובה
15.
מרגש וכן. כתוב נפלא (לת)
צחי
| 01/02/2022 | 14:22
הגיבו לתגובה
14.
מרגש וכמעט ולא מדובר
לילד צריך ביצית אחת טובה וזרע אחד טוב לא יותר. כמות היא לא מדד לאיכות ואני מאחלת לכם בהצלחה. התחברתי לאנלוגיה לחתול של שרודינגר השתמשתי בה בעצמי בתקופה שאחרי ההחזרה, שבה את כאילו בהריון ולא בהריון בעת ובעונה אחת.
ללא שם
| 01/02/2022 | 14:18
הגיבו לתגובה
13.
וכשמזדקנים אז? גם אין טעם להיות יחד? כי עקרים?
זה ממש לא העיקר ביחסים
הביחד הוא העיקר. הזוגיות
ילדים? אפשר לאמץ.. אפילו עדיף
אור
| 01/02/2022 | 14:11
הגיבו לתגובה
צודקת לחלוטין (לת)
אהוד
| 01/02/2022 | 23:30
הגיבו לתגובה
12.
תופעה עצובה. קיבלנו ליווי רפואי ורגשי ממכון פועה שמטפל בנושא
ברגישות ועל פי ההלכה
ע
| 01/02/2022 | 13:49
הגיבו לתגובה
11.
אחי אתה טועה
למה אתה מודד את הגבריות שלך כמדד של העקרות שלך?אתה הכי גבר בעולם וגם זוגתך יודעת את זה .תרים תראש ותחיה הכי טוב עם מה שיש לכם .
ליאור
| 01/02/2022 | 13:40
הגיבו לתגובה
10.
שולחת חיבוק וירטואלי...לא פשוט בכלל:( (לת)
רות
| 01/02/2022 | 13:13
הגיבו לתגובה
9.
ואוו
כמה שאנחנו לא רגילים בעין לטקסטים חשופים רגישים כואבים ובועטים כמו זה, תודה ששיתפת
תמי תמיר
| 01/02/2022 | 12:34
הגיבו לתגובה
מסכימה. ושיהיה בהצלחה לשניכם (לת)
טלי
| 02/02/2022 | 04:29
הגיבו לתגובה
8.
כתיבה מעולה
הגיע הזמן שנשחרר את עצמנו הגברים מהעול החברתי שמגדיר לנו יעדים כל כך בלתי הגיוניים ונכיר בכאב שלנו.
גבר
| 01/02/2022 | 12:03
הגיבו לתגובה
7.
חיים
כתבת מהלב מחזקת אותך ומבינה ללבך♥️♥️♥️♥️
סייג אסנת
| 01/02/2022 | 12:00
הגיבו לתגובה
6.
לא הבנתי את הכתבה המתערטלת הזו. הכל צריך לגלות לעולם??? (לת)
אני בז למתערטלים
| 01/02/2022 | 11:49
הגיבו לתגובה
הכל טוב. אנחנו בזים לבזים (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 12:20
הגיבו לתגובה
אם לא נראה לך אל תקרא/י
לא הבנתי את התגובה חסרת השכל הזו
יעל
| 01/02/2022 | 13:03
הגיבו לתגובה
אם לא הבנת אז אתה גם טיפש וגם חסר רגישות
מה זו התגושה הבזויה הזו??? תתבייש לך
מייק
| 01/02/2022 | 14:21
הגיבו לתגובה
5.
תשמע גבר, אתה חמוד מאוד
אשתך אתך כי היא אוהבת אותך.
אתה חי רק פעם אחת אז אין טעם להיות עצוב על מה שלא מצליח.
שמור על האופטימיות שלך. מה שהורג את הזוגיות שלך זה שאתה לא יודע להעריך את מה שיש לך.
אפשר לחיות חיים מלאים ומדהימים גם בלי ילדים, בלי ילדים ביולוגיים, עם ילדים מאומצים, עם חיות ועם מה לא.
תמצא מטרות גדולות בחיים כדי להירגע.
יכול להיות שלא יהיו לך ילדים וגם זה בסדר. למה לראות את זה כריקנות? כי זה מה שטחנו לך בראש מגיל צעיר?
לאנגלה מרקל לא היו ילדים ועדיין היו לה חיים נפלאים והיא השפיעה על הרבה ילדים של אחרים.
אתה צודק, מותר גם לגבר לכאוב, אבל לשקוע בעצבות לא תורמת ולא עוזרת לאף אחד, בעיקר לא לך ולא לזוגיות שלך.
בהצלחה ומקווה שתצליחו.
אסתי
| 01/02/2022 | 11:41
הגיבו לתגובה
כתבת כל כך יפה
קל לנו לשים את כל החיים על דבר אחד. וילדים זה אכן חתיכת דבר, אבל יש גם עוד דברים בחיים. תשקיע בעבודה, תפנק את בת הזוג, תבלו בטיולים. ויום אחד זה גם יקרה ותזכו לקום בשש בבוקר בשבתות ולראות לולי עם איזה פעוט או פעוטה חמודשים
טלי
| 01/02/2022 | 20:07
הגיבו לתגובה
4.
היא איתך כי כנראה אתה שווה את זה (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 11:41
הגיבו לתגובה
לא כנראה, בטוח שווה את זה. אהבת אמת לא תלוייה בילדים (לת)
ללא שם
| 02/02/2022 | 00:00
הגיבו לתגובה
3.
מרגש וכתוב יפה
תודה על נקודת מבט שבאמת לא נשמעת הרבה
יעל
| 01/02/2022 | 11:40
הגיבו לתגובה
2.
תודה על השיתוף! כתבת נפלא, מצמרר! (לת)
עינב
| 01/02/2022 | 11:37
הגיבו לתגובה
1.
כנראה
שהיא אוהבת אותך
גלית
| 01/02/2022 | 11:24
הגיבו לתגובה
כנראה שהוא שווה את זה
אחלה גבר .מאחלת לכם ישועות במהרה
אל תאבדו תקווה יש עוד דרכים נוספות להביא ילדים
בעיה של דור שלם שלא ממהר להמתמסד יש לזה מחיר
אחר כך בגיל יותר בוגר הפוריות יורדת
מכירה המון שהרו באופן טבעי ובילדים הבאים נתקלו בקשיים שנובעים מבעיות שנוצרות עם הגיל
גם חזרת גורמת לעקרות
מפחיד מה יהיה בדור הבא אם זה יהיה כול כך שכיח
צריך להקפיא זרע וביציות בגיל 20?